تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۰۲۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس سازمان حمایت خوزستان:
کولرگازی در فهرست کالاهای اساسی قرار گیرد
  نایب رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خوزستان ضمن در خواست از وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای قرار دادن کولرگازی در فهرست کالاهای اساسی برای این استان گفت: پمپ آب و دستگاه تصفیه آب نیز باید در فهرست کالاهای اساسی قرار گیرد.

  علیرضا توکل دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت این استان بیان کرد: این کالاها برای مردم خوزستان بسیار ضروری و حیاتی هستند و برای حمایت از مردم این استان لازم است این کالاها در فهرست کالاهای اساسی قرار بگیرند تا برای واردات این کالاها ارز نیمایی اختصاص یابد.

وی گفت: با این کار قیمت این کالاهای ضروری در بازار تعدیل خواهد شد و مردم خوزستان در تامین این کالاها با مشکل مواجه نمی شوند، بسیاری از مردم نیازمند به دلیل قیمت بالای این کالاها در بازار استان از تهیه آنها ناتوان هستند.

نایب رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خوزستان بیان کرد: از نمایندگان مجلس نیز خواستار پیگیری این موضوع و کمک به مردم خوزستان در این شرایط سخت  آب و هوایی و اقتصادی را داریم.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: مقرر شده است  از سوی استاندار خوزستان نامه ای به رییس قوه قضاییه در خصوص پرونده قاچاق ۳۶ هزار دستگاه کولر ارسال شود تا هر چه زودتر به این پرونده رسیدگی و کولرها برای تعدیل قیمت این کالا در استان به بازار عرضه شوند.

ارسلان شهنی اظهار داشت: نیاز است کارشناسان سازمان صمت استان قیمت واردات کولر با ارز آزاد و نیمایی را ارزیابی کنند تا در صورت امکان شرایطی فراهم شود به اندازه نیاز استان از منطقه آزاد اروند کولر وارد استان شود.

وی افزود: البته باید در ابتدا سازوکار جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و یا قاچاق کولر در صورت صدور مجوز واردات این کالا از منطقه آزاد اروند فراهم شود.

ستاد تنظیم بازار خوزستان مخالف افزایش قیمت حمل کالا است

مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: شرایط و کشش اجتماعی استان خوزستان توانایی و امکان افزایش قیمت حمل کالا را ندارد و ستاد تنظیم بازار استان با افزایش قیمت حمل کالا و سیمان که درخواست داده شده است مخالف است.

فعالان حوزه حمل و نقل خواستار افزایش قیمت حمل کالا و سیمان را در سطح ملی و استانی داشته اند.

شهنی در ادامه با اشاره به ضرورت تعیین زمان مناسب برای فعالیت میدان های میوه و تره بار استان افزود: زمانی برای فعالیت میدان های میوه و تره بار در استان باید تعیین شود که مانع تجمع مردم در این میادین در شرایط کرونایی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار