تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیبنده بسکتبال اهواز نیست که یک تیم در لیگ‌ کشور ندارد
رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: زیبنده نیست که شهر اهواز که یکی از پایه‌های بسکتبال کشور است حتی یک تیم در لیگ‌های مختلف کشور ندارد.

مجتبی پیرعباسی اظهار داشت: خوزستان یک استان ثروتمند است و نباید در کار تیمداری با مشکل مواجه باشد، به عنوان مثال در ماهشهر ۲۱ کارخانه پتروشیمی داریم اما در آنجا تنها پتروشیمی بندرامام تیمداری می‌کند از طرفی شرکت های نفتی و فولادی بسیاری داریم که تمایلی به تیمداری در ورزش ندارند.

وی عنوان کرد: جوانان زیادی اکنون در حال پرورش هستند اما وقی به رده سنی ۲۰ سال می‌رسند چون هیچ باشگاهی آنها را جذب نمی‌کند یا بسکتبال را کنار گذاشته یا مجبور هستند به شهرهای دیگر بروند که این موضوع برای بسکتبال خوزستان یک خطر جدی محسوب می شود.

رییس هیات بسکتبال خوزستان افزود: در بخش بانوان نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و نیاز به توجه بیشتری داریم. بسکتبال خوزستان با مشکلات سخت افزاری زیادی رو به رو است. تنها سالن ما که در ورزشگاه تختی اهواز واقع شده است به لحاظ زیرساخت و سیستم خنک کننده با مشکلات جدی مواجه بوده و برای ترمیم آن نیاز به بودجه داریم.

وی اتحاد و همدلی جامعه بسکتبال را مهمترین نیاز هیات در رفع مشکلات این رشته در استان دانست و گفت: در ابتدای حضورم از همه کسانی که در این رشته فعالیت می کنند و حتی پیشکسوتان این رشته دعوت کردیم تا از نقطه نظراتشان استفاده کنیم.

پیرعباسی بیان کرد: هدفمان توسعه و گسترش بسکتبال در تمام نقاط استان است و سعی می کنیم به بخش استعدادیابی تمرکز بیشتری داشته باشیم تا در آینده بازیکنان بیشتری از استان به تیم های ملی راه پیدا کنند.

بسکتبال کشور از عدم تیمداری پتروشیمی متضرر می شود

وی در خصوص عدم تیمداری پتروشیمی در لیگ برتر بسکتبال خوزستان گفت: بی شک اگر این پتانسیل کنار برود، بسکتبال کشور متضرر می‌شود. پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دادیم و حتی با فدراسیون رایزنی کردیم که آنها نیز پیگیر این موضوع هستند. متاسفانه مدیرعامل باشگاه پتروشیمی به بیماری کرونا مبتلا شده و به او دسترسی نداریم. من تازه هیات را به دست گرفتم اما با این وجود اولویت کاری خود را پیگیری این موضوع قرار داده‌ام.

رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: متاسفانه دستورالعملی از سوی وزارت نفت صادر شد که بر اساس آن باشگاه های تابعه این وزارتخانه نمی توانند در بخش قهرمانی فعالیت کنند. از آنجا که خوزستان یک استان نفتی است و باشگاه های نفتی سال‌ها در رشته‌های مختلف تیمداری می کنند انتظار داریم که مجوز فعالیت پتروشیمی در لیگ برتر را صادر کنند.

وی در پایان گفت: ما همچنان رایزنی های خود را دنبال می کنیم و تمام تلاش خود را برای تیمداری مجدد پتروشیمی در لیگ برتر انجام می دهیم البته در این مسیر به کمک مسئولان نیازمندیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار