تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۲۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سران و بزرگان عشایر برای مقابله با کرونا نقش‌آفرینی کنند
  معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ماهشهر گفت: بزرگان عشایر و سران طوایف در شهرستان در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه مقابله با کرونا در مقطع کنونی نقش مهمی دارند.

 عادل عکرش سه‌شنبه در نشست با سران عشایر ماهشهر اظهار داشت : عشایر و طوایف در واقع یکی از ظرفیت‌های مهم اجتماعی بشمار می‌روند که می‌توان با استفاده از این پتانسیل مشکلات اجتماعی را برطرف کرد.

وی افزود : متاسفانه یکی از معضلات کنونی جامعه، فراگیری ویروس کرونا است که جز با عزم همگانی از بین نخواهد رفت، بر همین اساس باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این ویروس استفاده کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ماهشهر گفت: از توان مدیریتی و ظرفیت بزرگان عشایر و طوایف باید در راستای ایجاد نهضت عمومی مقابله با ویروس کرونا بهره گرفت. 

عکرش تصریح کرد: متاسفانه یکی از عوامل اصلی گسترش بیماری کرونا، حضور افراد در تجمع‌ها است به گونه‌ای که اکثر مرگ و میرهای اخیر بطور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از این امر می‌باشد.

وی گفت: تقاضای ما از عشایر و طوایف ایجاد و پیوستن به نهضت عمومی برای مقابله با کرونا و جلوگیری از تجمع‌ها در مراسم‌ ترحیم و شادی است است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان حدود یکماه است در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار