تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۰۲۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای آبیاری تحت فشار در ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان از افزایش بهره‌وری آب با اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار در این شهرستان خبر داد و گفت: در بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

خلیل منیعات  اظهار کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار به دنبال ارتقا راندمان آبیاری و افزایش بهره‌وری از آب هستیم و به این منظور، پروژه ۱۲۵ هکتاری آبیاری تحت فشار روستای ابوصخیر که با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان شادگان اجرایی شده است، یکی از طرح‌هایی است که اخیرا به ظرفیت آبیاری تحت فشار شادگان افزوده شده است و با اجرای این طرح شاهد افزایش بهره‌وری آب در شادگان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به کمبود آب و لزوم افزایش راندمان آبیاری برای افزایش تولید محصولات استراژیک کشور و با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، اجرای چنین طرح‌هایی مورد نظر جهاد کشاورزی است.

منیعات ادامه داد: این طرح‌ها در جهت تقویت بنیه مالی کشاورزان و کاهش هزینه‌های کشاورزان اجرایی می‌شوند. با ترویج و آموزش اجرای چنین طرح‌هایی، تاکنون در بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: از دیگر مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان به افزایش بهره‌وری از آب و خاک، افزایش کمی و کیفی محصول و سهولت در انجام عملیات زراعی و عدم نیاز به نیروی کارگر به دلیل ثابت بودن اجزای سیستم، افزایش سرعت آبیاری و کاهش هزینه آبیاری، جلوگیری از انتقال بذر علف‌های هرز و امکان استفاده همزمان کود شیمیایی به همراه آب آبیاری اشاره کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار