تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۰۲۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۴۰ دانش‌آموز خرمشهری بازمانده از تحصیل، آدرس ندارند
  سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به ثبت ۲۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان گفت: آدرسی از محل سکونت این دانش‌آموزان نداریم و اداره ثبت احوال نیز برای شناسایی محل سکونت آنها همکاری نمی‌کند.

محمدعلی احمدزاده در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خرمشهر در گفت‌وگو خبرنگاران اظهار داشت: اسامی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از طریق وزارت آموزش و پرورش و ثبت احوال در قالب یک لیست تهیه شده و در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه اداره ثبت احوال برای شناسایی محل زندگی این دانش‌آموزان همکاری مناسبی ندارد ولی برای شناسایی آنها از طریق دهیاران اقدام شده است.

احمدزاده افزود: در سال تحصیلی گذشته آمار دانش‌آموزان  ۶ تا ۱۲ ساله بازمانده از تحصیل خرمشهر در سامانه ثبت احوال و سامانه سناد آموزش و پرورش۱۹۰ دانش‌آموز بود که به دلیل مشکلات فرهنگی و مالی از تحصیل بازمانده بودند که توانستیم با پیگیری، آنها را به مدرسه برگردانیم.

وی  در بخش دیگری از این گفت وگو به برگزاری امتحانات دانش آموزان خرمشهری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا دانش آموزان و معلمان به صورت مجازی از طریق سامانه شاد آموزش‌های لازم را دیدند ۸۲ درصد دانش‌آموزان و ۱۰۰ درصد معلمان خرمشهر در این برنامه شرکت کردند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت:دانش آموزانی که نتوانستند به این سامانه شاد دسترسی داشته باشند در حاشیه شهر و برخی از روستاها بودند که عمدتا مشکل تهیه تبلت و گوشی داشتند که در این راستا با برنامه ریزی انجام شده سعی کردیم امتحانات نهایی را با کمترین آسیب به سرانجام برسانیم.

احمدزاده گفت: به منظور تامین کتاب دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در مناطق کم برخوردار عمدتا در حاشیه شهر و روستاها ۴۰ آموزشگاه برای تهیه کتاب به خیرین معرفی شدند و تاکنون ۲۰ درصد دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای و روستایی برای دریافت کتاب تاکنون ثبت نام نکرده‌اند.

وی با اشاره به تعیین نرخ مدارس هیات امنایی گفت: نرخ شهریه مدارس هیات امنایی برای سال تحصیلی جدید به ترتیب مقطع تحصیلی ابتدایی  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و متوسطه اول و دوم  سه میلیون ریال پیشنهاد شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به نرخ پذیرش دانش آموزان خرمشهری در دانشگاهها ومراکز آموزش عالی دولتی گفت: در سال گذشته ۱۱۴ نفر در دانشگاه دولتی در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و دیگر رشته‌ها قبولی شدند که از این تعداد ۱۸ نفر موفق به کسب رتبه سه رقمی شده بودند.

 جمعیت دانش‌آموزی شهرستان خرمشهر ۳۸ هزار و ۸۷۲ دانش‌آموز و تعداد آموزشگاههای این شهرستان ۲۶۴ آموزشگاه ثبت شده که از این تعداد هشت هزار و۴۵۱ دانش‌آموز و ۶۷ آموزشگاه  در مناطق روستایی هستند.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار