تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۲۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات آبرسانی به روستای کهنک دزفول
  بخشدار چغامیش دزفول با اشاره به مشکلات اهالی روستای کهنک درخصوص آب آشامیدنی گفت: عملیات آبرسانی به این روستا با تجهیز کارگاه توسط پیمانکار آغاز شده است.

مرتضی جودی‌فر افزود: در حال حاضر آب آشامیدنی ۴۰۰ خانوار روستای کهنک با حدود ۲ هزار نفر جمعیت جیره بندی است و از ساعت هفت صبح تا ۱۳ به دلیل نبود آب پمپ قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه چاه آب آشامیدنی کهنک و روستای سبزآب مشترک است، اظهارداشت: تاکنون برای رفع موقت مشکل این خانوارها ۴۰۰ شل آب معدنی بین اهالی توزیع شده ضمن اینکه روزانه حدود ۷۰ هزار لیتر آب با تانکر سیار به مخزن این روستا تزریق می‌شود.

بخشدار چغامیش دزفول افزود: قطعی برق و پمپ از دیگر مشکلات مرتبط با قطعی آب آشامیدنی روستای کهنک است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول نیز در این باره گفت: گام نخست عملیات آبرسانی به روستای کهنک با تجهیز کارگاه توسط پیمانکار آغاز و چاه مورد نیاز حفر شده است که با تکمیل آن مشکل آب روستاهای کهنک، بنه قیصر و فیروزآباد برطرف می‌شود.
محمد گلچین‌پور افزود: این عملیات ۹ کیلومتر خط لوله دارد که ۶ کیلومتر آن انجام شده و سه کیلومتر باقی مانده در حال انجام است.
وی با بیان اینکه کمیته حفاری و رفع معارضان نیز درخصوص تملک زمین تشکیل جلسه می‌دهد، اظهارداشت: کل اعتبار اجرای این عملیات ۹۰ میلیارد ریال است که توسط آب و فاضلاب استان خوزستان تامین خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول گفت: تاکنون برای به حداقل رساندن مشکل اهالی کهنک، آبرسانی از طریق تانکر سیار انجام شده است.

وی افزود: آبرسانی به روستاهای سربیشه و سبزاب با حدود سه هزار نفر جمعیت گام دوم عملیات آبرسانی به این روستاها است.

روستای کهنک در بخش چغامیش دزفول چند وقتی است با مشکل افت شدید فشار آب مواجه شده به طوریکه در اغلب ساعات شبانه روز آب ندارد.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ روستای کهنک ۴۳۰ خانوار و یکهزار و ۵۸۰ نفر جمعیت دارد.

نیمی از جمعیت شهرستان دزفول در بخش روستایی ساکن هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار