تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۳۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی تبلیغی
مسیح و آرش؛ برادران موسیقی پاپ ایران
مسیح و آرش؛ برادران موسیقی پاپ ایران

 این روز ها بازار گروه های دو نفره ای که برای خود نامی انتخاب می کنند و در مدت کوتاهی نامشان بر سر زبان ها می افتد بسیار داغ است. شاید به ندرت بتوان در میان آنها کسانی را پیدا کرد که مدتی خاک این صحنه را خورده باشند و با خواننده های دیگر، آهنگسازان و تنظیم کننده ها به صورت حرفه ای همکاری کرده باشند.

اگر از خودتان می پرسید که چه گروه ترکیبی این ویژگی های مثبت را یکجا با هم دارد، باید به شما بگویم که مسیح و آرش ای پی یکی از این ترکیب های دو نفره هستند که برای مدت طولانی به ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم پرداخته اند که امروز علاوه بر انجام این موارد برای خواننده های جدید و قدیمی، آهنگ های زیبایی هم با صدای گرم و دو رگه خودشان ساخته اند. صدایی که برای تمام لحظه های خاص شما می تواند یک چاشنی باشد تا عواطف و احساساتتان چند برابر شما را در لحظه تسخیر کنند.

آرش متولد ۱۳۶۹ و مسیح متولد اردیبهشت ۱۳۶۷ است. هر دوی آن ها از سنین کم در زمینه موسیقی در خارج از کشور آموزش دیدند و بعد از مدتی به ایران بازگشتند. مسیح نیز از سن ۱۶ سالگی تمرکز اصلیش را روی یادگیری ساز های مختلف و آهنگسازی گذاشت. هر دو برادر نزد اساتید مجربی آموزش خوانندگی دیدند تا اینکه با هم به ایران بازگشتند و امروز یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین ترکیب های خواننده های دو نفره هستند. آنها فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ به صورت جدی آغاز کردند.

آهنگ های مسیح و آرش ای پی

آهنگ احساسی و زیبای بیا بازم ترند ترین آهنگ این دو برادر است که با این آهنگ تعداد زیادی به طرفداران آن ها اضافه شد و از آن پس توانستند جایگاه دیگری را در این صنعت به خود اختصاص دهند. آنها تا به امروز چندین آهنگ غیر رسمی و بدون مجوز را در فضای مجازی از خود منتشر کرده اند. از جمله این آهنگ‌ها می‌توان به بیا بازم، هنوز همونم، خودتو برسون و دیوونه‌وار اشاره کرد.

اما بعد از مدتی تلاش، آن ها توانستند تا به واسطه همکاری با استودیو مسعود جهانی، آهنگ‌ های معروف من هنوز همونم، تو که نیستی پیشم، گلی و دیگر آهنگ های پر طرفدار خود را منتشر کنند. در نهایت انتشار این آهنگ ها برای آش و مسیح شروعی شد تا قدم در مسیر جدید زندگی حرفه ای خود بگذارند.

این دو برادر تا به امروز تنها یک آلبوم به نام دریا و با همکاری مسعود جهانی منتشر کرده اند. آنها در این آلبوم با آصف آریا و منصور فرهادیان در ترانه سازی و آهنگسازی دو آهنگ صد ریشتری و منتظر نباش همکاری کرده اند. تمامی آهنگ های نام برده و آلبوم دریا در سایت های معتبر دانلود موزیک اعم از موزیکیشو قابل دانلود و در دسترس است.

مسیح و آرش؛ برادران موسیقی پاپ ایران

آهنگ جدید مسیح و آرش ای پی

آهنگ آرام و احساسی بوی شمال جدید ترین ترک مسیح و آرش ای پی است که در آن از حضور پرواز همای بهره برده اند و افتخار همکاری با او را داشتند. در این آهنگ، تلفیق آواز سنتی و صدای گرم و آسمانی همای با سبک زیبای این دو برادر یک ترکیب جادویی را به وجود آورده است. شعر این ترانه را هر سه نفر آن ها با همکاری یکدیگر سروده اند و نتیجه آن در نهایت یک شعر آرام و عاشقانه و عرفانی شد که بسیار مورد توجه مخاطبان هر دو قرار گرفت.

سبک ترانه های آرش ای پی و مسیح

برادران عدل پرور در سبک پاپ و آر اند بی آهنگسازی کرده و آهنگ های خود را نیز به همین سبک می خوانند. این سبک موسیقی متعلق به امریکایی های آفریقایی تبار است و می توان آن را نوعی موسیقی تلفیقی دانست که در سال ۱۹۴۰ متولد شد. این سبک به دلیل تلفیقی بودن و اینکه کمتر خواننده ای در داخل کشور به این سبک کار می کند، می تواند امتیازی برای این دو برادر محسوب شود که به واسطه آن از دیگر گروه های موسیقی و خواننده متمایز می شوند.

در نهایت باید گفت که چه چیزی بهتر از اینکه دو برادر با هم بتوانند در یک زمینه فعالیت داشته باشند و با همفکری و تلاش تیمی در زمینه ای که هر دو به آن علاقه دارند بتوانند تا این حد موفق شوند. اغلب طرفدارهای این دو عزیز از صدای خسته و بم آن ها و آهنگ های بسیار عمیق احساسی که می خوانند خوششان می آید. برخی معتقدند که سبک ماکان بند بسیار مشابه آرش و مسیح است و ورژنی تازه از سبک آنها محسوب می شود.

نمی‌توان گفت که این نظر پر بیراه است. اما مساله این است که به هر حال با وجود شباهت‌هایشان، هر دو گروه در مسیری موازی هم حرکت می کنند و تفاوت‌هایی که آن ها را از هم متمایز کند وجود دارد. امیدواریم که هر دو گروه بتوانند همینطور پر قدرت به مسیر خود ادامه دهند و روز به روز با کارهای زیبای به یاد ماندنی، طرفدارانشان را خوشحال کنند.

:
:
:
آخرین اخبار