تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۳۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:اجرای قرنطینه خانگی در ایذه اشتباه‌است
 فرماندار ایذه با بیان اینکه قرنطینه خانگی به درستی تعریف نشده‌است گفت: باتوجه به وضعیت معیشتی اکثر مردم ایذه و خوزستان اجرای قرنطینه خانگی در استان خوزستان اشتباه بوده و موجب آسیب از کرونا شده‌است.

  حسین لامی‌زاده شنبه در نشست شورای سلامت ایذه اظهار کرد: هیچ شهرستانی در استان خوزستان در وضعیت سفید قرار ندارد، همه شهرستان‌ها در وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار دارند که ایذه نیز در این بین جز منطقه زرد محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت قرنطینه خانگی در ایذه و استان خوزستان افزود: وقتی فرد بیمار کرونایی جایی برای زندگی ندارد چطور به قرنطینه خانگی برود. باید یک اتاق کامل در اختیار پدر، برادر یا فرد مبتلا قرار بگیرد اما وقتی در خانه مردم چنین امکانی وجود ندارد چه باید کرد.

لامی‌زاده تاکید کرد: ما زمانی از کرونا آسیب دیدیم که معنای قرنطینه خانگی را درست تعریف نکردیم، شاید نحوه فعلی اجرای قرنطینه خانگی در تهران و بعضی از استان‌ها که از نظر معیشتی در وضعیت بهتری قرار دارند جواب بدهد اما در استان خوزستان جواب نمی‌دهد، وقتی در خانه‌ای یک کولر وجود دارد و همه می‌خواهند از آن استفاده کنند امکان قرنطینه خانگی وجود ندارد.

وی افزود: قرار بود در شهرستان ایذه نقاهتگاهی راه‌اندازی شود تا هر فرد تست کرونایش مثبت شد به این مرکز منتقل شود و مراحل درمان را طی کند اما متاسفانه این کار انجام نشد. وقتی سرپرست خانواده ۲ روز سر کار نرود نانی برای خوردن ندارد چطور برای او از قرنطینه خانگی صحبت ‌کنیم.

فرماندار ایذه از لزوم تجهیز بیمارستان شهدای ایذه سخن گفت و اضافه کرد: بیمارستان و مرکز بهداشت ایذه باید از نظر ضدعفونی در درجه اول باشند، انتظار داریم ضدعفونی این مراکز با حساسیت بیشتری انجام شود زیرا این اماکن مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند.

لامی‌زاده با برشمردن تاثیر کرونا بر معیشت مردم ضمن تاکید بر جدی گرفتن اقدامات پیشگیرانه مانند ضدعفونی معابر گفت: شهرداری‌های ایذه و دهدز موظف هستند نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر اقدام کنند، در روستاها نیز این کار برعهده دهیاری هاست و بخشداری‌ها باید روی انجام درست و کامل این پروسه نظارت کنند.

فرماندار ایذه با انتقاد از اوضاع داروخانه‌ها و شلوغی این مراکر گفت: افراد مراجعه کننده به ادارات، مطب‌های خصوصی و داروخانه‌ها باید ماسک داشته باشند در غیر اینصورت به آنها خدمات داده نشود.

وی افزود: شهرداری ایذه موظف است تعدادی ماسک تهیه و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دارد تا این نهاد کار تقسیم آن را انجام دهد، کمیته امداد و بهزیستی باید در اولویت اختصاص ماسک قرار بگیرند و سایر نهادها نیز خودشان نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند.

رییس شورای سلامت ایذه اضافه کرد: مسافران و رانندگان تاکسی باید حتما ماسک بزنند، تعداد مسافران حاضر در تاکسی نیز باید محدود باشد.

وی گفت: هر خیابانی که شبکه بهداشت و درمان ایذه تشخیص دهد برای جلوگیری از ازدحام جمعیت باید مسدود شود برای بستن آن اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انباشت زباله در بیمارستان شهدای ایذه با انتقاد از کم‌کاری صورت گرفته در این رابطه اظهار داشت:زباله های بیمارستان ایذه  ۲۰ روز در بیمارستان رها شده اند که جای تاسف دارد و بهداشت، محیط زیست و شهرداری سریعا برای حل این مشکل اقدام کنند. اگر هر ارگانی وظیفه خود را به درستی انجام دهد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز شنبه ۱۴ تیرماه  ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار