تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۰۳۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۰درصد زکات باید به سر سفره فقرا بیاید
  رییس شورای زکات کشور گفت: حداقل ۶۰درصد زکات باید بر سر سفره فقرا بیاید و بقیه آن صرف پروژه‌های عام المنفعه در مناطق روستایی و کم برخوردار شود.

 حجت الاسلام سیدرضا تقوی عصر چهارشنبه در نشست شورای زکات خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز گفت:  در برخی مناطق کشور از جمله خوزستان سهم فقرا از زکات بیش از ۸۰درصد است و این بسیار مطلوب است.

وی به نقش برکات پرداخت زکات در جامعه پرداخت و افزود : هرجا به احکام اسلامی از جمله فریضه زکات عمل شود خداوند برکاتش را در جامعه جاری و ساری می کند و به طور قطع منافع این برکات چندین برابر حجم پرداختی زکات است.
وی گفت: به لطف الهی هر سال پرداخت زکات بیشتر می‌شود وخداوند نیز بلایا و گرفتاری‌های جامعه را به برکت عمل به احکام دین برطرف می‌کند.
رییس شورای زکات کشور در ادامه با بیان اینکه متولی زکات ولی امر و شخص رهبری معظم انقلاب اسلامی و امری حاکمیتی است اظهار داشت:تلاش در حوزه زکات توسط متولیان ، تلاش در حوزه ولایت است و ما باید تلاش خود را در این حوزه بیشتر کنیم تا ریشه فقر در جامعه خشکانده شود.

جمع آوری۶ هزار میلیارد ریال زکات در کشور
رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه پارسال حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد اظهار داشت:با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان استانی با مردمی ولایت مدار همواره در عمل به احکام اسلامی ، دفاع از دین خدا و مرزهای کشورهای پیشگام بوده است ابراز امیدواری کرد امسال حجم بیشتری از زکات در این استان زرخیز جمع آوری و به دست مستمندان و فقرا برسد.
وی به جایگاه و اهمیت شورای زکات کشور اشاره و با بیان اینکه در این شورا ۶ وزیر ، رییس سازمان صدا و سیما ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عضو هستند افزود:ما در شورای کشوری زکات ، در کار شورای استانی زکات دخالت نمی‌کنیم ولی سیاست ها و رویکردها را مطرح و اعلام می‌کنیم.
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: البته دولت نیز می‌بایست به عنوان یک کار تشویقی ، معادل میزان دریافتی زکات از مردم ، سهم خود را بپردازد که تاکنون سهم خود را نپرداخته است که ممکن است علت آن دست تنگی دولت بوده باشد.
وی به تفاهم نامه اخیر سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد برای تبلیغ فریضه زکات در روستاها توسط روحانیون و طلاب اعزامی اشاره وابرازامیدواری کرد برای پرداختن و عمل به فریضه زکات و همگانی کردن آن همه پای کار بیایند.
رییس شورای زکات کشور به اهمیت فریضه زکات از دیدگاه قرآن و احادیث رسیده از امامان معصوم(ع) پرداخت و گفت: اگر زکات همگانی شود ریشه فقر در جامعه خشک می‌شود و جامعه به آرامش می‌رسد.

جمع آوری ۳۴۸میلیارد ریال زکات در خوزستان
استاندار خوزستان نیز در این نشست که امامان جمعه و فرمانداران سراسر خوزستان حضور داشتند گفت: پارسال ۳۴۸ میلیارد ریال زکات در خوزستان جمع آوری شد که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۳۰درصد افزایش داشت.

غلامرضا شریعتی افزود: این در حالی است که خوزستان پارسال با سیلاب مهیب و بی سابقه رو به رو بود و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرآب رفت.
وی از فرمانداران استان به عنوان نایب رییس ستاد زکات شهرستان خواست در زمینه پرداختن به فریضه زکات اهتمام ورزند.
مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز گفت:از مجموع زکات دریافتی ۸۵درصد برای نیازمندان و فقرا و ۱۵درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.
وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۰میلیارد ریال زکات در خوزستان دریافت شده و این روند رو به رشد در ماه های پیش رو ادامه خواهد داشت.

در این نشست از پنج نفر از متولیان فعال در امر زکات خوزستان تجلیل به عمل آمد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار