تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اورژانس هوایی ایذه درفصل بهار ۱۳ نفر را نجات داد
  مسوول مرکز فوریت‌های پزشکی ایذه گفت: در سه ماهه نخست امسال، بالگرد فوریت‌های پزشکی استان با انتقال ۱۳ ایذه‌ای به مراکز درمانی جان آنها را نجات داد.

رضا اسماعیلی  اظهار داشت: شهرستان ایذه به واسطه قرار گرفتن در منطقه کوهستانی خوزستان، دارای روستاهای سخت‌گذر زیادی است که بعضاً جاده دسترسی هم ندارند.

وی افزود: برای ارائه خدمات درمانی به این روستاها، بالگرد یک وسیله کاملا ضروری به شمار می‌رود که می‌تواند در زمان طلایی رسیدن بیمار به مراکز درمانی نقش بسزایی داشته باشد و جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

مسوول مرکز فوریت‌های پزشکی ایذه با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری بالگرد اورژانس خوزستان هشت مأموریت در ایذه انجام داده است اضافه کرد: در این ماموریت‌ها در مجموع ۱۳ نفر به مراکز درمانی ایذه و اهواز منتقل شدند تا روند درمانی آنها زیر نظر پزشکان طی شود.

وی افزود: از این تعداد ۶ نفر زنان بارداری بودند که سلامت آنها برای کادر درمان و اورژانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بالگرد بلافاصله برای انتقال آنها به سمت ایذه پرواز کرده بود.

اسماعیلی در ادامه ضمن تقدیر از مسوولین فوریت‌های پزشکی استان خوزستان گفت: شهرستان‌هایی مانند ایذه به خدمات اورژانس هوایی نیاز مبرم دارند و در سال جاری همکاری‌های خوبی با ما در این زمینه انجام گرفته‌است.

شهرستان ایذه متشکل از سه بخش مرکزی، دهدز و سوسن در قسمت کوهستانی خوزستان واقع شده ‌است، این شهرستان ۲۳۰ هزار نفری با یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی اداره می‌شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار