تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۲۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارگاه خاتم، پیمانکار بعدی پروژه متروی اهواز خواهد بود؟
 عضو شورای شهر اهواز با اشاره به فسخ قرارداد پروژه متروی اهواز با شرکت کیسون؛ در خصوص انتخاب پیمانکار جدید این پروژه، گفت: با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این خصوص صحبت‌های ضمنی شده است.

محمدرضا ایزدی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری اهواز، اظهار کرد: ۱۰ سال از عدم فعالیت شرکت کیسون پیمانکار متروی اهواز می‌گذرد و این مساله لطمه‌های زیادی به شهرداری و مردم اهواز وارد کرده است.

وی افزود: در تمام دوره‌های گذشته بر اثر اعمال فشار سیاسیون در مرکز، شهرداران یا استانداران جرأت فسخ قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت کیسون را نداشتند زیرا حدود ۱۰۰ نماینده مجلس پشتیبان شرکت کیسون بودند اما در این دوره شورای شهر و شهرداری اهواز، فسخ قرارداد را انجام دادند تا بیش از این لطمه‌ای به مردم اهواز وارد نشود.

ایزدی در خصوص انتخاب پیمانکار جدید پروژه قطار شهری اهواز، گفت: صحبت‌های ضمنی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء شده است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز اعلام آمادگی کرده است اما تاکنون شورای شهر یا شهرداری نشست رسمی در این زمینه نداشته است.

وی افزود: البته ابتدا باید ۲۸ درصد اجرای کار شرکت کیسون حساب و کتاب شود و پس از آن، مسائل اجرایی و شرایط کارگاه مشخص شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: طبق آخرین صحبتی که با شهردار داشتیم، دیگر امکان برگشت کیسون نیست. البته کیسون نیز مانند قدیم توانایی اجرای کار را ندارد.

وی گفت: در ۳۰ سال گذشته هیچ استفاده‌ای از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نشده است، در حالی که اگر این قرارگاه ۱۰ سال پیش وارد اهواز می‌شد، شاهد توسعه زیرساخت‌ها و رفع گره‌های ترافیکی بودیم اما به دلیل اینکه این قرارگاه وارد اهواز نشد، شاهد عقب‌افتادگی هستیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار