تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۳۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از تونل ضدعفونی تا نصب تب‌سنج، هر پیشنهادی برای بازگشایی تالارها
 رئیس اتحادیه سالن‌های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز گفت: با تعطیلی تالارهای پذیرایی در طول مدت شیوع کرونا، بیش از ۲۵۰۰ نیروی کار که به صورت مستقیم در تالارها کار می‌کردند، بیکار شده‌اند.

سیروس جعفری در خصوص وضعیت تالارهای پذیرایی در روزهای کرونایی اظهار کرد: درخواست‌هایی برای بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است اما متاسفانه کسی پاسخگوی صنف ما نیست و در وضعیت بسیار دشواری به سر می‌بریم.

وی افزود: وقتی صحبت از یک تالار پذیرایی می‌شود، بحث تنها مربوط به تالار نیست و بسیاری از صنوف مرتبط با آن نیز از فعالیت تالار منتفع می‌شوند. برای مثال صنوفی از جمله آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و مواد غذایی و گل‌فروشی‌ها با تالارها همکاری دارند و اکنون با بسته بودن تالارهای پذیرایی با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس اتحادیه سالن‌های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز تصریح کرد: تالارها می‌توانند فراتر از پروتکل‌های بهداشتی تعریف‌شده عمل کنند تا مشکلی در خصوص مسائل بهداشتی و شیوع کرونا پیش نیاید اما باوجود صحبت‌های انجام شده، تصمیمی مبنی بر بازگشایی تالارها اتخاذ نشده است.

جعفری بیان کرد: با تعطیلی تالارهای پذیرایی در مدت زمان شیوع کرونا، بیش از ۲۵۰۰ نیروی کار که به صورت مستقیم در تالارها کار می‌کردند، بیکار شده‌اند و شرایط بسیار دشواری دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ ماه است که تالارها تعطیل شده‌اند و این مساله برای صاحبان تالارها با وجود هزینه‌های بالای نگهداری و همچنین کرایه‌ها بسیار سخت است، گفت: پیشنهادهایی در خصوص نصب تونل‌های ضدعفونی کننده و استفاده از ماسک و تب‌سنج در تالارها ارائه کرده‌ایم تا اجازه بازگشایی به ما بدهند؛ حتی پیشنهاد کرده‌ایم که میزها را حدود دو تا سه متر از هم فاصله دهیم اما تاکنون هیچ جوابی نگرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه سالن‌های غذاخوری و تالارهای پذیرایی اهواز خاطرنشان‌کرد: صنف ما رسما ورشکست شده است و باید برای ادامه روند فعالیت تالارهای پذیرایی چاره‌ای اندیشیده شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار