تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۳۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۴۰ درصدی قیمت سبوس جهش تولید در بخش دامی را تهدید می‌کند
 مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان با اشاره به مصوبه ۴۰ درصدی افزایش قیمت سبوس دامی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور گفت: این افزایش قیمت، جهش تولید در بخش دامی و صنایع وابسته را تهدید می‌کند.

 نشست حمایت از "جهش تولید" با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی رفع موانع تولید در حوزه تولیدات دامی برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم‌ خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کشاورزی و تولیدات دامی در استقلال و امنیت غذایی کشور اظهار داشت: دام‌پروری و کشاورزی شغل مقدس و با برکتی است که در واقع شغل انبیا و اهل بیت بوده و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور نیاز به تولید دارد، افزود: کشور برای اینکه بتواند به رشد و پیشرفت برسد باید بتواند به استقلال در حوزه‌های مختلف دست پیدا کند. یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها بخش کشاورزی است.

مشکلات دامدارن خوزستان در کمیسیون تخصصی خبرگان رهبری مطرح می‌شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: غلبه بر تحریم‌های دشمن و ایجاد جهش تولید در گرو حمایت حقیقی از تولیدکنندگان است. مقام معظم رهبری علاوه بر رونق تولید، بر مساله ایجاد جهش در بخش تولید تاکید دارد.

فرحانی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان حوزه کشاورزی و دامی تاکید کرد: مشکلات این حوزه به‌ویژه دامداران خوزستان را در کمیسیون تخصصی خبرگان رهبری مطرح و پیگیری می‌کنم.

برای غلبه بر موانع تولید نیاز به روحیه جهادی داریم

در ادامه این نشست، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تشکر از اقدامات ویژه تولیدکنندگان بخش دامی در تامین امنیت غذایی استان اظهار داشت: برای غلبه بر این مشکلات نیاز به روحیه جهادی داریم.

وی افزود: در این یک‌ماه حضور در مجلس تلاش شده گام‌های مهمی برای توسعه تولید در استان برداشته شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 80 درصد این موانع تولید با مدیریت جهادی به راحتی قابل حل است.

حسینی با اشاره به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان از وزرا بیان داشت: مشکل دامداران و موضوع گرانی سبوس را در نخستین جلسه مجلس مطرح و از طریق کمیسیون تخصصی مجلس از سرپرست وزارت صمت سئوال و مطالبه می‌شود.

وی با اشاره به عدم اجرایی‌شدن افزایش قیمت سبوس اظهار داشت: برای حمایت از تولید دامداران از طریق کمیسیون کشاورزی دنبال لغو این افزایش قیمت هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس: وزرات جهادکشاورزی به بخش دامی تسهیلات دهد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس درباره مشکل نقدینگی تولید در این بخش گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌بایست تسهیلات لازم جهت تامین نقدینگی اتحادیه دامداران خوزستان را تامین و این مطالبه نمایندگان است.

در ادامه این نشست جواد ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان با اشاره به وضعیت دامداران اظهار داشت: این حوزه نقش مهمی در چرخه تولید دارد و مسایلی مانند افزایش قیمت بی‌رویه نهاده‌های دامی از جمله سبوس گندم به این بخش آسیب وارد می‌کند.

افزایش 40 درصدی قیمت سبوس

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان ادامه داد: با تصمیم ستاد تنظیم بازارکشور قیمت سبوس، با افزایش 40درصدی؛ از هر کیلو، یک هزار تومان به هر کیلو 1400تومان رسیده است. این افزایش قیمت در صورت اجرایی‌شدن ضربه سنگینی به جامعه دام‌پروری کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها آسیب جدی به کلیه تولیدکنندگان و صنایع وابسته مثل کارخانه‌های تولید خوراک دام و صنایع لبنی و دیگر صنایع وابسته وارد می‌کند.

ابراهیمی تاکید کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شعار جهش تولید، این افزایش قیمت‌ها به زیان تولید کشور است.

وی گفت: برای تداوم تولید در این بخش، لازم است از اجرایی‌شدن افزایش قیمت سبوس و سایر نهاده‌ها جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان ادامه داد: اعطای تسهیلات از صندوق دام‌پروری کل کشور به این اتحادیه جهت تامین نقدینگی برای خرید نهاده‌های دامی دیگر مطالبه این صنف است. این تسهیلات می‌تواند کمک بزرگی به صنف دام‌پرور استان باشد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار