تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۰۲۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه جامع مدیریت سازه‌های آبی تاریخی خوزستان رونمایی شد
برنامه جامع مدیریت سازه‌های آبی تاریخی در خوزستان به عنوان استان پایلوت اجرا شد.

مدیر گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان سه‌شنبه در نشست مشترک سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در خصوص معرفی این پروژه بزرگ اظهار کرد: این پروژه در نوع خود بی‌نظیر و کار بزرگی بوده که در استان خوزستان به عنوان استان پیشرو، این برنامه اجرا شد.

محمدامین ایزدجو در این خصوص افزود: استان خوزستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از دیرباز محل عبور پرآب‌ترین رودهای کشور بود و در جایی با تاریخ کهن خوزستان سازه‌های آبی متعددی برای مردم احداث شده بودکه باید این سازه‌ها شناسایی، معرفی و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به لجاظ سازه های آبی شاید غنی‌ترین استان کشور باشد، ادامه داد: بسیاری از این سازه‌ها شاید احصا نشده بودند که شرکت مشاور سازمان تک تک این سازه‌ها را شناسایی و  مشخصات آن را ثبت کرد.

همچنین در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی اقدامات خوبی در استان مشاهده کردیم که یکی از موضوعات آن به صورت خاص حفظ میراث فرهنگی سازه‌های آبی و پیرو آن موضوعات گردشگری بوده است.

سید حکمت موسوی ادامه داد: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و واگذاری مجموعه‌هایی که در اختیار سازمان آب و برق بوده برای بهره‌مندی بخش خصوصی در حوزه گردشگری از جمله این برنامه بوده است.

وی افزود: در زمینه سازه‌های آبی از هر حیث غنی هستیم اما در گذشته به صورت بسیار محدود از این ظرفیت استفاده کردیم و  متاسفانه این بضاعت و توان بکار گرفته نشده بود که امیدواریم در این برنامه جامع اقدامات خوبی رخ دهد.

بر اساس برنامه جامع مدیریت سازه‌های آبی تاریخی استان، پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در شهرستان ایذه هشت درصد، باغملک ۶ درصد، بهبهان ۱۲ درصد، رامهرمز هفت درصد، شوشتر پنج درصد، دزفول هفت درصد، لالی چهار درصد، اندیکا هفت درصد، مسجدسلیمان چهار درصد، گتوند سه درصد، اندیمشک چهار درصد، شوش چهار درصد و هفتگل ۲ درصد بوده است.

پلاژ سد مارون، پلاژ سد آریوبرزن در شهرستان بهبهان، مهمانسرای سد کارون سه، شهرک های گردشگری سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان، مجموعه اقامتی گردشگری سد کرخه، کوی سوم شعبان دزفول، پلاژ اقامتی تفریحی منیخ و جزیره سد شهید عباسپور نمونه‌ای از اماکن و تاسیسات آبی در خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار