تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۳۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد مصرف برق سال ۹۸ در خوزستان شکسته شد
 مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: رکورد پیک مصرف برق سال ۹۸ در استان شکسته شد از مشترکان درخواست داریم که در مدیریت مصرف برق حساسیت بیشتری داشته ‌باشند.

 محمود دشت بزرگ بیان کرد: با  افزایش دمای هوا در هفته‌جاری مصرف برق افزایش پیدا کرد، روز گذشته پیک مصرف برق سال گذشته که هشت هزار و ۸۳ مگاوات بود شکسته شد.
وی بیان کرد: اوج مصرف برق در روز گذشته هشت هزار و ۱۳۲ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۷۶۲ مگاوات مشابه مصرف برق در سال قبل؛ ۴.۵ درصد رشد را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و یا بیشترتا پایان هفته در اغلب مناطق استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مردم می خواهیم که با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعت های پیک (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) ما را در تامین برق یاری کنند.
دشت بزرگ تاکید کرد: مصرف زیاد برق باعث می شود تا درصد بارگیری از تجهیزات افزایش پیدا کند و از آنجایی که افزایش دما در کنار بارگیری بالا به این تجهیزات فشار وارد می‌کند  باعث آسیب به آنها و خاموشی‌های ناخواسته می‌شود که با مصرف ۵ تا ۱۰ درصدی مشترکین می‌توان از آن جلوگیری کرد.

بنابر دستور استاندار خوزستان ساعت کاری ادارات استان برای صرفه جویی در مصرف برق از ۳۱خردادماه تا ۱۴ شهریورماه امسال ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار