تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع مرغ منجمد درخوزستان تا رسیدن به نقطه تعادل قیمت‌ها ادامه دارد
 مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت:کار توزیع مرغ منجمد که از چندی پیش در استان شروع شده تا رسیدن به نقطه تعادل قیمت‌ها و تنظیم بازار ادامه خواهد یافت.

حمید بدوی افزود: توزیع مرغ منجمد با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت خوزستان بدون محدودیت ، به هرکیلوگرم ۱۲۹هزار ریال در محل سردخانه و ۱۳۵هزار ریال در مراکز خرده فروشی همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در ۱۰روز اخیر ۳۰۰تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده و مرحله دوم آن به وزن ۶۰۰تن نیز در حال توزیع است افزود:ذخایر مرغ منجمد خوزستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و اداره کل پشتیبانی امور دام و سازمان صمت خوزستان مصمم به ادامه تزریق مرغ منجمد تا تنظیم بازار این فراورده پرمصرف هستند.     
بدوی با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد بر کاهش قیمت مرغ کشتار روز موثر بوده است افزود:هیچ برنامه‌ای برای توقف توزیع مرغ منجمد در خوزستان وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا توزیع مرغ منجمد در خوزستان متوازن نیست و وفور آن در بازار دیده نمی‌شود افزود:کل فرایند توزیع مرع منجمد برعهده سازمان صمت خوزستان است و پشتیبانی امور دام به همه حواله‌های صادره از سوی سازمان صمت استان ، مرغ تحویل می‌دهد.
بدوی با اشاره به افزایش بهای مرغ کشتار روز در سه هفته اخیر در سطح استان خوزستان اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ کشتار روز یک موضوع کشوری است و علت اصلی آن به کاهش جوجه ریزی در سطح مرغداری‌ها و افزایش بهای نهاده‌ها برمی‌گردد که در دوره جدید با افزایش جوجه‌ریزی و افزایش عرضه این فراورده پروتئینی ، شاهد تعدیل و کاهش قیمت مرغ کشتار روز در بازار خواهیم بود.
در سه هفته اخیر افزایش غیرمنتظره و بی سابقه بهای مرغ و تخم مرغ در خوزستان ، بازار این ۲ فراورده پرمصرف را به شدت ملتهب و نابسامان کرد به گونه‌ای که بهای مرغ تا ۲۰۰هزار ریال و هرشانه تخم مرغ تا ۳۵۰هزار ریال نیز رسید.
افزایش بی رویه و غیرمنطقی بهای مرغ و تخم مرغ ، بسیاری از قشرهای آسیب‌پذیر و حتی متوسط را ناخرسند و نگران کرد.
هم اکنون در بازار اهواز هرکیلوگرم مرغ کشتار روز بین ۱۷۰ تا ۱۸۰هزار ریال عرضه می‌شود و به نظر می رسد عرضه مرغ منجمد در کاهش نسبی مرغ آماده طبخ موثر بوده است.

میزان مصرف سالانه مرغ در خوزستان حدود ۱۰۰هزار تن است که حدود ۶۵هزار تن در استان تولید و بقیه نیاز استان به این فراورده پرمصرف از دیگر استان‌ها به خصوص اصفهان ، لرستان ، مرکزی و فارس تامین می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار