تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۰۲۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه مدارس هیئت‌امنایی خرمشهر مصوب شد
 در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش خرمشهر، افزایش ۵۰ هزار تومانی شهریه مدارس هیئت‌امنایی تصویب شد که بنا به گفته‌ها قرار است طی چند قسط دریافت شود.

  در جلسه عصر سه‌شنبه ستاد آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به مسائل مختلفی از جمله شهریه مدارس هیئت‌امنایی، وضعیت مدارس غیرانتفاعی و ثبت‌نام کتاب‌های درسی مقاطع مختلف پرداخته شد.

فرماندار ویژه خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: حداکثر میزان شهریه تعیین شده برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس هیئت‌امنایی سه میلیون ریال است که این مبلغ در مقایسه با هزینه صرف شده برای تحصیل یک دانش آموز بسیار ناچیز است.

محمد حیدری با بیان اینکه مدارس امنایی خرمشهر مخیر به گرفتن شهریه از دانش آموزان هستند و باید مشارکت مردم با نظارت آموزش و پرورش جلب شود، افزود: مدارس هیئت‌امنایی مختار هستند و بیشترین دانش آموزان که در این مدارس ثبت نام می‌کنند از درآمد مستمر و پایدار هستند و شهریه‌ای که اعضای شورای آموزش و پرورش پیشنهاد دادند عددی نیست که در سرانه زندگی مردم تأثیر جدی داشته باشد که آنها عاجز از پرداخت آن باشند.

وی این اقدام را گامی برای ارتقای سطح آموزش دانست و گفت: برای اینکه بتوان خروجی بهتری در کنکور سراسری گرفت و سایر مدارس وارد رقابت در حوزه آموزش شوند به ناچار بخشی از سیاست‌گذاری آموزشی اعمال می‌شود تا کیفیت و رقابت در آموزش وجود داشته باشد.

فرماندار خرمشهر بر لزوم توسعه فرهنگ مشارکت‌پذیری اولیای دانش آموزان تأکید کرد و گفت: مشارکت یک اراده مبتنی بر آگاهی، علم و اندیشه است و تنها منظور مشارکت مادی و بر مبنای پول نیست بلکه سیاست‌گذاری صحیح، دقیق و همه جانبه نیز ملاک است.

وی با یادآور شدن اینکه خرمشهر جز مناطق محروم و کم برخوردار است، برنامه‌ریزی برای ارتقای سیستم آموزشی را در این شهرستان یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سطح کیفیت آموزشی در مقاطع مختلف افزایش یابد و مراکز علمی که مکمل نظام آموزشی هستند نیز باید تقویت شوند تا بتوان سیستم تعلیم و تربیت خرمشهر را تغییر داد.

برطرف مشکلات و موانع آموزشی

حیدری به برشماری برخی مشکلات در حوزه آموزش پرداخت و گفت: خرمشهر هر ساله با کمبود معلم، فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات مواجه می‌شود و امسال با توجه به شرایط خاص آموزش‌ها به سمت الکترونیکی و در فضای مجازی خواهد رفت و به اینترنت و تجهیزات الکترونیکی نیاز است تا در اختیار دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم قرار داده شود.

وی افزود: این نیازمندی‌های باید از طریق ارگان مربوطه همچون اداره کل آموزش و پرورش، استانداری خوزستان، منطقه آزاد اروند و در نهایت ستاد اجرایی فرمان امام پیگیری شود تا در آغاز سال جدید تحصیلی مشکلی وجود نداشته باشد همچنین باید ضمن انجام برآوردهای لازم، مسائل و مشکلات را بررسی کرد تا در زمان مقرر مدارس بدون هیچ کم و کاستی بازگشایی شوند.

فرماندار خرمشهر در ادامه به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان تدارک دیده می‌شد ولی اکنون به خاطر شرایط کرونایی باید راهکاری برای ایجاد نشاط و شادابی دانش آموزان در اوقات فراغت تابستانی فراهم شود.

محمدعلی احمدزاده سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر نیز در رابطه با افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی در رابطه با افزایش شهریه در شرایط خاص اقتصادی کنونی، اظهار کرد: در زمان ثبت نام هیچ مبلغی به جز هزینه بیمه و کتاب دریافت نمی‌شود و این شهریه نیز به صورت قسطی دریافت می‌شود و در صورت تعطیلی مدارس در ماه‌های خاص به دلایلی همچون کرونا از مبلغ کاسته می‌شود.

وی افزود: ثبت نام برای دانش آموزان بی‌بضاعت رایگان است و همچون سال‌های گذشته هزینه‌های تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت همچون هزینه تأمین روپوش مدرسه و کتاب نیز توسط آموزشگاه تأمین خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار