تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهرهای قرمز استان از ۹ به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده است که نیازمند رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: با توجه به افزایش شهرهای قرمز استان، لازم است تا هم استانی‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هرگونه حضور درآیین‌ها و تجمع‌ها، بازارچه های غیر رسمی و... به شدت پرهیز کنند، دست های خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند و در هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

ابول نژادیان ادامه داد: از آنجایی که وضعیت اهواز نیز از پس از چند روز ثبات، از حالت زرد به نارنجی تغییر پیدا کرده این، زنگ خطر افزایش موارد را به صدا در آورده است بنابراین از مردم درخواست می‌شود تا با پیوستن به پویش من ماسک می‌زنم یاریگر مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این وضعیت ممکن است روزانه و با توجه به وضعیت شناسایی بیماران در هر شهرستان تغییر پیدا کند و امیدواریم با همراهی و همکاری مردم شاهد کنترل و ریشه کنی هرچه سریعتر این بیماری در استان باشیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خورستان روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۱ تیرماه اعلام کرد: اعمال محدودیت از سوی ستاد ملی کرونا به ۹ شهر خوزستان ابلاغ شده که این محدودیت‌ها از ۱۲ تیرماه اجرایی شد.

به گفته رضا نجاتی این محدودیت ها در شهرهای آبادان، امیدیه، دزفول، رامهرمز، اندیمشک، ماهشهر، شوش، شوشتر،مسجدسلیمان اعمال شد که بر این اساس فعالیت تمامی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های آرایشی، موزه‌ و باغ موزه، خانه‌های کودک‌، حوزه‌های علمیه، مدارس‌، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، سالن‌های ورزشی پرخطر، مساجد و مصلاها، زبانسرا، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، مدارس شبانه روزی، کافه‌هاو چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی در این شهرها ممنوع است و  مراسم ترحیم و عروسی ، مذهبی ، فرهنگی و همایش در سراسر استان خوزستان ممنوع بوده و باشگاه های ورزشی پر خطر مانند کشتی و جودو نباید فعالیت داشته باشند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه در شهر اهواز نیز محدودیت های بیان شده تا هفته آینده اعمال می شود گفت:  فعالیت ادارات و بازار در این شهرها مانند روال قبل ادامه خواهد داشت.

استان خوزستان ۶ هفته است که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و وضعیت آن قرمز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار