تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۰۳۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پتروشیمی بندرامام تمایلی به تیمداری در لیگ برتر بسکتبال ندارد
  آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر بسکتبال چند روز پیش به پایان رسید در حالی که باشگاه پتروشیمی آمادگی خود را برای شرکت در لیگ جدید اعلام نکرد.

 طبق اعلام فدراسیون تاکنون ۱۶ تیم خواهان حضور در لیگ برتر فصل آینده هستند، ۱۱ تیم لیگ برتری فصل گذشته و پنج تیم از دسته اول با ارسال نامه به فدراسیون از آمادگی خود در این رقابت‌ها خبر دادند.

در این بین خبری از حضور تیم قدرتمند پتروشیمی بندرامام نیست و ظاهرا مسئولان پتروشیمی دیگر علاقه‌ای به تیمداری در لیگ بسکتبال ندارند.

تیم پتروشیمی یکی از تیم های قدرتمند و پرافتخار ایران و آسیا به شمار می رود که سابقه قهرمانی در باشگاه های آسیا، ۲ بار قهرمانی در جام باشگاه های غرب آسیا و چهار دوره قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد. بی شک کناره‌گیری این تیم از لیگ برتر بسکتبال، یک شوک جدی به بسکتبالیست‌های ایرانی و خوزستانی بوده و آسیب بزرگی به این رشته وارد می کند.

پتروشیمی از ابتدای آغاز مسابقات لیگ برتر در ایران ، حضور موثری داشته و یکی از ستون های اصلی بسکتبال کشور به شمار می رود و سالانه بازیکنان بسیاری از این باشگاه به تیم های ملی راه پیدا می کنند لذا کناره گیری این تیم از رقابت های لیگ برتر، بدترین خبر ممکن برای علاقه مندان به این رشته در استان خواهد بود.

حضور پتروشیمی در اولین سطح بسکتبال کشور این فرصت را ایجاد می کرد تا بازیکنان مستعد استان شانس بازی در لیگ برتر را داشته باشند و از این طریق بتوانند راهی تیم های ملی در رده های سنی مختلف شوند لذا انتظار می رود که مسئولان استانی و کشوری فکری به حال این موضوع کنند.

گفته می شود لیگ فصل آینده از شهریورماه امسال آغاز شود که با توجه به وضع موجود در مورد کرونا، احتمال به تعویق افتادن مسابقات وجود دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار