تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۰۳۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت تورهای گردشگری در دزفول ممنوع شد
  تورهای گردشگری که از اقصی نقاط کشور برای تفریح به دزفول می آمدند، با دستور فرماندار دزفول به دلیل شرایط بحرانی کرونا در این شهر ممنوع شد.

  شهرستان دزفول یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان خوزستان است که با دارا بودن بیشترین تفرجگاه‌های ساحلی، سالانه پذیرایی تعدادی زیادی مسافر از اقصی نقاط استان و کشور است.

دزفول از نظر کرونا بحرانی است

شرایط بحرانی کرونا در دزفول و قرمز بودن وضعیت، تابستان متفاوتی را برای گردشگران رقم زده است. مردم آمادگی پذیرایی از مهمانان ندارند و مسئولان نیز اجاره پلاژ و باغ ویلا را ممنوع کردند و با صاحبان ویلا باغ‌های متخلف برخورد و باغ ها را پلمپ می‌کنند.

گرمای خوزستان و رودخانه وسوس انگیز دز همچنان خیلی از شنا دوستان در آب خنک و ساحل فرحبخش دزفول را راهی این شهر می‌کند. مسافرانی که می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشد. حضور مسافران مساله ای است که اگر مدیریت نشود می‌تواند اوضاع شهرستان را بیش از این بحرانی کند.

حضور گردشگران در «چال کندی» دزفول موجی از نگرانی از بابت شیوع کرونا

منطقه تفریحی چال کندی دزفول یکی از مناطق گردشگری دزفول است که سالانه خیلی از مسافران را در قالب تورهای گردشگری را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می‌کند. حضور تورهای گردشگری در چال کندی در حوزه جغرافیایی دزفول و اندیمشک موجی از نگرانی را در بین مردم دزفول ایجاد کرده است.

برای مدیریت ورود و خروج این تفرجگاه دو اقدام می‌شود کرد: 1. از سمت شهرستان دزفول ورودی‌های منطقه چال کندی مسدود و فعالیت‌های تورهای گردشگری شهرستان دزفول نیز ممنوع شود. 2. اما با توجه  به موقعیت جغرافیایی این اندیمشک و دزفول و با توجه به اینکه از سمت منطقه قلعه مختار اندیمشک اسکله‌ای زده شده است و  به راحتی تورهای گردشگری می‌توانند به منطقه چال کندی رفته و به تفریح بپردازند.

ورود گردشگران و تورها از مسیر اندیمشک، موجی از نگرانی از بابت شیوع کرونا در دزفول و اندیمشک ایجاد شده است.در این خصوص خبرنگار تسنیم  با پیگیری‌های مدام در پی مصاحبه با فرمانداران شهرستان دزفول و اندیمشک برای چاره اندیشی درباره ورود گردشگران بود که فرماندار شهرستان اندیمشک متاسفانه پاسخ‌گو نبودند.

محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

حجت اله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در این باره، اظهار داشت: هیچ مصوبه‌ای از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان مبنی بر اینکه برگزاری تورهای گردشگری ممنوع است نداشته‌ایم؛ چنانچه سرپرست فرمانداری ویژه دزفول دستوری در این باره اتخاذ کنند و  ممنوع اعلام کنند،برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با برگزاری تورهای گردشگری مشکلی نداشته، افزود: مصوبه‌ای که سازمان ارائه داده برای کل استان بوده، اینکه برای هر شهر استان با توجه به وضعیت کرونا مصوبه‌ای گفته  شود نبوده است؛ در این باره تابع فرمانداری هستیم. 

فعالیت تورهای گردشگری در حال حاضر ممنوع است

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، در این باره، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان دزفول  و همچنین با توجه به اینکه دستوری عملی برای فعالیت تورهای گردشگری در وضعیت کرونا ارائه نشده؛ در حال حاضر حضور تورهای گردشگری ممنوع است و در این باره  با تورهای گردشگری که مرتکب تخلف شوند برخورد می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار