تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا تعداد زیادی از اصناف اهواز را به ورشکستگی کشاند
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: به‌دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از اصناف این شهرستان در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.

ابوالقاسم کوره‌چینی اظهارداشت: چالش‌های اقتصادی از زمان شیوع ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور، اصناف استان و بخصوص کلانشهر اهواز را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه ‌داد: برخی از واحدها طی ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای تداوم فعالیت‌های خود انجام دادند اما به دلیل افزایش مشکلات، موج جمع آوری و تعطیلی این کسب و کارها طی هفته‌های اخیر آغاز شده است.

این مقام مسئول در اتاق اصناف اهواز با اشاره به اینکه بیشترین فشار ممکن بر اصناف پرخطر اعمال شده که به‌دلیل محدودیت‌ها هنوز اجازه فعالیت ندارند، گفت: به‌عنوان مثال تالارهای پذیرایی به مدت پنج ماه است که فعالیتی نداشته‌اند و این امر باعث شده تا بیش از ۲هزار و ۳۰۰ نفر از افراد شاغل در زنجیره کسب و کارهای مربوط به مراسم عروسی شامل صنف عکاس و فیلم بردار، مزون‌ها، تولید کنندگان لباس عروس ، سفره عقد از کار بیکار شوند.

تالارهای پذیرایی در خوزستان آماده رعایت محدودیت‌های شدیدتر

کوره‌چینی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌های زرد و سفید، تالارهای پذیرایی در حال فعالیت هستند، گفت: این صنف اعلام کرده حاضر است با انجام اقداماتی مانند ارائه ماسک و نصب تونل‌های ضدعفونی کننده، فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتری را نسبت به دیگر استان های کشور اعمال کند.

وی با بیان اینکه تعطیلی این واحدهای صنفی باعث شده تا مراسم جشن و عروسی به ویلاها و باغ تالارها هدایت شود، افزود: به همین دلیل نظارتی از سوی ستاد مدیریت کرونا در استان بر این اماکن غیرمجاز صورت نمی گیرد اما اگر فعالیت تالارهای پذیرایی مجددا از سر گرفته شود، این نظارت‌ها با دقت از سوی دولت اجرا خواهد شد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز خاطرنشان‌کرد: در هر صورت حفظ سلامتی و جان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است در این رابطه برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ای صورت بگیرد.

بسیاری از صنوف آسیب دیده از کرونا موفق به دریافت تسهیلات نشدند

کوره چینی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، می‌توانند در قبال هر فرد بیمه شده بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند، گفت: علاوه بر اینکه بسیاری از صنوف نتوانسته‌اند تاکنون از این تسهیلات بهره‌مند شوند؛ لازم است تا نسبت به اضافه‌کردن برخی رسته‌های دیگر به مشاغل آسیب دیده اقدام شود.

وی یادآورشد: در استان خوزستان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون برخی از واحدها به‌دلیل محدودیت‌های ستاد مدیریت این بیماری، بین ۲ تا چهارماه تعطیل بوده‌اند که همین امر باعث خسارت‌ و مشکلات اقتصادی برای صاحبان آنها شده است.

به گفته کوره‌چینی لازم است واحدهایی مثل عینک ساز، ساعت ساز مانند دیگر مشاغل مشمول بسته‌های حمایتی دولت قرار گیرند.

۱۴ رسته و۵۵۰ زیر رسته مشمول تسهیلات کرونا هستند که در این رابطه ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به واحدهای اقتصادی آسیب دیده به بانک های خوزستان اختصاص یافته است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار