تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۳۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دامپروری یکی از بخش‌های اصلی تغذیه‌ای کشور است
خدارحم امیری زاده گفت: دامپروری بخش تاثیرگذار و با اهمیت در جامعه و یکی از بخش‌های اصلی و مهم تغذیه‌ای کشور است.
 خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در جلسه‌ای که با حضور تشکل‌های بخش دامپروری استان برگزار شد تاکید گردید دامپروری بخش تاثیرگذار در جامعه و یکی از بخش‌های اصلی و مهم تغذیه‌ای کشور است.

او افزود: ۶۵ هزار نفر بهره‌بردار در این بخش مشغول فعالیت هستند و یکی از حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی نظام‌های بهره‌برداری است که اگر به خوبی به آن پرداخته شود تولید نیز رونق می‌گیرد و در حال حاضر انتظار دولت از بخش کشاورزی ارزآوری، صادرات  و تامین کالای داخلی مبنی بر اقتصاد مقاومتی است.

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: استان دارای بیشترین تنوع دام سبک و سنگین در کشور است و به دلیل اراضی کشاورزی وسیع، وجود رودخانه‌ها، منطقه آزاد و همسایگی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارای پتانسیل فراوان در این بخش است.

او با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد تولیدات دامی به صورت سنتی و ۹۰ درصد طیور از سوی مرغداری‌های صنعتی تولید می‌شود افزود: ۲۷۰ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات و تأسیسات دامپروری است که در هیچ بخش کشاورزی این هزینه صورت نمی‌گیرد.

نیرومند ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و کار گروهی توانستیم با کمترین تنش اجتماعی خوراک دام را توزیع کرده و کارخانجات خوراک دام را فعال کنیم همچنین قیمت کنسانتره را کاهش داده و سرمایه گذار جدید در استان جذب کردیم که راه اندازی مرغداری صنعتی تخمگذار در مدت ۹ ماه از نمونه‌های بارز این امر است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار