تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش تلفات برق در شهر اهواز
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کاهش تلفات شبکه برق به میزان ۳ درصد در شهر اهواز با اجرای پروژه‌های فنی و غیرفنی خبر داد.

حسن کریمی اظهار کرد: توجه به تلفات در شبکه‌های توزیع برق، به دلیل پرهزینه بودن تولید انرژی و صرف سرمایه‌گذاری زیاد، دارای اهمیت زیادی است که در این راستا با انجام پروژه‌های مختلف فنی و غیرفنی، تلفات برق کلانشهر اهواز از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۳ درصد کاهش یافت.

وی افزود: این اقدامات علاوه بر کاهش تلفات، منجر به ذخیره حدود ۳۰۰ میلیون کیلووات انرژی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: اختلاف انرژی تحویلی و انرژی توزیعی همواره یکی از معضلات بخش توزیع است که شناخت عوامل موثر در ایجاد تلفات شبکه و برنامه‌ریزی به منظور رفع آن می‌تواند انرژی قابل توجهی را ذخیره و حجم مالی زیادی را نیز صرفه‌جویی کند.

کریمی عنوان کرد: عوامل مختلفی همچون عدم تقارن بار فازها، نابالانسی بار فیدرها، پایین بودن ضریب قدرت و استفاده نامناسب از ظرفیت ترانس‌ها و یا برق‌های غیرمجاز در تلفات انرژی موثر هستند.

وی افزود: شرایط خاص آب و هوایی و میزان آسیب‌پذیری شبکه ناشی از عوامل جغرافیایی و محیطی نیز از دیگر عواملی است که وضعیت شبکه برق کلانشهر اهواز را با دیگر مناطق کاملا متفاوت کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام‌شده به منظور تحقق کاهش تلفات در سه ماهه اول سال جاری، تعویض ۲ هزار و ۶۵۵ دستگاه کنتور معیوب و نصب ۹۲ دستگاه کنتور هوشمند در شهر اهواز است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار