تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل و کرونا به گردشگری خوزستان لطمه زد/۵۰۵ اثر و سازه آبی در استان شناسایی شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ضمن بیان آثار سوء سیل در پیک سفر به خوزستان، گفت: حدود ۵۰۵ اثر و سازه آبی در جداره سد و رودخانه‌های استان شناسایی شده است.
سیل و کرونا به گردشگری خوزستان لطمه زد/۵۰۵ اثر و سازه آبی در استان شناسایی شده است

 سید حکمت‌الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: به گردشگری خوزستان در دو سال اخیر صدمات زیادی وارد شد به عنوان مثال در سال گذشته در پیک سفر خوزستان بحران سیل بوجود آمد که از سفرها جلوگیری شد.

وی افزود: با اتفاقات اخیر عراق و شیوع کرونا مرزهای پر ترددی که موجب رونق گردشگری خوزستان است، بسته شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: صنعت گردشگری در دنیا رشد ۶ درصدی و در ایران رشد ۱۰ درصدی داشت که این نشانه خوبی برای این صنعت است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله وجود ۱۲ سد کوچک و بزرگ در خوزستان زمینه‌ساز ساخت پتانسیل‌های خوبی برای جذب گردشگر است که با توجه به اقلیم گرم و خشک استان باید تدابیری جهت استفاده درست از آن‌ها در فصول گرم اندیشیده شود.

نعمت الله موسوی ادامه داد: منابع آبی زیادی از جمله آبشارها و رودخانه‌های دائمی زیادی در خوزستان وجود دارد که طول آن‌ها تقریبا به ۱۸ هزار کیلومتر می‌رسد که با احتساب دو طرف فضای رودخانه قریب به ۳۶ کیلومتر فضای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری حوزه آب‌وبرق و استانداری خوزستان اقدامات خوبی در جهت توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان انجام شده است.

موسوی اظهار کرد: حدود ۵۰۵ اثر و سازه آبی در خوزستان شناسایی شده در جداره رودخانه‌ها و سدها شناسایی شد که برای هرکدام پرونده تدوین و تشکیل شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر سیاستگذاری های حوزه‌ گردشگری نیست و با وجود بودجه‌ای که در اختیار داریم‌ فقط میتوانیم زیر ساخت‌های را مهیا کنیم و تمام هدفمان به سمت جذب گردشگر سوق داده شده است تا زیرساخت‌ها به سمت ایجاد فضای تاریخی و گردشگری جهت یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اذعان کرد: طبیعت‌گردی باتوجه به آنکه یک سوم آب‌های سطحی در استان خوزستان وجود دارد رونق بیشتری دارد و بیشتر تمدن خوزستان در کنار آب دریا و رود بوجود آمده است.

وی ضمن بیان اینکه از میان ۸ الی ۱۰ نفر یک شغل به طور مستقیم با گردشگری ایجاد می‌شود، افزود: گردشگری به عنوان صنعت سوم دنیا با طرفداران خاص خود نقش موثری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار