تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۰۳۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگ برنده صنعت نفت در محکومیت اسکوچیچ چه بود؟
 فیفا دراگان اسکوچیچ را به پرداخت غرامت به باشگاه صنعت نفت آبادان محکوم کرد.

اسکوچیچ از بهترین مربیان خارجی بود که تاکنون به نفت آبادان آمده بود و توانست این تیم را تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر و پیش از این‌که تیم به تعطیلات نیم‌فصل برود، به رده چهارم جدول رده‌بندی برساند، عملکردی که طی سال‌های اخیر، بی‌نظیر و نشان از انتخاب درست مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان بود.

به گزارش ایسنا، نفت در حالی که روزهای همراه با موفقیتی را طی می‌کرد، یکی دو هفته پیش از بازی‌های هفته هفدهم، اسکوچیچ به دلایلی خواستار جدایی از نفت آبادان شد، البته با شرایط ایده‌آل و دریافت تمام مطالبات خود! در این میان باشگاه صنعت نفت نیز برخلاف مربی کروات، اصرار به همکاری داشت. اما با توجه به اصرارهای اسکوچیچ، در نهایت باشگاه جدایی مربی خود را پذیرفت ولی با این شرط که اسکوچیچ با هر "طرف سومی" حق عقد قرارداد تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران را ندارد.

در نهایت اسکوچیچ با شرط این‌که در صورت همکاری با هر تیمی باید حق رضایت‌نامه باشگاه نفت را پرداخت کند، از تیم جدا و سرمربی تیم‌ملی ایران شد.

اگر چه اسکوچیچ پس از حضور در تیم‌ملی منکر بند قید شده خود با باشگاه صنعت نفت شد ولی شکایت باشگاه آبادانی از این مربی خارجی به فیفا، بالاخره جواب داد و فیفا با صدور حکمی دراگان اسکوچیچ را به پرداخت غرامت به باشگاه صنعت‌ نفت آبادان محکوم کرد و مسئولان نفت آبادان اکنون منتظر واریز غرامت به حساب باشگاه هستند تا در روزهایی که به واسطه بی‌پولی، بسیار بر آن‌ها سخت می‌گذرد، این پول مرهمی بر درد بی‌پولی‌شان باشد.

به نظر می‌رسد، تدبیر درست مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان در هنگام فسخ قرارداد، برگ برنده آن‌ها مقابل اسکوچیچ بود و حالا مدیران این باشگاه می‌توانند الگویی برای مدیریت فوتبال ایران و سایر باشگاه‌های ایرانی نیز باشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار