تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل ظرفیت تمام تخت‌های ICU در خوزستان
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اشغال تمام تخت‌های ICU در خوزستان خبر داد و گفت: همچنان نیازمند تخت ICU هستیم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: از اردیبهشت‌ماه، با کاهش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان بالا رفت و بعد از عید سعید فطر در هفته اول خردادماه، وارد پیک بیماری شدیم. در خردادماه روند افزایشی داشتیم اما در دو هفته اول تیرماه وضعیت تثبیت شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در یک هفته گذشته نیز تعداد بیماران بستری در خوزستان حدود ۲۰۰ نفر کاهش یافته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اجباری شدن استفاده از ماسک از ماه‌های قبل احساس می‌شد، تصریح کرد: در ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان، از یک ماه قبل مصوبه اجباری شدن استفاده از ماسک را داشتیم اما ضمانت اجرایی برای آن وجود نداشت بنابراین از سازمان‌ها، مدیران‌کل و متولیان خواستیم ارائه خدمات منوط به داشتن و استفاده از ماسک شود. امروز بسیار خوشحالیم که این مصوبه به صورت کشوری ابلاغ شده و ضمانت اجرایی پیدا کرده است. امیدواریم این مصوبه در خوزستان هم اجرایی شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: تقریبا اصناف خوزستان بین ۶۰ تا ۶۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما اصناف، کل جامعه را تشکیل نمی‌دهند؛ برخی از مردم خوب رعایت می‌کنند اما برخی کم‌توجهی می‌کنند که امیدواریم این افراد هم به کمک ما بیایند و حقوق دیگران را محترم بشمارند و به مدیریت بیماری کمک کنند.

وی با اشاره به وضعیت ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان، تصریح کرد: پیش از این، ۹۰ درصد تخت‌های عادی اشغال شده بودند که در حال حاضر، ۷۵ درصد تخت‌های عادی اشغال هستند اما از طرف دیگر، اکنون تخت ICU خالی نداریم و روزانه برحسب ضرورت ممکن است بخش‌هایی تعریف شود تا نیازها رفع شود.

ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در یک ماه گذشته تقریبا ۱۲۰ تخت ICU به ظرفیت خوزستان افزوده شد و تا دو سه روز گذشته نیز در شهرستان‌هایی که کمبود داشتیم تخت‌هایی آماده کردیم اما همچنان نیازمند تخت ICU هستیم و امیدواریم در هفته جاری تخت‌های ICU را افزایش دهیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار