تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اروندکنار به بندرتجاری ارتقا یافت
  ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: بندر اروندکنار با پیگیری انجام شده به بندر تجاری ارتقا یافت.

  غلامرضا بلوطی‌میرزا چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات بندراروندکنار اظهار داشت:با ارتقا بندر اروندکنار به بندرتجاری زمینه واردات کالاهای مجاز از این بندر فراهم شد.

وی افزود:موقعیت خاص و استراتژیک بندر اروندکنار نسبت به سایر گمرکات استان باعث شده تا زمینه بهتری برای تجارت و ترانزیت کالا از این بندر فراهم شود.

بلوطی‌میرزا گفت:مجوز بندرتجاری اروندکنار ۶ ماه است و می‌توان آن را تمدید کرد.

وی اظهار داشت:با توجه به موقعیت استراتژیک بندراروندکنار اتصال این بندر به راه‌آهن کشور از طریق راه‌آهن بندر امام - خرمشهر وجود دارد.

بلوط‌ی میرزا به فاصله نزدیک بندرتجاری اروندکنار به بنادر کشورهای همجوار و نقش آن در گسترش صادرات غیرنفتی اشاره کرد و افزود:یکی از سرمایه‌گذاران برای توسعه بندر و استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کالا در بندر اروندکنار اعلام آمادگی کرده است.

بخشدار اروندکنار در ادامه این نشست بهره‌گیری از ظرفیت بازارچه مرزی برای رونق بندرتجاری اروندکنار را خواستار شد و گفت:بازارچه مرزی اروندکنار در کنار مرز آبی اروندرود شرایط  لازم برای گسترش صادرات و واردات با بندر فاو عراق را دارد.

صادق جلالی ابلاغ مصوبه تبدیل بندر اروندکنار به بندر تجاری را یکی از خدمات دولت برای رفع محرومیت مردم مرزنشین عنوان کرد و افزود:با ابلاغ این مصوبه و فعالیت مجدد بازارچه مرزی و بندرتجاری رونق به اروندکنار بازخواهد گشت.

وی با اشاره به نیاز استقرار دامپزشکی، گذرنامه و آزمایشگاه غذا و دارو در بندر اروندکنار اظهارداشت:برای فعالیت بندر نیاز به هماهنگی بیشتر بین بخشی است.

جلالی گفت:برای تشویق سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بندر اروندکنار نیازمند اعمال معافیت سود بازرگانی و برقراری تجارت با کشور عراق بخصوص شهر فاو هستیم.

 یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:کارهای خوبی در بخش کشاورزی در اروندکنار انجام شده ولی برخی از کمبودها نیز وجود دارد که نیاز به پیگیری بیشتر دارند.

سیدمحمد مولوی مردم مرزنشین را مرزبان ومدافع نظام دانست و افزود:برای کاهش مشکلات اقتصادی و معضلات امنیتی و توسعه یکپارچه منطقه باید تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شتاب بیشتری پیدا کند، در شرایط فعلی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر بسزایی در توسعه مبادلات تجاری ایفا خواهد کرد.

بندر اروند کنار شهری از توابع شهرستان آبادان در استان خوزستان است که در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته که دارای ذخایر نفتی و بندر تجاری است.
رونق در بندر تجاری ، گمرک و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان مطالبه جدی مردم شهر بندری اروندکنار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار