تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۰۲۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۷ هزار تن گوجه‌فرنگی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد
 مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: بیش از هفت هزار تن گوجه‌فرنگی در طرح حمایتی از کشاورزان گوجه کار خریداری شده است.

جمشید بنی فری اظهار کرد: کار خرید گوجه‌فرنگی در طرح حمایتی از اواخر خردادماه آغاز شده و تاکنون بالغ‌بر هفت هزار تن گوجه از کشاورزان خوزستانی خرید شده است.

وی افزود: اکنون در دزفول و شوشتر کار خرید گوجه به اوج خود رسید و چهار کارخانه تولید رب گوجه بخش خصوصی در این دو شهرستان با ظرفیت روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن در حال خرید گوجه زیر نظر تعاون روستایی خوزستان هستند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان کرد: شهرستان‌های دزفول، شوشتر، اندیمشک، شوش و گتوند از جمله شهرستان‌هایی هستند که کشاورزان آنها مشغول برداشت گوجه بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این عملیات بالغ‌بر ۱۵ هزار تن گوجه از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه طرح حمایتی گوجه‌فرنگی بدون محدودیت همچنان ادامه دارد، افزود: این طرح در کمک به تنظیم بازار مؤثر بوده است، از این رو یکی از دلایل عمده ایجاد طرح حمایتی گوجه توسط تعاون روستایی از کشاورزان، کمبود تقاضا در بازار بوده است از این رو تعاون روستایی طبق رسالت خود که حمایت از کشاورزان است به پرداخت یارانه دولتی گوجه‌فرنگی به صورت حمایتی پرداخت تا کشاورزان بیش از این ضرر نکنند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امسال حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شوشتر، دزفول، شوش، گتوند و اندیمشک زیر کشت این محصول رفته‌اند و برآورد شده است حدود ۷۰ هزار تن گوجه‌فرنگی مرغوب برداشت شود.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار