تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۳۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
املاک مسکونی کوی ملاشیه اهواز سند دار می‌شوند
مدیر دفتر تسهیلگری ملاشیه با بیان اینکه عمر کوی ملاشیه اهواز به بیش 100 سال می‌رسد، گفت: تا پایان امسال احتمال دارد وضعیت ثبت بیش از 80 درصد املاک کوی ملاشیه نهایی می‌شود.
 محمدرضا حیدری مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی ملاشیه در رابطه با املاک فاقد سند کوی ملاشیه اهواز، اظهار کرد: به منظور تثبیت مالکیت ساکنان کوی ملاشیه بر املاک خود و جلوگیری از تعرض اشخاص به این املاک، در آینده خیلی نزدیک برای املاک آن‌ها سند صادر می شود.

وی بیان کرد:  عمر کوی ملاشیه به بیش 100 سال می رسد به همین دلیل درآن  دوران سند‌دار کردن املاک اهمیتی نداشته است.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی افزود: شیوه معاملات در گذشته به صورت قولنامه‌ای مرسوم بوده و سبب شده تعداد زیادی از املاک به شکل و شمایل امروزی سند نداشته باشند.

حیدری قرار نگرفتن ملاشیه جزو طرح جامع شهری شهر اهواز در سالهای پیشین و فقدان کد روستایی را از دیگر دلائل عدم سند دار شدن ملاشیه عنوان کرد و گفت: مجموع این عوامل سبب شد از طریق اداره مسکن و شهرسازی اهواز  برای املاک اهالی کوی ملاشیه سند ملکی صادر شود.

وی با بیان اینکه  در این خصوص جلسه‌ای  میان اداره ثبت اسناد و املاک استان،  نماینده مسکن و شهرسازی و شهرداری اهواز  برگزار شد، عنوان کرد: کارگروهی و کمیته‌‌ای برای اجرای این طرح شکل گرفت که تقریبا تا دو هفته دیگر فراینده تهیه نقشه کاداستر و ثبت نام اولیه املاک شروع خواهد شد.

حیدری بیان کرد :رئیس اداره ثبت اسناد و املاک خوزستان با بیان اینکه سند دار کردن اراضی و املاک کوی ملاشیه به طور جدی باید پیگیری شود.

وی افزود: تمام نقشه‌های کاداستر یعنی (نظامی که هدف آن تعیین محدوده مالکیت‌ها به همراه اطلاعات حقوقی آن‌هاست) پلاک‌هایی که در کوی ملاشیه قرار دارند با ثبت در سامانه اطلاعات املاک «شمیم» نقشه نهایی آنها تهیه شود.

وی افزود: بعد از این مرحله می‌توانیم اگر ملکی شخصی باشد برای آن سند تک‌برگ صادر کنیم و املاکی که در مالکیت دولت هستند پرونده آن ها به مسکن و شهرسازی اهواز ارسال تا پس از طی مراحل قانونی و روند اداری اسناد آنها صادر شود.

حیدری با بیان اینکه تا پایان امسال احتمال دارد وضعیت ثبتی بیش از 80 درصد املاک کوی ملاشیه نهایی می‌شود، گفت: با اجرایی شدن این طرح در نهایت صیانت از اموال خصوصی مردم اتفاق می‌افتتد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار