تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۰۳۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات حل شود
استاندار خوزستان گفت: مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان باید حل شود.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان که امروز (۱۸ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه بحث شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان وجود نداشت و امروز در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از صادرکنندگان نمونه تجلیل شد.

 وی افزود: امروز به صحبت‌ها و مشکلات صادرکنندگان استان خوزستان گوش دادیم و تلاش خواهیم کرد جهت حل مشکلات و کم کردن موانع صادرات اقدام کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: شرایط اقتصادی کنونی کشور باوجود اینکه مشکلات جدی را برای صادرکنندگان به وجود آورده اما صادرات را رقابت‌پذیر و شرایط را برای صادرات بهتر کرده است.

شریعتی گفت: با تحریم‌های ظالمانه و سختی‌هایی که در زمینه صادرات وجود دارد، بعضا صادرکنندگان در کشورهای مقصد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند که باید مسائل و مشکلات صادرکنندگان دنبال شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان باید حل شود که در این زمینه همه پای کار هستند تا این مشکلات را حل کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: باوجود شیوع کرونا، صادرات خوزستان لطمه جدی نخورد و در طول این مدت ادامه داشت. باز شدن مرز شلمچه نیز که از امروز انجام شد می‌تواند به رشد میزان صادرات کمک کند.

شریعتی عنوان کرد: پیگیر بازگشایی مرز چذابه نیز هستیم تا هرچه سریعتر شرایط صادرات از این مرز فراهم شود. هر چه در این مرز نیاز باشد، تامین خواهیم کرد تا شرایط در مرز چذابه به حالت عادی بازگردد و شاهد صادرات از این مرز باشیم.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار