تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای بسته‌های کالای خانگی به نیازمندان سیل‌زده خوزستان
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در آیین اهدای بسته‌های کالای خانگی به نیازمندان سیل‌زده استان، گفت: حفظ کرامت اقشار آسیب‌پذیر اولویت کار در جمعیت هلال احمر است.

دکتر علی خدادادی در آیین اهدای ۵۰ سری بسته کالاهای خانگی اهدایی به نیازمندان سیل خوزستان، اظهار کرد: هر بسته کالای خانگی، شامل یخچال، اجاق گاز، فرش، پتو، سرویس قابله تفلن و سرویس غذاخوری به ارزش حدود ۷۰ میلیون ریال است که بین نیازمندان از پیش شناسایی شده متاثر از سیل سال گذشته خوزستان اهدا شده است.

  وی افزود: تاخیر در اجرای این برنامه به دلیل شرایط خاص کشور و استان بوده است. این عمل حسنه و خداپسندانه با همراهی و مساعدت سه شرکت دارویی در قبول تامین بخشی از نیاز سیل‌زدگان به انجام رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اجرای این برنامه، پیام‌رسان نوع دوستی و بشردوستی در شرایط سخت است که این افتخار بزرگی برای جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود. اعتماد عمومی نسبت به این مجموعه مردم‌نهاد وجود دارد و همین موضوع به عنوان حلقه واسط میان هلال احمر و نیازمندان برای جمع‌آوری کمک ها و تامین نیاز نیازمندان پذیرفته شده است.

خدادادی بخشی از سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر را اعتماد عمومی برای اهدای کمک‌های مردمی دانست و گفت: این موضوع می‌تواند در مدیریت و کنترل بحران‌ها بسیار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: در سیل سال گذشته شاهد بودیم، چه شرایط سختی به وجود آمد و نیازهای مردمی به مراتب فراتر از توان دولت و جمعیت هلال احمر بود که اگر کمک‌ها و پشتیبانی مردمی نبود مدیریت آن بحران، میسر نمی‌شد و مشکلات عدیده‌ای بر مشکلات سیلاب افزوده می‌شد.

خدادادی  با اشاره به تاثیر و بازتاب همدلی‌های مردم در منطقه بیان کرد: زمانی که اهالی روستای مگران ۳، از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و نیاز زلزله‌زدگان به اسکان خبردار شدند به اهدای کانکس‌های دریافتی خود در سیل خوزستان پرداختند که این نشان از ترویج و نهادینه شدن فرهنگ همدلی و نوع‌دوستی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد.  تسکین آلام بشری و تامین سلامت انسان‌ها از اهداف این جمعیت به شمار می‌آید بنابراین حفظ کرامت اقشار آسیب‌پذیر اولویت کار در جمعیت هلال احمر و خدمت در این مسیر باعث افتخار ما خواهد بود. امیدواریم با توفیق الهی و حمایت‌های عزیزان در مجموعه‌های مختلف خیرین، بتوانیم در راه خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.

حجت‌الاسلام محمد انصاری، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: وضعیت پیش آمده در سیل و کرونا باعث شد حتی برخی از افرادی که شاغل بودند و منبع درآمدی هم داشتند دیگر نتوانند نسبت به تامین نیازهای اولیه زندگی اقدام کنند.

وی با تقدیر از دغدغه‌مندی متولیان سه شرکت دارویی کوبل دارو، عبیدی و آدورا طب در ورود به مسائل اجتماعی و تلاش برای رفع نیازها، جمعیت هلال احمر را مامن و ماوایی برای رساندن امانات مردم به دست مستحقان واقعی آن‌ها دانست و گفت: جمعیت هلال احمر همانند ملکی مشاع متعلق به همه آحاد جامعه است و کارکنان آن رساندن توان توانمندان را به نیاز نیازمندان یک تکلیف و افتخار می‌دانند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار