تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح پنج طرح بهداشتی در گتوند
  چهارخانه بهداشت و یک پایگاه سلامت غیر ضمیمه روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان در مناطق مختلف شهرستان گتوند بهره برداری شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این آیین گفت: چهارخانه بهداشت در روستاهای بدیل، پشت درب، ماندنی، شهید محمدی در بخش عقیلی و پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره یک در گتوند مرکز شهرستان احداث شدند.

سهراب گیلانی افزود: هر کدام از خانه‌های بهداشت ۹۸ مترمربع و پایگاه سلامت غیرضمیمه شماره یک گتوند ۲۳۵ متر مربع زیر بنا دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این خانه‌های بهداشت در سال ۱۳۹۷ ادامه داد: برای ساخت هر خانه بهداشت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای تجهیز هرکدام ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از این خانه‌های بهداشت بیش از پنج هزار و ۳۷۰ نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره یک در مرکز شهرستان گتوند ۲۳۵ مترمربع زیربنا دارد که برای ساخت آن چهار میلیارد ریال و برای تجهیز آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

گیلانی بیان کرد: ۲ هزار و ۶۴۲ نفر زیرپوشش خدمات این پایگاه سلامت قرار گرفتند.

طراحی بیمارستان کارون گتوند از ابتدا غلط بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در آیین بهره برداری از پنج طرح بهداشتی گتوند گفت: طراحی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند از ابتدا غلط انجام شده بود.

یوسف پریدار با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گتوند افزود: به دلیل اینکه طراحی اسکلت بیمارستان گتوند از قبل انجام شده بود ناچار به تکمیل آن بودیم و در مراحل تکمیلی این طرح آزمایشگاه آن یک اتاق ۱۲ متری بود که برای این کار مناسب نبود.

وی ادامه داد: وضعیت نامناسب بیمارستان کارون گتوند تا حدودی قبل از افتتاح، ساماندهی و بهره برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تمام اقدامات در حوزه سلامت براساس شاخص و سطح بندی انجام شده و قابل راستی آزمایی است، گفت: بخش دیالیز در سطح بندی به شهرستان گتوند تعلق نمی گرفت، اما با توجه به جمعیت حدود ۷۰ هزار نفری شهرستان گتوند و مراجعه بیماران دیالیزی این شهرستان از نقاط دوردست مانند دهستان کیارس به شهرهای شوشتر و دزفول ساخت بخش دیالیز را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های اطفال و ICU نیز در حال ساخت هستند، افزود:  بخش ICU به بیمارستانی با این تعداد تخت تعلق نمی‌گیرد و با ساختار سطح مغایرت دارد اما با توجه به نیاز مردم، ساخت این بخش در بیمارستان گتوند پیگیری شد.

نبود بخش ICU علت انجام نشدن عمل جراحی در گتوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ارتقای اتاق عمل‌ها در بیمارستان گتوند وابسته به بخش ICU است، گفت: تعداد زیادی از عمل‌های جراحی بدلیل نبود این بخش در شهرستان گتوند انجام نمی‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه  اتاق عمل بیمارستان از لحاظ تجهیزات کامل است و جراح مهارت لازم را دارد اما وقتی بخش ICU پشتیبان در بیمارستان کارون شهرستان گتوند نیست، جراح جرات عمل بیمار را ندارد.

پریدار بیان کرد: این اطمینان را به مردم گتوند می‌دهیم که بر مبنای نیاز واقعی مردم پله به پله برای رفع مشکلات و توسعه بهداشت و درمان این شهرستان پیش می‌رویم.

وی افزود: سرعت کار بستگی به تامین منابع مالی و نیروی انسانی دارد که نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با جدیت و به صورت اختصاصی این موارد را پیگیری می‌کند که جای قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با وجود مشکلات اقتصادی از پیگیری برای رفع مشکلات و توسعه بخش بهداشت و درمان بویژه در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار کوتاهی نخواهیم کرد تا شهرستان گتوند به جایگاه اصلی خود برسد.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری چهارخانه بهداشت در روستاهای بدیل، پشت درب، ماندنی، شهید محمدی در بخش عقیلی و پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره یک در گتوند مرکز شهرستان چهارشنبه با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و جمعی از مسوولان محلی و مردم برگزارشد.

نخستین بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند با چهار بخش اطفال، داخلی، زنان و جراحی بهمن ماه ۹۴ به بهره برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را زیرپوشش دارد.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، جنت مکان، سماله، ترکالکی، صالح شهر و ۴۵ روستا است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار