تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۰۳۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت لیموترش در خوزستان
‌سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت لیموترش از اراضی کشاورزی استان آغاز شد و تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.
 ایرج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت لیموترش از سوی باغداران آغاز شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن از باغات استان برداشت شود.

او افزود: میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش در بازه زمانی نیمه دوم خرداد تا نیمه مرداد ماه از باغات استان برداشت خواهد شد که باتوجه به توسعه سطوح بارور، انجام عملیات فنی و توصیه‌های ترویجی کارشناسان و محققان باغبانی به باغداران و شرایط مناسب جوی پارسال، شاهد رشد ۱۲ درصدی خواهیم بود.

نوروزی بیان داشت: سطح باغات لیموترش استان یکهزار و ۴۵۰ هکتار است و از این مقدار ۹۱۰ هکتار بارور و ۵۴۰ هکتار نهال است و شهر‌های مهم تولیدکننده دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر هستند و باتوجه به کیفیت بالای لیموترش و دارا بودن شاخصه‌هایی نظیر آبداربودن، طعم، عطر و رنگ منحصر به فرد، پوست نازک و درشتی میوه، این محصول از بازارپسندی مطلوبی برخوردار بوده که بصورت تازه خوری و آبلیموگیری بطور وسیع در کارگاه‌های کوچک و خانگی مصرف می‌شود.

‌سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به قیمت مطلوب لیموترش و ثبات نسبی قیمت طی سال‌های گذشته، استقبال خوبی از توسعه کشت این محصول درحال انجام است و سازمان جهاد کشاورزی نیز ضمن جلوگیری از ورود نهال آلوده به استان و تولید نهال استاندارد در نهالستان‌های درون استان، اقدام به تامین و توزیع یارانه نهال به متقاضیان و توصیه ارقام پرمحصول جدید با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد می‌کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار