تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید اپلیکیشن انجام خدمات آنلاین دهیاری‌های کشور در دزفول
 دهیار محمدبن جعفر دزفول گفت: اپلیکیشنی با عنوان همراه دهیار برای نخستین بار در سطح کشور توسط جوان اهل روستای محمد بن جعفر دزفول تولید شده که مورد تایید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور قرار گرفته است.

روح الله ابراهیم‌نیا افزود: این اپلیکیشن خدمات متنوعی را برای تسهیل در امور دهیاری‌ها به اهالی روستاها ارائه می‌کند.
وی گفت: این اپلیکیشن توسط محمد ابراهیم‌نیا یکی از جوانان ساکن این روستا طراحی شده که با قابلیت‌های فراوان امکان ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری اهالی به دهیاری را دارد.
طراح این اپلیکیشن نیز به خبرنگار ایرنا هدف از طراحی این اپلیکیشن را تسهیل در امور دهیاری‌ها و ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری عنوان کرد و گفت: نواقص این اپلیکیشن در نشست‌هایی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برطرف و به صورت آزمایشی رونمایی و در حال حاضر در اختیار اهالی روستای محمد بن جعفر دزفول قرار گرفته است. 
محمد ابراهیم‌نیا با بیان اینکه طراحی این اپلیکیشن ۱۰ ماه به طول انجامید، افزود: این اپلیکیشن بر پایه CH که یکی از حرفه‌ای‌ترین پنل‌های امور خدمات ارتباطی است، تولید شده است. 
وی گفت: این اپلیکیشن اخیرا رونمایی شده و در حال حاضر یک‌هزار نصب فعال و یکهزار ۷۵۰ بازدید روزانه فقط در روستای محمد بن جعفر دزفول دارد.
این جوان مبتکر افزود: تمام امور دهیاری‌ها از جمله پروانه کار، پایان کار، گرفتن سند و ثبت انتقادات و پیشنهادات از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ خانوار روستای بن جعفر بدون حضور در دهیاری و با استفاده از این اپلیکیشن، بیمه حوادث شده‌اند.
ابراهیم‌نیا بیان کرد: خدماتی نظیر بوم‌گردی، گردشگری روستا و تماس با دهیار در بخش رسانه این اپلیکیشن فراهم شده که با توجه به کمبود نیروهای دهیاری و خدمات آنلاین این اپلیکیشن، زمان رسیدگی به امور اهالی کاهش چشمگیری یافته است.

وی افزود: پرداخت قبض‌های آب، برق، تلفن ثابت و همراه و خلافی خودرو از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود ضمن اینکه امکان افزایش خدمات به این اپلیکیشن نیز وجود دارد.

این جوان خلاق گفت: قرار است رونمایی کشوری از این اپلیکیشن انجام شود تا سایر دهیاری‌ها نیز بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. 
وی افزود: تمام اقدامات فرهنگی و خدماتی مربوط به روستای موردنظر از جمله کارهای عام المنفعه در این اپلیکیشن ثبت و به نمایش در خواهد آمد تا اهالی در جریان اقدامات و امکانات قرار گیرند. 
ابراهیم‌نیا گفت: این اپلیکیشن همچنین به سامانه "با سلام" برای معرفی محصولات روستایی از جمله صنایع دستی و دیگر تولیدات اهالی روستاها، متصل شده تا تولیدات آنها از این طریق به فروش بروند. 
وی افزود: معرفی روستا و قابلیت‌ها، آداب و رسوم و منطقه در این اپلیکیشن دیده شده که در ابتدا معرفی روستای بن جعفر در بخش مرکزی دزفول آمده است.
طراح اپلیکیشن همراه دهیار اظهارداشت: این اپلیکیشن به بانک اخبار نیز متصل است و آخرین اخبار جهان، ایران و خوزستان را در اختیار مردم قرار می‌دهد.
وی افزود: سامانه بلندگو نیز در این اپلیکیشن طراحی شده تا افرادی که قصد فروش خانه خود را دارند آگهی آن را ثبت می‌کنند تا ابتدا اگر اهالی بومی توانایی خرید ملک را داشتند با تخفیف آن را خریداری کنند در غیر این صورت پس از یک ماه امکان فروش به افراد غیربومی وجود دارد. 
وی بیان کرد: این اپلیکیشن به کارگاه‌های خوداشتغالی نیز متصل است و افرادی که قصد آغاز کار جدیدی دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.
ابراهیم‌نیا با بیان اینکه تاکنون چنین اپلیکیشنی در سطح روستاهای کشور طراحی و نصب نشده است، گفت: همه فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط دهیاری‌ها در این اپلیکیشن ثبت و بایگانی می‌شود.

کسب مقام نخست در جشنواره ملی سرزمین نور با تولید نرم افزار فانوس، کسب مقام نخست در جشنواره ملی نویسندگان جوان و کسب مقام نخست در جشنواره تولیدات نرم افزاری فجر انقلاب از دیگر افتخارات این جوان اهل روستای محمد بن جعفر دزفول می‌باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار