تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهم و نقش ورزشکاران خوزستانی در شکست کرونا
  قهرمانان ورزشی خوزستان راهکار برون رفت از بحران کرونا و ریشه کن کردن این ویروس را رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک عنوان کردند.

 ویروس کرونا در هر مکان عمومی برای تهدید جان و سلامتی هموطنان کمین کرده لذا بهتر است که ورزشکاران و تمام افراد جامعه فعالیت های ورزشی خود را در خانه انجام داده و از حضور در برنامه‌ها و مراسم ‌جمعی خودداری کنند.

حالا که روزهای پرالتهاب کرونایی باعث ایجاد یک بحران بزرگ جهانی شده تک تک افراد جامعه برای مهار این بیماری وظیفه دارند و تلاش برای این مهم به عنوان مهمترین چالش موجود کشور نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه و دولت است همچنین ورزشکاران نیز به عنوان عضوی از کشور می توانند برای تحقق این امر سهم مهمی داشته باشند.

پویا دادمرز دارنده نشان طلای کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مردم با ماندن در خانه و همچنین رعایت فاصله اجتماعی بیماری کرونا را شکست دهند.

وی عنوان کرد: اکنون در کشور هر روز چندین نفر به دلیل بیماری کرونا فوت می‌کنند، ولی خیلی‌ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند. از مردم می‌خواهم مدتی را در خانه بمانند تا این ویروس خطرناک از بین برود.

قهرمان وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی آسیا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا علاوه بر زندگی مردم، مدارس، دانشگاه‌ها، مسابقات و تمرینات برخی از رشته ها نیز تحت تاثیر قرار داده گفت: مردم می‌توانند با رعایت مسایل بهداشتی و در خانه ماندن، زنجیره شیوع ویروس کرونا را بشکنند تا هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی در مورد شرایط تمرینی خود گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت ورزشکاران، اردوهای تیم ملی برگزار نمی‌شود و به صورت انفرادی تمریناتم را زیر نظر کادر فنی انجام می‌دهم تا از شرایط مسابقات دور نشوم.

این کشتی‌گیر خوزستانی که هدفش پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت های المپیک است گفت: امیدوارم هر چه زودتر این بیماری از کشور خارج شود تا تمریناتم را به طور جدی در اردوهای تیم ملی دنبال کنم.

در ادامه هاشمیه متقیان دارنده نشان نقره رقابت های پارادوومیدانی جهان گفت: هر چند ماندن در خانه به ویژه برای ورزشکاران بسیار سخت است اما توصیه می‌شود تا زمان عبور از بحران کرونا در خانه بمانیم و در این مدت‌ انجام فعالیت‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در این مدت که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده به دلیل تعطیل بودن اماکن ورزشی در خانه تمرین می کنم افزود: سهمیه حضور در رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده‌ام و آماده حضور در این رقابت‌ها بودم که به دلیل گسترش این بیماری مسابقات به سال آینده موکول شد. اکنون سعی می‌کنم بیشتر در کنار خانواده‌ باشم و تمرین را در خانه دنبال کنم هر چند تمرین در خانه به دلیل نبودن مربی بسیار سخت است.  

متقیان با اشاره به اینکه برخلاف تفکر برخی افراد، بیماری کرونا یک موضوع بسیار جدی است افزود: بی شک با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از این بحران عبور خواهیم کرد و در ادامه می توان شاهد فعالیت تمام رشته های ورزشی در کشور بود.

در ادامه جواد حردانی دارنده مدال طلای مسابقات پاراالمپیک افزود: متاسفانه بعضا دیده می شود که برخی از مردم موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند و توصیه‌ام به عنوان یک کوچکتر به آنها این است که برای مقابله با شیوع بیماری کرونا حتما از ماسک استفاده کرده و دیگر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ضمن تشکر از کادر درمان بیمارستان ها و پرستان گفت: در این ایام که اکثر مردم در خانه هایشان حضور دارند، بهترین راه برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان شرکت در پویش‌های مردمی است. 

حردانی با اشاره به اینکه بحران کرونا تنها با کمک افراد جامعه و وظیفه شناسی و احساس مسوولیت آنها ریشه کن خواهد شد گفت: رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری بهترین راه برای خروج از این بحران است.

وی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات معیشتی و درمانی زیادی برای برخی از خانواده‌ها به وجود آمده که باید کمک‌رسان آنها بود هر چند در این مدت گروه‌های جهادی مختلفی اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی می کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار