تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۰۳۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رزمایش سفیران سلامت در دزفول آغاز شد
 رزمایش سفیران سلامت روز دوشنبه با حضور مسوولان محلی در شهرستان دزفول آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در حاشیه این رزمایش گفت: رزمایش سفیران سلامت در دزفول به عنوان یک الگو و نمونه در نشست ستاد کرونای استان خوزستان معرفی و اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان به عنوان یک دستور کار مصوب شد.
علی فرهمندپور افزود: امکانات محدودی که در اختیارمان قرار دارد در این رزمایش به مردم اهدا خواهد شد، همچنین عصر امروز در ۱۰ نقطه مشخص شده شهرستان به کمک نیروهای جهادی و هلال احمر پایگاه‌های غربالگری مستقر و آموزش‌های لازم بصورت مستقیم به مردم ارائه خواهند شد.
وی اظهارداشت: در رزمایش سفیران سلامت برای یک روز همه باهم پروتکل‌ها را تمرین و پس از آن تا شکست کامل کرونا آن‌ها را ادامه خواهیم داد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با استقبال از پویش "من ماسک می‌زنم" گفت: بیشتر مردم شهرستان دزفول حتی خردسالان از ماسک استفاده می‌کنند و این فرهنگ به خوبی در شهرستان دزفول نهادینه شده است.
وی افزود: رزمایش سفیران سلامت آغاز فرهنگ‌سازی رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، منع ترددهای غیرضروری و دیگر پروتکل‌ها است و مردم‌ نیز در تذکر به کسانی که قوانین را نقض و رعایت نمی‌کنند، کمک کنند.
فرهمندپور وضعیت مقابله با کرونا در دزفول‌ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون در خطر انداختن سلامت مردم جرم است و مردم می‌توانند درصورت مشاهده رعایت نکردن قوانین بهداشتی، موارد را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
وی افزود: پنجشنبه هفته گذشته بنا به درخواست مردم و با بررسی‌های صورت گرفته، ۶۰ نفر از افرادی که در حریم پارک ساحلی علی کله مستقر شده بودند، توسط نیروهای انتظامی دستگیر و خودروهای آنها توقیف شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: خوشبختانه استان خوستان در وضعیت نسبتا ثابتی قرار دارد و موارد فوتی و بستری کاهش یافته است اما این به‌ معنای پایان کرونا در استان نیست و مردم همچنان باید به صورت جدی فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

شهرستان دزفول یکی از ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز استان خوزستان است و بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را بعد از اهواز در استان دارد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا عصر روز گذشته(یکشنبه) تعداد مجموع بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار