تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۳۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۰ درصد آب شرب آبادان از طرح غدیر تامین می‌شود
 مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: ۹۰ درصد آب شرب موردنیاز شهرستان آبادان از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود.

مصطفی مهرانفر اظهار داشت: میزان آب اختصاصی طرح آبرسانی غدیر به شهرستان آبادان در طول شبانه روز ۸۰ هزار متر مکعب بود که با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان این میزان به ۱۱۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی افزود:با پیگیری‌های سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی میزان آب اختصاصی از طرح آبرسانی غدیر به آبادان قرار است به ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز برسد تا به لحاظ تامین آب آشامیدنی در این شهرستان مشکلی بوجود نیاید.

مدیر شبکه آبفا آبادان میزان سختی و شوری آب در رودخانه بهمنشیر آبادان را ۲ هزار و ۹۳۰ میکروموس اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از آب شرب آبادان از رودخانه بهنمشیر تامین می‌شود که با آب غدیر مخلوط و در شبکه آب توزیع می‌شود.

مهرانفر با اشاره به رفع مشکل قطعی آب در شهر مرزی اروندکنار تصریح کرد: با توجه به خاموش بودن پمپ‌های آبرسانی در ساعتهای ۱۳ تا ۱۷ آب در اروندکنار و برخی روستاهای آبادان در ساعاتی دچار قطعی و یا افت می‌شد که این مشکل با همکاری سازمان برق برطرف شد.

وی به نصب مخزن پیش ساخته آب آشامیدنی شهر چوئبده آبادان اشاره کرد و اظهار داشت :پروژه تامین آب شهر چوئبده تا کمتر از چهار ماه دیگر وارد مدار خواهد شد.

مدیر شبکه آبفا آبادان با اشاره به معضل زیرساختی در شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت: برای رفع مشکل زیرساختی در شبکه فاضلاب آبادان نیاز به ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان و سازمان منطقه آزاد اروند این بودجه به آبادان اختصاص یابد.

آبادان دارای ۸۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث ۱۴۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این شهر ضروری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار