تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۳۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم استان خوزستان تاب تحمل بیکاری و استخدام‌های غیر بومی را ندارند
 نماینده مردم اهواز در مجلس نسبت به وضعیت آب شرب استان و وضعیت اقتصادی کشاورزان و کارگران هشدار داد.

 سید کریم حسینی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نطق های نمایندگان اهواز در ۱۰ سال گذشته را مرور می کردم، متوجه شدم که همه آنها مطالبی است که امروز هم باید آن را مطالبه کرد. خوزستان با ۵ حوزه پرآب هنوز هم از کم آبی و کیفی نبودن آب شرب رنج می برد. شورای عالی آب و مسئولان وزارت نیرو آنقدر سرگرم پروژه های انتقال آب از خوزستان هستند که فرصتی برای آب رسانی به بیش از ۷۰۰ روستا و اصلاح شبکه فاضلاب را ندارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم با بیان این که « خط قرمز نمایندگان انتقال آب بدون درنظر گرفتن شرایط خوزستان است » گفت: آب کشاورزی، حقابه رودخانه ها، تالابها و خلیج فارس مهم هستند. بعد از گذشت ۲۴ سال طرح مقام معظم رهبری برای احیای زمینهای کشاورزی استان به دلیل تعلل مسئولین امر به سرانجام نرسیده. مردم خوزستان از نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد چقدر بهره می برند؟.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد وضعیت کارگران استان خوزستان هشدار داد و خواستار احیای حقوق آنها شد و گفت: متاسفانه بعضی مواقع به دلیل فساد اداری و مالی در دوره های مختلف شاهد ضایع شدن حق کارکنان بوده ایم، نیازمند اصلاح جدی و سریع امور استخدامی و اداری هستیم. قطعا در برخورد با فساد به ویژه در استان و تثبیت شرایط شغلی کارگران در کنار قوه قضاییه خواهیم بود.

وی با استناد به نامه مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان فرمودند در باب عدالت کشور نمره مطلوبی نداشته ایم. باید بگویم که این نمره به مراتب در خوزستان بدتر بوده است. مردم استان خوزستان تاب تحمل بیکاری و استخدامهای غیر بومی را ندارند.

حسینی در پایان نطق خود در خصوص گرانی ها و وضعیت اقتصادی گفت: مسئولیت پاسخگویی به وضعیت فعلی با شخص رئیس جمهور و وزرا است. آنها باید هر چه سریعتر اقدام کنند تا بیش از این وضعیت بدتر نشود. مجلس یازدهم مایه امید مردم و یاس دشمنان و خائنان به ملت خواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار