تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گام دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شلمچه به بار نشست
معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: سه هزار هکتار از زمین‌های شلمچه در راستای گام دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری زیرکشت محصول رفت.

شاکر احمدیان اظهار داشت: سهم شلمچه از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که در حال حاضر چهارهزار و ۳۰۰ هکتار آن با اجرای شبکه آبیاری ،زهکشی و تسطیح توسط موسسه جهاد نصر به ثمر نشسته است.

وی عمده محصولات کشت شده در زمین‌های کشاورزی شلمچه را گندم، جو و کلزا اعلام کرد و افزود: یونجه و محصولات صیفی همچون، بامیه، لوبیا نیز در شلمچه کشت شده است.

احمدیان میزان برداشت گندم از زمین‌های کشاورزی شلمچه در سال زراعی ۹۹-۹۸ را ۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی  آینده به دلیل بهبود وضعیت آب و خاک ضمن اشتغالزایی افزایش برداشت محصول را در این منطقه شاهد باشیم.

وی شمار بهره‌برداران در شلمچه را ۴۶۷ کشاورز اعلام کرد و اظهار کرد: به منظور توسعه نخلستان‌های منطقه تسهیلات یارانه‌ای برای کشت پاجوش در بهار ۹۹ به ۲۰ هکتار از زمین‌های قابل کشت نخل در شهرستان خرمشهر اختصاص یافت.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر میزان کشت پاجوش نخل در شهرستان خرمشهر را ۱۰۰ هکتار بیان کرد و گفت:پاجوش ارقام صادراتی و مرغوب استعمران، برحی و زاهدی در شلمچه کشت شده است.

به گزارش ایرنا سهم شهرستان خرمشهر از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری ۱۰ هزار هکتار است که از این میزان پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در شلمچه است.

در گام نخست و به منظور آماده سازی اراضی مذکور ۵۰۰ هکتار از زمین های شلمچه ۱ به زیر کشت گندم و جو رفت و در شلمچه ۲ نیز بیش از ۳۰۰ اصله پاجوش نخل کاشته شد.
 شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۳۷۵ به خوزستان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری معظم له که بعدها به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافت به تصویب رسید.

۵۰۰هزار هکتار این طرح در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام است.
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب ، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از ۱۵.۸ میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار