تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل ظرفیت تخت‌های ICU خوزستان / برای پاییز آماده می‌شویم
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت تخت‌های ICU خوزستان، گفت: در حال حاضر کمبود تخت ICU نداریم اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در خوزستان با کمبود زیرساخت‌های زیادی در حوزه درمان مواجه هستیم و این موضوع به سالیان گذشته و عقب‌ماندگی‌هایی که داشتیم، مربوط می‌شود.

  وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، تاکنون توانسته‌ایم ۱۵۷ تخت ICU وارد مدار کنیم که در حال ارائه خدمت به بیماران هستند. با افزایش تخت‌های ICU، به ونتیلاتور نیاز داشتیم که با حمایت وزارت بهداشت دستگاه‌های ونتیلاتور نیز وارد خوزستان شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت تخت‌های ICU خوزستان، گفت: در حال حاضر کمبود تخت ICU نداریم اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

ابول‌نژادیان گفت: اکسیژن یکی از ضروری‌ترین موارد است و به عنوان یک دارو برای بیماران کرونا استفاده می‌شود. در بیمارستان‌های خوزستان تعدادی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تعدادی کپسول‌های اکسیژن داشتیم اما ویژگی کپسول‌های اکسیژن این است که هنگام تعویض کپسول، برای ثانیه‌ای جریان اکسیژن دچار افت فشار می‌شود.

وی افزود: تلاش ما این است که بیمارستان‌هایی که اکسیژن مورد نیاز بیماران را با دستگاه کپسولی تامین می‌کنند، به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شوند. بنابراین سه دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان رازی اهواز و دو دستگاه به بیمارستان سینای کارون اختصاص یافت. یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به مسجدسلیمان داده شد و برای اندیمشک و بهبهان نیز دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شده است و در تلاش هستیم برای بیمارستان‌های دیگر نیز که نیاز دارند، این دستگاه را تهیه و کمبود را رفع کنیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: هر دستگاه اکسیژن‌ساز، دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که وزارت بهداشت منابع مالی را تأمین کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اکنون ۸۰ تحت ICU نیز در حال ایجاد است و امیدواریم در سه تا چهار ماه آینده ۴۰ تخت ICU در بیمارستان گلستان و ۳۶ تخت ICU در بیمارستان امام اهواز آماده شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: تا جایی که فضای فیزیکی اجازه داده است ساختار را تغییر داده‌ایم و در جایی که نیاز به ساخت ساختمان داریم در حال فعالیت هستیم تا کمبودها رفع شوند تا اگر در پاییز دچار مشکل شدیم، تا حدودی کمبودها را رفع کرده باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار