تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح جانبازیار برای نخستین بار در دزفول و کشور
 مسوول قرارگاه جهادی سفیران ایثار دزفول گفت: طرح جانبازیار برای نخستین بار با هدف خدمت به جانبازان در سطح کشور و شهرستان دزفول اجرا شد.

سید عزیزالله پژوهیده  افزود: این طرح به پیشنهاد یکی از مشاوران گروه جهادی سفیران ایثار طی چندماه اخیر طراحی شد و قرار بود در چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس اجرا شود ولی به علت مشکلات ناشی از شیوع کرونا برای جانبازان شیمیایی تصمیم بر آن شد که همزمان با ولادت امام رضا(ع) افتتاح شود.
وی با اشاره به وجود افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز در شهرستان دزفول اظهارداشت: حدود ۳۵۰ نفر از این جانبازان شیمیایی هستند و همه با مشکلات ریوی و تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسوول قرارگاه جهادی سفیران ایثار دزفول گفت: پیش از این ریزگردها موجب خانه نشینی این دلاورمردان شده بود ولی اکنون ویروس کرونا آنها را در خانه‌ها حبس کرده است به طوریکه انجام خرید مایحتاج و امور روزمره بانکی و اداری را برای آنها غیرممکن کرده است.
وی افزود: گزارش‌های میدانی حاکی از ابتلای برخی از جانبازان به ویروس کرونا دارد که این امر بر ضرورت درنظر گرفتن تمهیدات اورژانسی و مکان درمانی ویژه و ایزوله اختصاصی می‌افزاید به همین منظور، طرح جانبازیار با هدف ارائه خدمات ویژه در فازهای مختلف به جانبازان اجرا شد.

پژوهیده اظهارداشت: این طرح در مرحله نخست، با ورود به حوزه پیشگیری از ابتلا به کرونا و توزیع ماسک و دستکش به جمعیت جانبازان شیمیایی خدمات‌رسانی می‌کند و در گام‌های بعد به خدماتی نظیر جذب و تامین نیروی انسانی داوطلب برای انجام عملیات خرید مایحتاج و خدمات اداری و روزمره جانبازان می‌پردازد.
وی افزود: طرح جانبازیار به شرط حمایت مسوولان و نهادهای مربوطه آمادگی ارائه خدمات جهادی در زمینه‌های امدادرسانی و بستری اختصاصی جانبازان مبتلا به کرونا را دارد.
مسوول قرارگاه جهادی سفیران ایثار دزفول بیان کرد: طرح جانبازیار طی پنج مرحله به ترتیب به جانبازان شیمیایی، جانبازان قطع نخاع، جانبازان نابینا و کم بینا، جانبازان اعصاب و روان و سایر جانبازان خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: در این طرح جهادی، برای هماهنگی ارائه خدمات مربوطه، یک نیروی جهادگر داوطلب به عنوان جانبازیار در خدمت جانباز قرار می‌گیرد تا کارهای روزمره بیرون از منزل او شامل خرید مایحتاج روزانه و رسیدگی به درمان (در حد توان) انجام شود.

مسوول قرارگاه جهادی سفیران ایثار دزفول از همه جانبازان شیمیایی این شهرستان که نیاز به خدمات جانبازیاری دارند دعوت کرد تقاضای خود را به شماره ۰۹۱۹۱۲۴۲۰۴۴ ارائه و در طرح ثبت نام کنند تا در اولین فرصت، جانبازیار مربوطه به آنها معرفی شود.

وی همچنین از افرادی که تمایل دارند به عنوان جانبازیار در این طرح الهی شرکت کنند دعوت کرد با شماره اعلام شده تماس بگیرند و در این طرح ثبت نام کنند.
پژوهیده خواستار حمایت خیرین، مسئولان، پزشکان و متخصصان از این طرح مردمی و خودجوش شد و گفت: از آنجا که طرح جانبازیار یک طرح جهادی و متکی به خود مردم است از  جانبازانی که برای عضویت در طرح ثبت نام می‌کنند، تقاضا می‌شود صبوری لازم را به خرج دهند تا این حرکت بی‌سابقه و نهال نوپای فرهنگی به بار بنشیند و در سراسر کشور نمونه شود.

این طرح با خدمت رسانی به جانباز شیمیایی امیر ابراهیمیان پور به عنوان جانباز شماره یک و سید عزیزالله پژوهیده مسئول قرارگاه جهادی سفیران ایثار به عنوان جانبازیار شماره یک در دزفول آغاز شد.

مردم شهرستان دزفول بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج‌هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار