تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۰۳۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تست کرونای ۲ نماینده خوزستان در مجلس "مثبت" اعلام شد
 تست کرونای ۲ نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی مثبت اعلام شد.

 خوزستان با ابتلا روزانه یک سوم افراد کرونایی کشور به خود، در وضعیت قرمز قرار دارد. تداوم و پایداری وضعیت قرمز در خوزستان زمزمه برقراری مجدد محدودیت‌ها را پربسامد کرده است.

پیشنهاد محدودیت‌های جدید به ستاد ملی کرونا ارائه شده است

رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه پیگیر اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز هستیم، اظهار داشت: در اعمال محدودیت باید مسائل اقتصادی و امکانات را در نظر گرفت.

وی افزود: خوزستان از استان‌های موفق در اعمال محدودیت و کنترل کرونا در ماه‌های اولیه بود ولی به دلیل برخی ملاحظات اقتصادی و معیشتی، از مرکز اعلام شد که باید ممنوعیت‌ها رفع و با هماهنگی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری شود.

نجاتی با اشاره به اعلام پیشنهاد محدودیت‌های جدید برای استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به ستاد ملی کرونا بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهادات خود را در ستاد استانی کرونا اعلام کرده و با نظر استاندار خوزستان، به ستاد ملی منعکس شده است و در حال پیگیری هستیم تا نتیجه حاصل شود.

ورود افراد بدون ماسک به ادارات ممنوع است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در حال پیگیری اعمال ممنوعیت یا محدودیت در شهرهای قرمز هستیم. همچنین ورود افراد به سازمان‌ها بدون ماسک ممنوع است. با مراسم‌ها و اجتماعات نیز به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات موظف به رعایت دستورالعمل‌ها برای اعطای مرخصی به زنان باردار و شیرده هستند، گفت: ادارات، شرکت‌ها و شرکت‌های خصوصی نسبت به اعطای مرخصی به افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد بالای 60 سال و زنان باردار یا شیرده اقدام کنند یا شرایط کاری برای آن‌ها فراهم کنند.

توسعه خدمات الکترونیک در سازمان ها برای کاهش مراجعات

امید بن عباس در هفدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا استان خوزستان با بیان اینکه خدمات الکترونیک می‌تواند در کاهش تجمعات اثر بخش باشد اظهار داشت: اجرای این طرح از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی شده است. از طرفی باید دولت الکترونیک با شتاب بیشتری پیگیری و مردم استان خدمات دستگاه‌های مختلف را به صورت غیرحضوری دنبال کنند.

بن عباس بیان داشت: طی چند نوبت گذشته که اقدام به تعطیلی در شهرهای قرمز خوزستان کردیم، این تعطیلی اثر بخشی زیادی از خود نشان نداده است.

وی با اشاره به عواقب تعطیلی شهرها بر اقتصاد مردم افزود: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی سختی بر اصناف و دیگر مشاغل نیز می‌تواند حاکم باشد باید از روش‌های دیگری برای کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا استفاده کرد.

حضور نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر سلامت

در این غوغای کرونا، نیروهای جهادی و خدام رضوی با حضور در بین کادر سلامت به یاری بیماران شتافتند. نوراله‌ کرم‌نژاد مسئول گروه جهادی قرارگاه قمر بنی‌هاشم در دزفول، با بیان اینکه کمک به سیستم بهداشت و درمان را رسالت گروه‌های جهادی می‌دانیم، اظهار داشت: با توجه به اوضاع بحرانی کرونا در دزفول و خستگی کادر درمان تصمیم گرفته شد گروه‌های جهای برای کمک به سیستم بهداشت و درمان بیمارستان بزرگ دزفول و کمک به بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دزفول وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه تعداد نفراتی از گروه‌های جهادی قم و تهران عازم دزفول شده‌اند، افزود: چند نفر از طلاب‌ گروه‌های جهادی از قم و تهران برای کار تدفین اموات کرونایی و همچنین کمک به کادر درمان در بیمارستان وارد شهرستان دزفول شده‌اند.

مسئول گروه جهادی قرارگاه قمر بنی‌هاشم با بیان اینکه کادر درمان به خاطر اوضاع بحرانی کرونا در دزفول دچار خستگی شده‌اند و جهادگران پا به پای مدافعان سلامت در مسیر مبارزه با کرونا هستند، گفت: طبق برنامه‌ریزی شده تا آخر هفته نیروهای جهادگر از استان‌های مشهد، تهران و اصفهان به صورت داوطلبانه برای کمک به بیماران کرونایی وارد شهرستان دزفول می‌شوند و تعداد نیروهای جهادی کمکی به 20 نفرمی‌رسد.

مسئول گروه جهادی قرارگاه قمر بنی‌هاشم با بیان اینکه بیش از 123 نفر از کادر درمان دزفول به کرونا مبتلا شده‌اند افزود: نیاز است گروه‌های جهادی و مردم به مانند هشت سال دفاع مقدس پای کار بیاییند تا به فضل خدا این شرایط بحرانی را کنترل کنیم.

مثبت اعلام شدن تست دو نماینده مجلس و یک فرماندار

تست کرونای دو نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی مثبت اعلام شد. خوزستان از نظر ابتلا به کرونا دارای در وضعیت بحرانی قرار دارد.

در پی دیدارهای فشرده مردمی و بازدیدهای مکرر از نقاط مختلف حوزه انتخابیه و با بروز برخی علائم اعلام پاسخ تست کرونای محمدطلا مظلومی، نماینده مردم بهبهان و آغاجاری مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان هستند.

همچنین روابط عمومی دفتر نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان‌، لالی‌، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: علیرضا ورناصری نماینده مجلس به کرونا مبتلا شده و همه نشست‌ها و برنامه‌های وی تا اطلاع ثانوی لغو است.

همچنین تست کرونای محمد نجاتی‌پور، فرماندار باغملک مثبت اعلام شد. فرماندار باغملک هم‌اکنون در قرنطینه خانگی مراحل درمان خود را سپری می‌کند و حال عمومی وی نیز مطلوب است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار