تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۰۳۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای هزینه عروسی زوج اندیمشکی به بیماران سرطانی و کرونایی
  عروس و داماد اندیمشکی با توجه به شرایط خطرناک کرونا هزینه مراسم ازدواج خود را به بیماران سرطانی و کرونایی اهدا کردند.

  مسعود سبحانی و ساره اخوت عروس و داماد اندیمشکی یک زوج فرهنگی هستند که در این شرایط بحرانی و خطرناک کرونایی بر خلاف عرف و فرهنگ‌ رایج در خوزستان درخصوص اهمیت مراسم و جشن عروسی تصمیم گرفتند هزینه عروسی خود را صرف بیماران سرطانی و کرونایی کنند تا به این ترتیب درعین مشارکت در یک فعالیت نیکوکارانه ، از تجمع بستگان هم جلوگیری کنند.

پس از شیوع کرونا شاهد ترویج و تقویت برخی رفتارهای باارزش از جمله ازدواج آسان و کمک به همنوعان و قشر آسیب پذیر جامعه هستیم.

در دوره ای که بیماری کووید ۱۹ سلامت جسم و روان انسان‌ها را به مخاطره انداخته،  این زوج فرهنگی ساکن شهرستان اندیمشک با انتخاب ازدواج آسان و دوری از تجملات با تصمیم سنجیده و مطابق سنت و آداب اسلامی و روشی خلاقانه، با اهدای بخشی از هزینه های جشن خود به بیماران نیازمند، شادی و سرور پیوندشان را با آنها تقسیم کردند و بدون به خطر انداختن سلامت خود و خانوادهایشان راهی خانه بخت شدند.

مسعود سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:  بهمن ماه سال گذشته بود که با دوندگی زیاد توانستیم مقدمات جشن عروسی مجلل را برای نوروز ۹۹ فراهم کنیم حتی کارت‌های دعوت هم چاپ و آماده توزیع بودند، با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها در تردد و تجمع افراد، برگزاری مراسم در تالارها لغو شد، با ما هم تماس گرفتند، ولی به امید بهبود شرایط و اوضاع همانند سایر زوج‌ها مراسم عروسی را به ماههای آینده موکول کردیم.

وی گفت: با گذشت سه ماه از سال ۱۳۹۹همچنان محدودیت‌ها در برگزاری هرگونه مراسم ادامه یافت، به ویژه در خوزستان که وضعیت ابتلا به کرونا قرمز اعلام شد.

سبحانی بیان کرد: در ابتدای راه ما با چالشی بزرگ روبرو شدیم تمام اسباب زندگی از جمله مسکن و جهیزیه بطور کامل فراهم شده بود، باید تصمیم می‌گرفتیم زندگی مشترک را بدون جشن آغاز کنیم و یا اگر می‌خواستیم مطابق رسم و رسوم رفتار شود باید تا زمانی غیرقابل پیش بینی شروع زندگی را به تعویق بیندازیم.

وی افزود: پس از مشاهده ادامه این وضعیت با توافق همسروخانواده ام تصمیم گرفتیم  چهارشنبه ۲۱ خرداد زندگی مشترک خود را بدون برگزاری مراسم آغاز کنیم و همین کار را کردیم .

سبحانی بیان کرد: با بازنگری در تصمیم اولیه به این نتیجه رسیدیم  کههزینه مراسم عروسی خود را به بیماران سرطانی و کرونایی در استان اهدا کنیم زیرا دیگر رسوم پرزرق و برق عروسی مطابق عُرف جامعه و تجمل گرایی جایی ندارد و حرف مردم هم اهمیتی ندارد ،ما می خواستیم زندگی‌مان را زیر سایه حضرت ولیعصر (عج) آغاز کنیم و دعای خیر بیماران نیازمند بدرقه راه ما باشد.

این دامادفرهنگی بیان کرد: برای همین جز هزینه‌های عکاسی آتلیه، تمام قراردادهای مراسم را لغو کردیم و کارت دعوت جدیدی‌سفارش دادیم و برای اعلام آغاززندگی مشترکمان کارت ها را همراه با هدیه قرآن جیبی به عنوان یادگاری به فامیل و آشنا  هدیه کردیم، که برخلاف انتظار، کار ما مورد توجه و تقدیر بستگان قرار گرفت .

چندی پیش نیز زوج اهل شهر قلعه‌تل خوزستان در شرایط کرونایی اخیر برای جلوگیری از شیوع کرونا و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست زندگی مشترک خود را با کاشت نهال آغار کردند.

از اردیبهشت ماه امسال آمار ابتلا به کرونا در خوزستان روند صعودی یافته است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز مهم ترین عامل را برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمع افراد نام برده است.

شرایط ابتلا به کرونا در خوزستان در یک ماه اخیر به گونه ای افزایش یافته که از سوی ستاد کرونای استان در سه مرحله اعمال محدودیت در استان اعلام شد و مسوولان استانی و کشوری بارها از مردم تقاضا کردند برای قطع زنجیره انتقال کرونا از برگزاری مراسم و حضور در تجمعات خودداری کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار