تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر برای تامین آب هندیجان
 فرماندار هندیجان از رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر برای تامین آب مورد نیاز این شهرستان خبر داد.

علی بویری  اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده برای تامین آب مورد نیاز هندیجان، مسئولان وزارت نیرو با رهاسازی آب از سد کوثر برای تامین آب شرب این منطقه موافقت کردند و این رهاسازی از روز ۲۱ تیرماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های هماهنگی در استانداری خوزستان برای رهاسازی آب، افزود: این رهاسازی برای مصارف شرب و کشت‌های مجاز، از روز شنبه ۲۱ تیرماه آغاز و تا یکم مردادماه ادامه می‌یابد.

فرماندار هندیجان گفت: تا پایان یکم مردادماه حجم آب رهاسازی شده از این سد به منظور تامین و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز شهرستان به ۲۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

بویری بیان کرد: رهاسازی آب از سد کوثر از جمله اقدامات موثر در رفع تنش آبی شهرستان هندیجان است اما با توجه به اینکه هندیجان در پایان مسیر انتقال آب رهاسازی شده از این سد قرار دارد، برداشت‌ بی‌رویه آب در بالادست مشکلاتی برای این شهرستان به وجود می‌آورد.

وی گفت: رعایت حق‌آبه هندیجان توسط شهرستان‌های بهبهان و امیدیه مساله‌ای ضروری است و انتظار داریم مسئولان این شهرستان‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و نسبت به انسداد انهار و کانال‌هایی که در این دو شهرستان و مسیرهای بالادست وجود دارد، اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار