تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان ظرفیت تبدیل به قطب اول قایقرانی کشور را دارد
 رییس هیات قایقرانی خوزستان گفت: خوزستان با داشتن منابع آبی فراوان و وجود علاقه‌مندان بسیار ظرفیت تبدیل شدن به قطب اول قایقرانی کشور را دارد.

جلال دریس  اظهار داشت: امسال بیشترین تمرکز بر راه‌اندازی اسکله است زیرا مشکل قایقرانی خوزستان با این موضوع گره خورده است. شهرهایی در استان خوزستان وجود دارد که زیرساخت خوب و مطلوبی برای قایقرانی دارند اما چون زیرساختی برای اهواز مهیا نشده است همچنان با ضعف در این رشته مواجه هستیم.

وی در خصوص وضعیت اسکله قایقرانی خوزستان که قرار است در ساحل رودخانه کارون در اهواز راه اندازی شود گفت: نیاز است که مدیران استان در این زمینه کمک کنند که هر چه سریعتر این اسکله راه اندازی شود و بتوانیم با راه اندازی پایگاه های تابستانه و زمستانه، میزبان اردوها و مسابقات ملی و بین المللی باشیم. این اسکله در پارک ساحلی کیانپارس واقع شده و قرار است به عنوان یک پایگاه تخصصی در کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تنها نیاز به خرید اسکله داریم گفت: مشکل اداره کل ورزش و جوانان این بود که مجوز نصب اسکله به آن داده نمی شود که با پیگیری هیات و همکاری سازمان آب و برق استان این مجوز را دریافت کردیم همچنین با همکاری شهرداری اهواز لایروبی انجام شد. اکنون بخش عمده ای از کار انجام شده است و تنها باید اسکله خریداری شود که امیدواریم این مهم با همکاری استانداری انجام شود.

رییس هیات قایقرانی خوزستان با بیان اینکه هدف ما تنها راه اندازی اسکله قایقرانی است تا این ورزش همچنان در استان فعال باشد گفت: دنبال یک طرح هزینه بر و رویایی نیستیم بلکه انتظار داریم که نصب اسکله حتی با کمترین هزینه در سال جاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی خوزستان به لحاظ زیرساخت با مشکل مواجه است گفت: استان بوشهر زمانی قایقرانی نداشت اما در طول چند سال اخیر با همکاری استاندار و دیگر مسئولان آن استان علاوه بر راه اندازی اسکله، باشگاه قایقرانی تاسیس کرد.

دریس با بیان اینکه ظرفیت آبی خوزستان در کشور منحصر به فرد است افزود: اگر بخواهیم خوزستان را با دیگر نقاط کشور مقایسه کنیم باید گفت که هیچ استانی به اندازه خوزستان مناطق آبی ندارد، تنها ۲ یا سه نقطه از شمال کشور قابلیت قایقرانی دارد اما بسیاری از مناطق خوزستان دارای آب‌های آرام است که برای قایقرانی بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰۰ ورزشکار فعال و سازمان یافته زیر نظر هیات قایقرانی خوزستان فعالیت می کنند گفت: این آمار با توجه به ظرفیت آبی استان بسیار پایین است و باید تعداد ورزشکاران استان به مراتب بیشتر شود. امیدوارم باشگاه قایقرانی اهواز که ظرفیت مناسبی برای پیشرفت این رشته در استان است به زودی سر و سامان داده شود تا علاقه مندان بیشتری جذب قایقرانی شوند.

رییس هیات قایقرانی خوزستان گفت: رشد مدال آوری، میزبانی از اردوهای تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری کلاس های دانش افزایی مربیان و داوران مهمترین برنامه های ما در سال جاری است. 

وی با بیان اینکه قایقرانی خوزستان نیاز به نگاه ویژه دارد افزود: اگر اعتبار خوبی برای قایقرانی لحاظ شود می‌توان وضعیت این رشته را دگرگون کرد. برنامه های مختلفی از جمله راه اندازی لیگ قایقرانی استان داریم اما ابتدا باید زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز این رشته آماده شود تا بتوانیم یک لیگ پویا برگزار کنیم. 

دریس با اشاره به اینکه خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد که از وجود آنها می توان برای توسعه قایقرانی استفاده کرد گفت: به عنوان مثال اداره بنادر استان یا نیروی دریایی سپاه به صورت مستقل در این رشته فعالیت دارند و در طول سال مسابقات داخلی برگزار می‌کنند در صورتی که اگر این مسابقات را به صورت حرفه‌ای برگزار کنیم می‌توانیم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم. مذاکراتی با سپاه، اداره بنادر و همچنین پتروشیمی‌های خوزستان انجام دادیم و هدفمان این است که به سمت باشگاه داری برویم و ظرفیت‌های موجود استان را بالقوه کنیم تا به جایگاه مطلوبی در کشور برسیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان با بیان اینکه در این استان استعدادهای خوبی وجود دارد که در صورت حمایت می‌توانند به سرمایه‌های با ارزشی برای قایقرانی کشور تبدیل شوند گفت: حضور هر چه بیشتر نمایندگان استان در تیم‌های ملی در بخش بانوان و آقایان از اولویت‌های ما است و توجه به ظرفیت ها و پرورش استعدادها در این راستا اهمیت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار