تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت مسکن در آشفته بازار نرخ ارز دست و پا می‌زند
زنگنه گفت: افزایش قیمت مسکن و ودیعه رهن و اجاره در استان خوزستان بدلیل نوسان نرخ ارز تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 قنبرعلی زنگنه رئیس اتحادیه املاک خوزستان  گفت: قیمت مسکن و رهن و اجاره در استان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۷۰ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی بر قیمت مسکن و ودیعه رهن و اجاره نداشته است، افزود: افزایش نرخ ارز و نابسامانی در قیمت دلار، نبود برنامه ریزی دولت در زمینه گرانی و نداشتن نظارت بر بازار مسکن از عوامل تاثیرگذار بر این گرانی‌ها محسوب می‌شوند.

زنگنه به وضعیت مصالح ساختمانی در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی مانند؛ آجر و سیمان، آهن و همچنین تجهیزات ساختمانی شامل؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی و...، هزینه پروانه ساختمان و نقشه نیز بر قیمت مسکن در سطح استان نقش بسزایی داشته است.

باید بر قیمت مسکن نظارت شود

رئیس اتحادیه املاک خوزستان در خصوص راه‌های کنترل گرانی مسکن و اجاره بها تصریح کرد: دولت باید برنامه بلند مدت به منظور ساخت مسکن ارائه دهد و نظارت دقیق بر قیمت آن داشته باشد، همچنین یارانه‌ای برای ساخت ساختمان و تهیه مولفه‌های آن با حداقل بهره بانکی تخصیص داده شود و باز پرداخت آن با توجه به حقوق دریافتی هر شخص تنظیم گردد.

این مقام مسئول بیان داشت: برای کنترل و ثبات قیمت مسکن، دولت می‌تواند زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان واقعی و اقشار آسیب دیده قرار دهد و حق فروش را از آنان سلب نماید و در صورت اقدام به فروش، همه منافع آن به حساب خزانه دولت واریز شود تا با این روش بازار مسکن، به حالت عادی بازگردد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار