تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۵۶۴
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا من باید بیکار باشم؟!
محمدرضا کرمزاده*
محمدرضا کرمزاده ، عضو شورای شهر مسجدسلیمانمسجدسلیمان/ تابستان 1391/ دفتر شورای اسلامی شهر

احمد – ک  هستم. سه دختر دارم ، مستاجرم چند سال است که بیکارم ، کرایه خانه ام چند ماه است که عقب افتاده ، صاحب خانه  به ریختن اسباب و اثاثیه ام تهدیدم کرده ، به خدا برخی روزها که کارگری به پستم نمی خورد و دستم خالی است بچه هایم مجبورند شب گرسنه بخوابند، اینها را می فهمی ؟ فکر نکنم چون خودت سرکاری و درد من را نداری.

منصور – م  هستم.  متاهلم دو بچه قد و نیم قد دارم ، 25 سال دارم و بیکارم به خدا هر کاری حاضرم بکنم حتی رفتگری ، .... فقط برم سرکار و درآمدی داشته باشم که شرمنده زن و بچه ام نباشم، به خدا برخی مواقع بچه ها یم که مریض می شوند پول دوا دکتر نداریم و نمی توانیم انها را به دکتر ببریم به خدا زن و بچه ام لباس های فرسوده اهل محل را به تن می کنند، اصلا می فهمی چه می گویم ؟ نه  چون برای خودت شغل خوبی داری و نفس گرمی داری!! اگر راست می گویی موقع مدرسه لباس برای بچه ات نخر  و یا وقتی بچه ات مریض می شود او را دکتر نبر تا درد من را بفهمی.

سارا – ح هستم.  27 سال بیشتر ندارم با یک بچه و شوهری که بیکار است مجبورم توی منزل مردم کلفتی کار کنم. مدرک دیپلم هم دارم شاید پیش خودت می گویی دیپلم و کلفتی و نوکری؟ وقتی شوهرم به هر دری می زند کاری برای خودش پیدا نمی کند چکار کنیم ؟ به خدا زمستونی که گذشت از سوز و سرما  خودمون را لای موکت و پتو می گذاشتیم تا از سرما یخ نزنیم برخی اوقات حتی نون خالی هم توی سفره مون نداریم تو رو خدا یه کاری برای شوهرم پیدا کنید؟

پسرم ، عزیزم تو رو به خدا هر چی بخواهی خدا بهت بدهد یه پسر و دو تا دختر درس خونده و دانشگاه  رفته توی خونه دارم بیکارند دارند از بیکاری دیونه میشن میترسم یه بلایی سر خودشون بیارن یا معتاد بشن یا خودکشی کنن به دادمان برس .

عباس – ب هستم. چهار برادریم که بیکار هستیم بارمان روی دوش پدر پیرمان است که یک مستمری بگیر است چند سال است عقد کرده ام خانواده دختر بهم می گویند بیا و تکلیف دخترمان را مشخص کن سرگردان شده ام به هر جا سر می زنم می گویند استخدامی نداریم. تمام دربها برویمان بسته است.

حسین – ن هستم. به خدا از حرف پدر و مادرم و در و همسایه خجالت میکشم از بیکاری خسته شده ام یه راهی نشانم دهید از این جهنمی که برایم درست شده نجاتم دهید.  اگر همین یه ذره ایمان را نداشتم شاید ده بار خود را مثل خیلی ها که تو شهرمون خودکشی می کنند خود را کشته بودم.

مهدی – ط هستم. لیسانس دارم به هر دری زده ام،  ده آزمون شرکت کردم ولی خبری نشد شاید چون پارتی ندارم . آخرین آزمون هم استخدامی اداره اوقاف بود که ...

بهرام – م هستم. به امید اینکه کاری پیدا کنم ترک کرده ام و اکنون بیش از دو سال پاکی دارم ولی ظاهرا همه دربها به رویم بسته اند کار نیست .

هوشنگ – ک هستم. به هر جا که فکر می کنی برای کار مراجعه کرده ام شرکت نفت ، فرمانداری ، شهرداری با جواب منفی روبرو شدم شما بگویید برم دزدی کنم ؟ بروم مواد بفروشم ؟ برم قاچاق کنم ؟ چه کنم ؟ چه کنم ؟ ایا حق ما نیست زندگی کنیم ؟ 

رضا –ش هستم. به خدا ده سر عائله ام است با اینکه سنی ازم گذشته اگر کاری پیدا شود انجام می دهم. دو پسر و چهار دختر بیکار دارم. خرجی مان را یکی از دخترانم که توی بیمارستان کار می کند می دهد . سی سال توی ارتش خدمت کرده ام چندین ما سابقه حضور در جبهه دارم سه فرزند پسر بیکار در منزل دارم وقت ازدواج انها گذشته بچه هام دارند از بین می روند کار نیست چه کنند به کی پناه بیاروند نمیدانم ؟

معلم بازنشسته ام دو پسر تحصیل کرده در منزل دارم که بیکارند به هر کسی رو انداخته ام کاری از دست کسی برنیامده، تو را به خدا یه فکری به حال جوان های بیکار بکنید نگذارید از افسردگی حاصل از بیکاری به مسیر های ناسالم کشانده شوند .

محمدرضا نا ... هستم.  تا حالا شده توی این تصمیم بمانی که کدوم بچه ات را بفرستی مدرسه درس بخواند، چون توان مالی نداری دو تا را به مدرسه بفرستی؟ تا حالا شده یک دست مانتو شلوار برای دو دخترت بخری و آنها هم نوبتی آن را بپوشند و بروند مدرسه؟ تا حالا شده شب از شرمندگی زن و چند بچه های صغیرت نتونی بروی منزل، چرا که چیزی برای شام توی خونه نداری و سفره ات خالی است. نه فکر نکنم اصلاً درد من را بفهمی. تا حالا شده بچه ات بیمار شده باشد و به خاطر نداشتن پول دوا و دکتر نتونی ببری دکتر و درد کشیدن  بچه ات را به چشم خود ببینی؟ تا حالا شده حسرت خوردن یک آبگوشت توی دل بچه هات مانده باشد؟ مگر بچه های من با بچه تو چه فرقی دارند؟ فکر نکنم تو و امثال تو بفهمید درد من بیکار چیست؟ چون اگر می فهمیدی یه کاری برای ما می کردید. شماها فقط حرف می زنید و عمل نمی کنید. شما ها فقط زمان انتخابات ما را می خواهید، شما ها هیچ وقت درد دل ما را نمی فهمید ...اگر می فهمید زمانی که مسئولین کشوری برای بازدید می آیند چند نفر از ما را دعوت می کردید تا حرف دلمان را به آنان می زدیم، چرا که از شما کاری جز عادی جلوه دادن اوضاع کاری بر نمی آید و از میز و صندلی خود می ترسید، من مطمئن هستم اگر مسئولین کشوری بفهمند که ما چقدر بدبخت هستیم فکری به حال ما می کنند.



آری اینان رنج نامه، نجوا، ناله ها و فریاد ها و درد دلهای افراد انگشت شماری از چندین هزار شهروند بیکاری هستند- شاید سی هزار و شاید چهل هزار و شاید هم ...- که هر روز از این اداره به آن اداره مراجعه می کنند برای پیدا کردن ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود یعنی شغل، یعنی حق زندگی. به هر کسی که فکر کنند که می تواند گره کور آنان را باز کند التماس می کنند ولی از آنجا که سالیان سال کسی نیامده است که برای حل این مشکل تدبیر جدی نماید لذا حرفه ای و شغلی برای آنان نیست و براحتی خوابیدن من و تو درب ها بر روی همه آنان بسته است. هر روز با طلوع افتاب امیدی دوباره می گیرند و در پایان وقت اداری نا امید و سرشکسته و نگران به منازل خود باز می گردند. زندگی آنان مانند یک رویایی پر تلاطم است چرا که زندگی انسان زمانی ارامش دارد که مایحتاج زندگی اش فراهم باشد ولی اینان کسانی هستند که شرمنده زن و بچه های خود هستند،شرمنده پدر و مادران پیر خود هستند.

آری حتم دارم اگر بجای تکه گوشتی که به عنوان قلب در درون سینه های برخی از مسئولین قلبی از جنس آهن بود از شدت این همه سوز و ناله برآمده از وجود این همه افراد جویای کار آن قلب آهنی ذوب می شد . حقیقتا با اینکه تا آنجاکه توانسته ام درد این قشر از جامعه را به هر طریقی فریاد زده ام ( با نامه نگاری های مختلف به مسئولین استانی ، کشوری و ....) اما این حرکت کافی نیست. چرا که سنبه من عضو شورای شهر آنقدر پر زور نیست . حل معضل بیکاری در مسجدسلیمان نیاز به یک نگاه ویژه و عزم ملی دارد و تا نماینده شهرستان درد این مردم را به جمع هیئت دولت نبرد تا برای احداث چندین کارخانه بزرگ در هئیت دولت و مجلس چانه زنی و رایزنی نکند تا فرماندار و سایر مسئولین شهری به موضوع بیکاری بصورت واقعی نپردازند تا زمانی که جسارت و شهامت چاشنی انتقال واقعیت تلخ معضل بیکاری به مسئولین ارشد نظام نشود ، تا زمانی که فقط بدنبال بالابردن آمار اشتغال هستیم این معضل حل نخواهد شد. نمیدانم آخر سر آه و ناله پدران و مادران ، فرزندان و همسران این افراد بیکار گریبان چه کسی یا کسانی را خواهد گرفت ولی این را خوب می دانم که ...

آری امروز بدون تعارف باید گفت که  مشکل بیکاری در شهر مسجدسلیمان به دلیل بی تفاوتی و کم لطفی برخی از مسئولین شهرستان، استان و حتی کشوری به یک معضل مسئله ساز در آمده است که روزانه اخبار و نتایج تلخ آن از گوشه و کنار می شنویم و می بینیم رشد صعودی آمار های طلاق ،نزاع های دست جمعی ،گرایش به اعتیاد ، افزایش افراد مبتلا شده به بیماری افسردگی و در نهایت خودکشی ، کاهش قبولی در دانشگاه ها ، افت معدل تحصیلی ،مهاجرت های بی رویه که تنها دلیل آنان بیکاری بوده است ، کاهش صله رحم ، کم رنگ شدن برخی ارزش ها ، بالا رفتن سن ازدواج و گریز از ازدواج در جوانان، گسترش مشاغل کاذب ،گرایش به دستفروشی و ...

براستی چرا شهر ما باید بالاترین نرخ بیکاری را در استان و یقینا در کشور را داشته باشد؟!  مسلماً صحیح ترین پاسخ این است که سالهای سال کسی یا کسانی در این شهرستان بر مسند هایی تکیه زده اند که در انجام وظایف خود کوتاهی نموده اند که پرداختن به این مبحث خود یک داستان پر غصه ای است و اما امروز ما مسجدسلیمانی پیش روی خود داریم که بیکاری در آن بیداد می کند. نرخی که حتی مسئولین  از بیان میزان جمعیت بیکار در این شهر هراس  دارند.  مطمئن هستم اگر نماینده محترم شهرستان آماری از نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه خود را در صحن مجلس اعلام می کرد و یا مستندی از این همه بدبختی ها را برای سایر نمایندگان تهیه و پخش می کرد، امروز شاید این همه مشکل و معضل بیکاری نداشتیم. آری امروز جوانان و خانواده ها از این موضوع بسیار رنج می برند و در هر خانواده چند دانشگاه رفته – تحصیل کرده و جویای کار وجود دارد و متاسفانه روز به روز به امار افراد بیکار افزوده میشود آن وقت در شورای اشتغال شهرستان مسجدسلیمان چه زیبا معضل بیکاری شهرستان به روی چند برگ کاغذ و در یک صورت جلسه برای همیشه حل و فصل می گردد و در پایان جلسه استاندار محترم " اعلام می نمایند از طریق دستگاه های مختلف در شهرستان سالی 6000 فرصت شغلی در شهرستان مسجدسلیمان ایجاد می شود . بدون شک یکی از این دستگاه ها اداره تعاون بوده است که تا این تاریخ 12 ماه است که بدون مسئول به حال خود رها شده است و باز یکی از این دستگاه ها صندوق مهر رضا (ع) بوده است که تاکنون 6 ماه است که اعتباری جهت پرداخت وام های تصویب شده خود که عموماً وام های اشتغال هستند ندارد و شاید هم یکی دیگر از دستگاهایی که ایجاد اشتغال می نماید شهرک صنعتی است که در خاموشی مطلق قرار دارد هر چند صادقانه می گویم جناب آقای مهندس خانچی در طول این مدت کوتاه اقدامات شایسته ای داشته اند.

اری این یک حقیقت تلخ و نگران کننده است و بر این اعتقاد بوده و هستم که آماری که از طرف مرکز آمار اعلام شده است به دلیل اینکه منابع آمارگیری (خوشه های آماری) از مناطقی چون هوانیروز، تلخاب، اسکاچ، کمپ کریسنت و غیره بوده است با آمار واقعی فاصله زیادی دارد و بدون هیچ شک و تردیدی می توان اعلام که مسجدسلیمان نه تنها در استان بلکه در کشور دارای رتبه اول نرخ بیکاری است و معاونت برنامه ریزی استانداری سازمان برنامه و بودجه سابق  با انتخاب خوشه های نادرست با این توجیه یعنی انتخاب تصادفی نمونه های آمارگیری در عدم ارائه امار واقعی بیکاران در این شهر جفا و کم لطفی بزرگی باز به مسجدسلیمان کرده است .

بازار کار شهرستان مسجدسلیمان شهری که روزگاری نه چندان دور اساس صنعت نفت ایران و خاورمیانه از او برخاست بسیار نا امید کننده است بدون کمترین تردیدی در دولت نهم و دهم کار های بسیار ارزنده  و شایسته ای صورت گرفته است و گامهای بسیار اساسی و زیر بنایی در خصوص حل مشکل بیکاری و کاهش نرخ بیکاری در سطح کلان کشوری و برخی مناطق و استانها بصورت ویژه برداشته شده است ولیکن متاسفانه در شهر ما یعنی مسجدسلیمان نمود خاصی مشاهده نشده است و از مهرورزی  این دولت پر تلاش و عدالت محور سهم آنچنانی در این زمینه نصیبمان نگردیده است. براستی برایمان سئوال است ما مردم مسجدسلیمان در سند چشم انداز توسعه کشور چه سهمی داریم ای کاش آقای احمدی نژاد می فرمود در طول این چند سال سپری شده سهم مسجدسلیمان از این همه خدمات چقدر بوده است و برای حل معضل بیکاری جوانان این مرز و بوم چه کرده است.

اگر می گویید نه و نظرتان غیر از این است با هم یک نگاهی به گذشته  تا حال می نماییم: در طول سال های گذشته دو پروژه سد سازی آن هم همجوار شهر مسجدسلیمان در شهرستان اندیکا داشته ایم که چندین سال است این پروژه ها به مرحله بهره برداری رسیده اند و تعداد افراد محدودی ایجاد اشتغال کرده است و یک کارخانه سیمان داشته ایم که با تمام سر و صدایی که در آن زمان ایجاد کرد کمتر از 400 نفر ایجاد اشتغال کرده و سایر دستگاه ها و نهاد ها هم در حد خیلی محدود و جایگزینی افراد بازنشسته نیرو جذب کرده است و از طرفی روز به روز به افراد متقاضی کار افزوده شده است.

البته چندی پیش (اگر مثل کلنگ زنی ها و افتتاحیه های قبل نباشد) به میمنت تلاشها و پیگیری های مستمر برخی از مسئولین شهری  از جمله امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا امینی که الحق و انصاف خود شاهد عینی زحمات و خدمات شبانه روزی وی بوده و بارها جهت به ثمر نشاندن برخی از وعده های مسئولین زحمت سفر به پایتخت و دیدار و جلسات مستمری با مسئولین تراز اول نظام را به خود داده است که از آن جمله می توان به مبحث احداث کارخانه آلومینیوم سازی، احداث کارخانه پتروشیمی، مبحث تامین اعتبار برای گاز رسانی، مبحث مشکلات و کمبودهای حوزه ورزش، بحث آب رسانی شهرستان، بحث جاده های مواصلاتی شهرستان، بحث جاده میانبر و مبحث جاده کمربندی و ... اشاره نمود و از طرفی پیگیری های فرماندار محترم، ریاست و اعضای محترم شورای شهر و عنایت دولت دکتر احمدی نژاد تدبیری گردید و بالاخره کلنگ پتروشیمی مسجدسلیمان پس سالها انتظار و چندین بار افتتاح بدون نتیجه باشد بالاخره بر زمین زده شد و امیدی را در دلهای نا امید افراد جویای کار ایجاد کرد. البته اگر ادامه مسیر هم با سلامت دنبال شود و این کارخانه هم نشود حلال مشکلات بیکاری افراد غیر بومی.

و اما نکته قابل توجه ای که باید مد نظر مسئولین شهری الخصوص فرماندار بعنوان ریاست کمیسیون اشتغال شهرستان باید تمام توان خود را بگذارند که این پروژه حالت عملیاتی و اجرایی پیدا کند و از طرفی تا زمانی که فرد و یا افراد بیکاری در این شهرستان وجود دارند اجازه اشتغال به افراد غیر بومی داده نشود و پیگیری مباحث دیگری مانند احداث کارخانه آلومینیوم سازی که ریاست محترم جمهوری دستور آن را صادر نموده بودند و از طرفی شهرک صنعتی از این حالت سکوت و خاموشی خارج شود چرا که در همه جا با ایجاد شهرک صنعتی و رقابت پذیر کردن واحدهای تولیدی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جمعی از شهروندان فراهم می شود و لیکن متاسفانه بنا به خیلی از دلایل از جمله رها بودن اداره تعاون و شهرک صنعتی در مسجدسلیمان در خاموشی مطلق بسر می برد و اگر بنگاه های زود بازده  که حرکت بسیار خوبی بود که از سوی دولت محترم  صورت گرفت هر چند خیلی سریع تقریبا متوقف شد و اگر نسیمی از آنان در شهر ما بوزد و از طرفی با توسعه راههای مواصلاتی شهر از حالت بن بست خارج شود و صنعت گردشگری و توریستی در شهر جان دوباره ای بخود بگیرد و با اتخاذ یک سیاست واحد بین مسئولین دستگاههای مختلف از افراد دارای سرمایه های کلان جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف به این شهرستان دعوت شوند شاید بتوان امیدوار بود که نرخ بیکاری کاسته و شکسته شود و انتظار است در این زمینه مسئولین در دفاع  از حقوق شهروندان جسارت بخرج داده و درد مردم را فریاد بزنند نکند. مثل مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی گدار تا تنگ مو وقتی مدیرعامل سازمان آب برق خوزستان، مهندس رضا زاده از سر بی اطلاعی و یا اخبار نادرستی که در اختیار ایشان قرار گرفته بود اعلام نمودند امروز 80 درصد مناطق و محلات مسجدسلیمان از آب 24 ساعته بر خوردار هستند و این در حالی بود که ساکنان خیلی از مناطق تنها روزی دو ساعت آب دارند و تعداد زیادی  از مناطق هنوز هم با کمبود آب مواجه هستند، کسی لام تا کام باز نکرد. سئوال اینجاست چرا کسی اعتراض نکرد و  با سکوت خود یک دروغ بزرگ را تائید کردند و این یعنی  کم لطفی در حق مردم تشنه لب مسجدسلیمان. آری اگر این برادر عزیز می فرمودند که در کوچه پس کوچه های مسجدسلیمان آب از طریق لوله های شکسته و فرسوده 24 ساعته رها شده است قابل قبول و حرف پسندیده ای بود شاید باز با مطالعه این مطلب من برخی از دوستان و عزیزان گلایه مند شوند که شما نباید این همه از کاستی ها و نا امیدی ها بگویید ولیکن واقعاً شاید برخی از محرومیت مسجدسلیمان بواسطه همین نگفتن ها و کتمان کردن ها باشد . باید برخی واقعیت های تلخ به سمع و نظر مسئولین نظام رسانده شود تا در برنامه های خود جایی برای مسجدسلیمان فراموش شده در نظر بگیرند و البته نباید از کارهای ارزنده و بی نظیری هم که در طول سالهای اخیر بواسطه زحمات و تلاشهای مسئولین دلسوز استانی و شهرستانی صورت گرفته غافل شد. به امید اینکه روزی مسجدسلیمانی آبادتر از گذشته داشته باشیم.

* عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۸
اسدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
3
11
افرین برشما عضو مردمی شورای شهر
منصورنژاد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
6
به سلامت ودلسوزی شما یقین دارم .اما ایرادات ماهیتی به مطلبتان دارم که کاش برای تنویر افکار وشناخت بهتر مسیر ثواب زمینه ی چاپ آن در همین ستون فراهم شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
6
درود بر جناب کرم زاده که همواره حرف دل مردم محروم مسجدسلیمان را می زنند.
کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
7
لذت بردم از درد نامه شما عضو مردمی شورای شهر
کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
8
اقایان عباسی زاده و کریمی وقنبری یاد بگیرند مردمداری رو
جوان مسجدسلیمانی ساکن اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
6
این جلمه را درست نوشته اید:
مسلماً صحیح ترین پاسخ این است که سالهای سال کسی یا کسانی در این شهرستان بر مسند هایی تکیه زده اند که در انجام وظایف خود کوتاهی نموده اند
همشهري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
5
4
سلام
من به درستي همه موارد رادرك ميكنم هرازچندگاهي به كسي گيرميدهي ديروز وضع بهداشت امروزاشتغال وووووواماايادرشش سال عمرشوراانطوركه بايد كارشد؟منكركارنكردنتان نيستم ولي جاي كارزياددارد.ايابانزاع قطبهاي سياسي قدرت درشهرستان كه فقط دودش به چشم مردم رفته كاردرست ميشود ايا فقط نقدكردن بدون تعامل مشكلات حل ميشود.ايا امام جمعه محترم توانش رابرروي مسايل اشتغال بايد بگذارد وزيرساختهاي فرهنگي مانندمساجدومدارس اولويت بعدي ايشان باشدماتعامل راكنارگذاشتيم وتخريب راگرفتيم.نه برادرمن شما اول بايدخودسازي ازدرون شورا راشروع كنيدوبه تعامل باديگراعضابپردازيدخود ميداني منظورم چيست.البته اگربازهم كانديداشويد من به شماراي ميدهم زيرا كه اعتقاد به پركاربودنتان دارم وبراي شما ارزوي موفقيت دارم وبراي بيكاران ارزوي كارانشاالله
دنیا بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
2
6
حرف دل منو زدی
عالیپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
5
درود بردلسوزان جوانان
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
6
احسنت به فعالترین عضو مردمی شورای شهر مسجدسلیمان که همیشه برای حل مشکلات مردم در تلاش بوده و ازهیچ کوششی دریغ ننموده ای کاش سایر اعضا به اندازه نصف پیگیریهای ایشان برای حل معضلات این شهر کهن گام بر می داشتند و عملکرد انان در جهت خدمت رسانی و رفع محرومیت از مسجدسلیمان بود و همچنین مسئولینی که دارای اختیار امکانات وبودجه های عمرانی هستند به فکر خدمت باشند نه کسب قدرت و ثروت که اگر اینچنین بود وضعیت امروز به مراتب بهتر بود !!!؟؟؟
ابراهيم حافظي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
5
مسلما حل مسئله بيكاري در مسجدسليمان نيازمند يك عزم راسخ و كار كارشناسي مسئولين شهر و البته با نگاه به بومي سازي ، تشويق جوانان، حمايت آنها و ايجاد انگيزه و البته بستر سازي مناسب براي انان است تا بتوانند به خود وتواناييهايشان اعتماد كرده و خود جهت رفع معضلات شهري از جمله بيكاري جوانان اقدام كنند.
مسلما وقتي مسئولين غير بومي شهر همچنان سكان دار مسئوليت هايي باشند كه ظاهرا ارث پدرشان است و به تنها چيزي كه فكر ميكنند ارائه اعداد و ارقام دروغين است اين مشكلات همچنان گريبانگير شهروندان مسجدسليماني است.

دوست عزيزم
من به عنوان يك مسجدسليماني يقين پيدا كرده ام كه قوانيني كه در جهت ارائه خدمات به مردم مصوب ميشوند از دوراه شوشتر راهش را كج كرده و حتي به روستاي عقيلي هم ميرود ولي مسجدسليمان ؟خير
دلمان راه به شهر اولين ها بودن خوش كرده ايم غافل از اينكه روستاهايي كه حتي در دل كوير هاي يزد هم وجود دارند امكاناتشان از ما بيشتر است
رفع اين مشكلات تنها بواسطه ي يك نفر امكان پذير نيست. من سالهاست كه از پيگيريها،مقالات،مكاتبات با مسئولين تراز اول،اندوه ها ،گلايه ها ،شكايتها و درد و رنج هاي محمدرضا كرم زاده از نزديك آشنا هستم اما واقعيت اين است كه يك دست صدا ندارد وتا خودمان نخواهيم و اراده نكنيم هيچ اتفاقي صورت نخواهد گرفت
چند روز پيش در گزارشي كه از عملكرد دكتر جليلي نماينده محترم خواندم به مسئله جالبي اشاره كرده بود .ايشان به شدت از سازمان جهاد كشاورزي استان نسبت به استفاده نكردن از موهبت الهي آب كه به اين استان سرازير است انتقاد كرده بودو گفته بود كه اين بي اهميتي مسئولين باعث شده كه اينگونه به نظر برسد كه اب وارد شده به استان مازاد بر مصارف كشاورزي در سطح استان مي باشدو اين امر سبب شده است تا مسئولين استانهاي ديگر نظير يزد،اصفهان و كرمان با استفاده از ضعف مسولين استان خوزستان و همچنين لابي قدرتي كه در پايتخت و خصوصا مجلس دارند اقدام به انتقال آب از سرچشمه ها با هزينه هاي فراوان به سمت استانهاي خودشان بنمايند كه ازجمله آن تونلهاي اول تا هفتم انتقال آب كوهرنگ است كه تونل اول تا سوم آن ايجاد گرديده و مابقي آنها در دست مطالعه مي باشد
اين مطلب را از اين نظر عنوان كردم كه اگر فقط در زمينه آبي كردن تنها نيمي از زمينهاي ديم شهرستان اقدام ميكرديم حتي يك جوان بيكار يا خانواده نيازمند در مسجدسليمان باقي نمي ماند
به عنوان مثال تونل سوم كوهرنگ كه هم اكنون در دست اقدام است و سال ديگر به بهره برداري ميرسد تونلي است به طول 23600 متر و صد آب بندي كه هم اكنون در حال احداث است و تاكنون نزديك به دويست ميليارد تومان فقط در زمينه احداث تونل آن هزينه شده است تنها يكي از اقداماتي است كه در جهت دزديدن حق آب استان خوزستان ميباشد
چگونه استان اصفهان ميتواند اينقدر در اين زمينه هزينه كند كه در اصفهان و يزد شاليكاري بنمايد يا در زمينه پسته سرمايه گذاري كلان بنمايد و ما هنوز در شهر خودمان جهت برداشت از آب چشمه هاي تلخ خودمان هم بايد از شوشتر مجوز بگيريم . آيا نميشود با 10% سرمايه گذاري آنها تمام زمين هاي باير مسجدسليمان را زير كشت آبي برد
من به جرات به شما ميگويم اين امر امكان پذير است.تنها مدير دلسوز ميخواهد كه حداقل تا الان نداشتيم ...
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
5
بدون شک اگربه همین صورت به دنبال زنده کردن حقوق نادیده گرفته شده مسجدسلیمان باشید در آینده اگر قرار باشدانتخابی ازسوی مردم باشد انتخاب اول آنان خواهیدبوداز شجاعت،جسارت و پیگیری شماسپاسگزارم شمانشان دادید که عضو شورای شهر هستید نه شورای شهرداری. دیگزان هم یادبگیرند.
یه مامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
2
سلام .... این دردها رو همه میدونن ... شما فکر میکنی مسئولین نمیدونن ... خوب هم میدونن... بهتر از من و شما میدونن .... ولی دغدغشون نیست که بخوان حلشون کنن .....
متاسفانه بیکاری الآن بزرگترین مشکل جوونای ماست ... مختص مسجدسلیمان تنها هم نیست ....
خدایا به حق این ماه عزیز به داد جوونا برس ....
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
2
احسنت احسنت به شما ولی کی توجه میکنه
چقد گفتم بيكاااااااارم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
2
عدالت با علي رفت @ صداقت با شهيدان

تواين مملكت كسي به دادم مون نميرسه
هزاریان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
2
دمت گرم اقای کرمزاده
محمد مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
1
3
همیشه حرف حق رازده ای،دردهای مردم رافریاد زده ای،آیاتفاوتی بین شما ودورویان هست؟ولی باز هم خوشحالیم که یک عضو شورای شهرپیگیر مثل شماداریم...
اهل مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
1
2
خوز نیوز هم یکی به نعل میزنه یکی به میخ از اینکه نظر من رو نذاشتین ضعف رسانه خودتون رو نشون دادید
مدیر پایگاه دوست گرامی
به نظر می رسد وارد کردن افترا به کسی که فرصت دفاع از خود را ندارد کاری اخلاقی نباشد.
موفق باشید
پاسخ ها
اهل مسجدسلیمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
برای اینکه متوجه بشید افترا نیست تو هفته آینده جهت ملاقات با نامبردگان در شورای شهر مسجدسلیمان در وقت اداری تو ساختمان شورا بعنوان شهروند تلاش کنید
دبیرخانه شورای شهر
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
با سلام به شما شهروند گرامی
شما هر وقت زحمت مراجعه به شورای شهر را به خود بدهید بدون شک می توانید با یکی از اعضای شورا خصوصاً نگارنده این مقاله نشستی داشته باشید.و نیازی به وقت قبلی نمی باشد.شاید بتوان به جرات گفت که شورای شهر مسجدسلیمان از لحاظ حضور اعضا یکی از فعالترین شوراهای استان و بلکه کشور می باشد و روزانه خیل عظیمی از شهروندان به اعضای شورای شهر مراجعه و با ایشان ملاقات دارند.
جهت اطلاع بیشتر میتوانی دبا شماره 06812222517 دبیرخانه شورای شهر تماس حاصل فرمایئد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
3
3
منم ارشد دولتی دارم بیکارم برای تدریس رفتم دانشگاه پیام نور و دولتی درخواست دادم ولی اصلا به من زنگ نزدن و گفتن دلت خوش نکن. ولی می شناسم افرادی که با مدرک دانشگاه آزاد رفته استاد پیام نور و و غیر انتفاعی شده. مگه من چی می خواستم به جز حقم؟؟؟
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آقای نسبتاً محترم! نظر شما توهین به دانشگاه آزاد و دانشجویان این دانشگاه است. شاید ورود به دانشگاه آزاد راحت باشد اما قطعاً مدرک گرفتن در این دانشگاه سخت است چرا که تمایل دانشگاه به ماندگاری دانشجو و اخذ شهریه بیشتر از دانشجویان است اما دانشگاه دولتی سریع تر دانشجویان را رد می کند تا بیشتر از جیب دولت خرج نشود.
مریم
| UNITED STATES |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
منم با نظر آقای محسن موافقم. مگه دانشگاه آزاد دانشجوهاش چی کم دارن؟
برید ببیندید چن تاشون در عرصه بین المللی درخشیدن

من خودم دانشگاه آزادم سخت میگیره اما ورودیش آسونه.

بعدم بچه های دانشگاه آزاد از ترس نیفتادن درس بیشتر میخونن اما دانشگاه دولتی خیالشون تخته که قبولشون میکنن چون نمیخان پول زیادی از جیب دولت بره.

بله

ما هم حق داریم کلی هزینه کردیم.
خسروی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
1
1
آقای کرم زاده باورکنیدوقتی مطلبی ازشمادر نشریات چاپ میشود چندبارآن رامی خوانم از صداقت وپیگیری هایت لذت می برم،به خود می بالم که فردی چون شما عضو شورای شهرمان است.
اهل ایرانم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
1
2
ایول،ایول،دستمریزاد به آقای کرم زاده،بازهم خوبه حد اقل یک نفر پیداشد درددل مارو بفهمه.باز هم میگم ایول
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
4
من اینو میدونم که انتخابات شوراهانزدیکه ودارن اعضائجوسازی میکنن ایا درطول مدتی که بودند کاری کردند نه که نکردند بلکه بدتر شد ما در طول این سالها یه شهردار خوب داشتیم که داشت تو شهر انقلاب میکرد وباعث شد شور ونشاط وامید به اینده توشهر بیشتر شه که همین اقایون نابودش کردن.مسجدسلیمانی اهل المان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
1
2
این مشکل اصلی شهر مسجدسلیمان است بخاطر اینکه هیچ کس تلاش نمیکند کارخانه تولیدی کشاورزی یا صنعتی در این شهر ایجاد کند که مشکل فقر وبیکاری کمتر شود این فرهنگ غرغر را به فرهنگ اعتراض مثبت ومنطقی ولی اصولی تبدیل کنید مولا علی ع فرموده حق گرفتنی است نه دادنی خداوند فرموده ازتو حرکت ازمن برکت فقط اعتراض..........
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
1
البته معظل بیکاری یک مسئله ملی است اما واقعیت امر این است که در برخی مناطق وسعت این معظل بیشتر مشهود می باشد و صد البته اگر در منطقه ای مستعد ودارای مواهب الهی از جمله منابع انرژی،آب،زمینه های مساعد صنعت گردشگری و... بخصوص وجود نیروی جوان و مستعد مانند مسجدسلیمان باشد احساس بی عدالتی شدیدتر بوده و امکان سرخوردگی افراد از مسئولین مربوطه بیشتر! نویسنده این مقاله بسیار درست و مشخصا دلسوزانه مطالب را ذکر نمودند.
زلقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
1
همیشه به عنوان کسی که اهل مسجدسلیمان نبوده و اما ازپتانسیل موجود در این حوزه آگاهی دارم این سوال در ذهنم مطرح بوده است که چگونه می شود حوزه جغرافیایی مسجد سلیمان(مسجد سلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل) با وجود ذخایر انرژی ،معدنی ،آب ،طبیعت جذاب و مستعد برای توسعه صنعت گردشگری،قرار گرفتن در کریدور شرقی استان،یکپارچگی و غنای فرهنگی،سرمایه انسانی،ابنیه تاریخی و ... و با سابقه وجود امکانات رفاهی و نمادهای توسعه در گذشته نه چندان دور و ... با معضلات زیادی از قبیل بیکاری(آن هم در این حد و اندازه!) مواجه است که با مطالعه این مطلب که توسط آقای کرمزاده مکتوب گردید تا حدود زیادی پاسخ خود را یافتم. امیدوارم مردم این منطقه به حق خود در همه عرصه ها برسند.
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
2
واقعا با دیدن پیگیری های افرادی مانند آقای کرمزاده ،انسان به آینده این منطقه امیدوار میشه ،بنده به سهم خودم از ایشون سپاسگذاری میکنم.
فرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
2
راستی چرا آمار بیکاری در شهرستان ما بیشتر از جاهای دیگه باشه!!؟ بیش تر از یک قرن هست که نفت از زیر پای ما استخراج میشه اما... آیا مسئولین و نخبگان شهرستان و بخصوص نماینده پیشین مجلس از حقوق ما دفاع کرده اند!!؟ یادمه نماینده قبلی شهرستان دزفول در مجلس برای فشار به وزارت نفت برای اخذ مجوز پتروشیمی در دزفول _با در نظر گرفتن اینکه این شهرستان یک منطقه غیر نفتی و صرفا کشاورزی است- این نکته رو ذکر کرد که امتیاز عمده دزفول نزدیکی به مناطق نفت خیزی مانند مسجد سلیمان است!!! ببینید دیگران چطور از موقعیت نزدیکی به ما استفاده میکنند اما نماینده آنوقت ما!!! آقای کرمزاده این راه رو ادامه بدین ما در کنار شما ایستاده ایم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
1
1
چرا همه نظرات را روی سایت نمیگذارید از بیکاری هراس دارید یا از بیکاران
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
1
2
آقای کرمزاده،همه می دانیم که یک دست صدا ندارد.چرا ساعتی را در هفته به این اختصاص نمی دهید تا نظرات افراد دیگر را بشنوید که همچون شما دلسوز این آب و خاک اند.از دیگران مشورت بخواهید ،دست های یکدیگر را گرم بفشارید ،کمر همت ببندیدو نام نیکویتان را برای همیشه در دل این مردم جاوانه کنید .به امید آنروز....
بیطرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
2
جناب آقای کرمزاده از سال اول انتخابتون به عنوان عضو شورای شهر تاکنون کجا بوده ای حالا که نزدیک انتخابات شده بفکر شغل جوانهای این شهر افتادی چرا زمان آن نماینده قبلی نامه نگاری نکردی از ایشون نخواستی داد جوانان شهر را به هیات دولت ومجلس ببرد آقای کرمزاده شهر را به .....کشیدید دیگه دست از سر جوانان واشتغالشون و بقیه دست اندر کاران بردارید
پاسخ ها
بی طرف تر ازبیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سلام دوست عزیز
اولا اینکه بر خلاف نظرتان که خود را بی طرف معرفی کرده اید،با توجه به نظرتان آنقدر هم بی طرف نمی باشید اما جهت اطلاع شما باید گفت که فکر کنم یا اخبار شهر را پیگیری نمی کنید و یا اینکه هدف خاصی را دنبال می کنید!!
خدمت شما عرض کنم که کرمزاده تنها عضو شورای شهر بوده که از روز اول تاکنون دست به قلم بوده و همواره مشکلات و راهکارهای را بیان کرده.پس اول بررسی کرده بعد اعلام نظر کنید زیرا که رعایت انصاف یکی از شروط اخلاق است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
ایویل آقای کرمزاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
ای کاش ما ما چند تا مثل شما تو این شهر داشتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
جوانها در سر تاسر كشور بيكار هستند{ كم وزياد دارد}وكسي هم متاسفانه پاسخگو نيست خدايا به داد مابرس كه ما به جز توكسي نداريمو..................
وفادار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
سلام برآقای کرمزاده یاور واقعی مردم مسجدسلیمان. در پناه حق موفق باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
ما منتظر مطالب بیشتری از شما هستیم
ایوب لالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
در حال حاضر دغدغه پیدا کردن شغل برای جوانان یکی از مهم ترین مسائل هر جامعه و مملکتی است و اشتغالزایی برای تحصیل کردگان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز عالی یکی از مهمترین وظایق هر دولتی است که متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از جوامع از جمله کشورها یکی از مشکلات جدی است بیکاری جوانان تبعات بسیاری به دنبال دارد که هم خانواده ها را درگیر میکند و هم اجتماع را بیکار بودن هر فرد درآمد را پایین اورده و به دنبال ان ونبود درامد کافی باعث محروم شدن فرد از امکانات می شود از اقای کرم زاده تشکر میکنم...
جمشید عریرپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
این گزارش هم خواندنی است اگر بی کارید و حوصله خواندن دارید ((وزير كار در حالي تعاريف جديد از مفاهيم اقتصادي درباره اشتغال ارائه مي‌كند كه مركز آمار متولي اين موضوع طي يك سال گذشته هيچ اظهار نظري در مورد اشتغال ايجاد شده و نرخ بيكاري نكرده است.

در ماههای گذشته وزير كار و امور اجتماعي با ارائه تعريفي جديد فرصت شغلي را با شغل يكي دانست و دليل آن را اينگونه ذكر ‌كرد كه چون از ابتدا تعريف دقيق و جزئي براي آن مشخص نشده اين دو اصطلاح يكي است. مانند سمبوسه فروشی و بساط کنار خیابان !!!!!
اما از ديدگاه علم اقتصاد و همچنين بر اساس تعريف مركز آمار ايران اين دو اصطلاح يكي نبوده و تعاريف متفاوتي دارد.

بر اين اساس "فرصت شغلي "از ديدگاه اين مركز «موقعيت شغلي است كه امكان اشتغال فرد آماده به كاري در آن بدون بيكار شدن فرد ديگري وجود دارد.»

همچنين از نگاه مركز آمار، شغل «نوع كاري است كه توسط شخصي در طول زمان مرجع انجام مي‌شود يا انجام آن را برعهده دارد»

به عقيده كارشناسان اقتصادي فرصت شغلي يك شغل بالقوه است كه نياز به بسترهائي دارد تا بالفعل شود و آن را شغل ناميد.

در همين رابطه عبدالرضا اميرتاش يك اقتصاددان معتقد است: زماني مي‌توان فرصت شغلي و شغل را يكي دانست كه ظرفيت، پتانسيل و نياز بازار كار با مهارت كارجويان هم خواني داشته باشد.

اميرتاش عنوان مي‌كند: در حال حاضر به گفته مسئولان يكي از معضلات اشتغال كشور مهارت است كه هم خواني با بازار كار ندارد پس مي‌توان نتيجه گرفت كه اين دو تعريف مساوي يكديگر نيستند.

در همين راستا مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت كار با اشاره به عدم همخواني آموزش و نياز بازار كار مي‌گويد: هم اكنون نمونه گيري‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد بيش از 72 درصد كساني كه در جريان كار هستند مهارت كافي براي حضور در بازار كار را ندارند.!!!!!" تکلیف هزاران نفر لیسانس بی کار چه می شود ؟!!!

در اظهارات وزير كار چند نكته نهفته است كه چرا شوراي عالي اشتغال به عنوان مسئول ناظر بر حسن اجرا و هماهنگ كننده محوري اشتغال در كشور كه دبيرخانه آن برعهده وزارت كار است و نيز بايد ملاك‌ و شاخص مبحث مربوط به اشتغال را طبق استاندارها تعيين كند برنامه‌ريزي دقيق در اين خصوص نداشته است.

بايد از مسئولان امر سوال كرد آيا بر اساس همين تعاريف متفرقه، آمار اشتغال نيز ارائه شده و مدعي هستند كه مركز آمار بر آن صحه گذاشته است؛ اما اين در حالي است كه تاكنون هيچ يك از مسئولان مركز آمار در اين خصوص اظهارنظر رسمي نكرده و در اين راستا روزه سكوت گرفته‌اند.

وزير كار معتقد است وزارت كار متولي اشتغال و اعلام نرخ بيكاري نيست !!!!!!و به همين دليل بهتر است كه حداقل براساس تعاريف و شاخص‌هاي مراكز متولي، نظارت و دقت لازم را بر موضوعات گوناگون پيرامون اشتغال داشته باشد تا شبهه‌ها و ترديد در خصوص صحت آمار اشتغال ايجاد نشود همانگونه كه احمد توكلي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس طي نامه‌اي به نمايندگان مجلس آمار اشتغال 1.6ميليون شغل را غير واقعي دانسته است. !!!!
توكلي در اين نامه اشاره مي‌كند: در حال حاضر بر اساس رشد اقتصادي يك درصد نمي‌توان اين ميزان شغل ايجاد كرد و رشد اقتصادي رابطه معكوس با نرخ بيكاري دارد.

اين درحالي است كه علم اقتصاد نيز بيان مي‌كند لازمه كاهش نرخ بيكاري رشد توليد ناخالص داخلي است و بالتبع زماني كه ايجاد اشتغال رونق يابد منجر به كاهش نرخ بيكاري شده و در نهايت رشد اقتصادي را به همراه دارد.

ذكر اين نكته جالب است كه شيخ‌الاسلامي در جاي ديگري اشتغال ايجاد شده در كشور را پايدار عنوان مي‌كند اما هنوز مشخص نيست كه بر چه اساس و ملاكي اشتغال پايدار را تعريف مي‌كند و اينكه آيا اين مفهوم برگرفته شده از تعريف شوراي عالي اشتغال و وزارت كار مانند تعريف فرصت شغلي و شغل است يا براساس استانداردهاي مرجع رسمي آن يعني مركز آمار تعريف مي‌شود.

اما ترديد در مورد صحت آمار اشتغال زماني بيشتر مي‌شود كه طي يك سال گذشته نرخ بيكاري از سوي متولي آن مركز آمار اعلام نشده است و فقط شنيده‌ها حاكي از آن است كه نرخ بيكاري تنها در اختيار مسئولان عالي رتبه دولتي است كه درهمين راستا رئيس جمهور نرخ بيكاري سال گذشته را نزديك به 10 درصد اعلام كرد.
از طرف ديگر قطعاً در صورتي كه نرخ بيكاري كاهش يافته باشد به عنوان يك برگ برنده در اختيار مسئولان قرار مي‌گرفت تا از اين طريق صحتي بر آمار اشتغال ايجاد شده باشد و نيز به عنوان يك دستاورد بزرگ تلقي شود.

به نظر مي‌رسد مركز آمار در رسالت وظايف و كار حرفه‌اي خود دچار ملاحظات خواسته يا ناخواسته شده است كه به نقش و جايگاه اصلي اين مركز كه شاخص‌هاي رشد و توسعه يك كشور را براساس معيارها و استاندارهاي بين‌المللي ارائه مي‌كند تاثير منفي خواهد گذاشت.
جالب بود نه؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
1
آدمي وقتي اين چيزها را مي شنود دلش به درد مي آيد زندگي زماني مفهوم زندگي مي دهد كه همه با هم خوش باشيم و درد دل همديگه گوش كنيم و به ياري هم برسيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
0
ای خدا چرا خلقم کردی
اسکندر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
0
ها عامو منم بیکارم کارشناسی معماری که بدرد زرت نمیخوره
رضا رضایی از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
0
لطفا بنویسید
وزیر محترم کار و رییس اداره کار و تعاون و تامین اجتماعی
بنده از از شش ماه که بیمه بیکاریم تمام گردیده هنوز کاری گیر نیاورده ام بگویید چه حمایتی از من کارگر می توانید بکنید
ما کارگران کار می خواهیم
اگر امارتان صحیح بود مشکلات مملکت اینقدر نبود می خواهید یک سایت بگذارید در شیراز که بیکاران ثبت نام کنند از 7 میلیون بیکار هم خواهد گذشت فقط من خودم 25 مهندس کشاورزی و 34 مهندس کامپیوتر با مدارک فنی و غیره می شناسم که بیکارند بعضی سیگار می فروشند و بعضی مجبور شده اند مسافر کشی کنند ولی 90 درصد انها بی کارند و حتی هزینه خرید یک ماشین هم ندارند
مسئولین عزیز لطفا برای بیکارانی که بیمه بیکاریشان تمام شده کار بیابید بابا نصف حقوقش برای خودتون بردارید
لطفا بنویسید ممنون می شوم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
2
سلام لیسانس حسایدرای با سابقه کاری بیکار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
آره میدانم و درک میکنم چون ما هم همچین وضعیتی هستیم و با مدرک ارشد و بیکار بدون کار و پول نتونی حتی ازدواج کنی تا حالا فکر کردید چرا ازدواج کم شده؟ چرا بچه ندارن؟ چون جوانان پول ندارند کار ندارن تا ازدواج کنند. حتی حاضرم با این مدرکم ماهی 700 تومن بگیرم ولی آن هم نیست
زاده
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
منم بیکارم. مشکل دارم باید برم دکتر ولی پول ندارم. از بیکاری دارم دیوونه میشم. از پدرمادرم خجالت میکشم. به خدا شرمندم اعتقاداتم به خدا ضعیف شده. روحیه م افسرده شده . بدبختی بیچارگی. هرچی دعا میکنم نتیجه نداره .

آزمون استخدامی همش یه نفر میخاد حدود هفتصد هشتصد نفر واسه یه شغل که ی نفر میخاد میان ثبت نام میکنن. ولی فقط یه نفر میره سر کار خدایا این انصافه

شغل آزاد نیاز به سرمایه داره ما سرمایمون کجا بود با این همه گرونی پولمون فقط صرف شکم پوشاکمون میشه.

خدایا به دادمون برس.

همه بیکارا برن سرکار

درد فقیری رو چه دیدی؟


جهنم همینجاست.

مگه ماها آدم نیستیم حق زندگی نداریم. کلی درس خوندیم هزینه کردیم. ولی هیچی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
خود دانشگاه نقش بسزایی در ایجاد بیکاری دارد چندهزار فارغ تحصیل بیکار به شهر تحویل داده است حداقل برای یکیشون هم کاری ایجاد نکرده
بیکار مسجدسلیمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
0
من شاگرد اول مهندسی برق دانشگاه با معدل نزدیک 18 بودم. خیلی ها به من حسرت میخوردند.
اما الان از بی کاری چنان افسرده شدم که علاوه بر قرص های اعتیاد اور همش به خود کشی فکر میکنم چون احساس میکنم جایی زندگی میکنم که هیچ ارزشی ندارم.
بقران قسم گناه تمام جوانهای بیکار گردن مسئولین بی ارزه مسجدسلیمان هست
فریبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
من مدرک کاردانی دارم یک مدت در شهرداری کار می کردم به صورت پروژه ای پدرم فوت شده و به سختی می گذرونم سخت با مشکل مالی مواجه هستم
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
0
یه فوق لیسانس زمین شناسی بیکار.... افسرده....بی پول.....
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
0
0
سلام ۲۵سالمه زور هر کاری رو هم دارم ولی همالی نمیکنم واسه ماهی ۶۰۰۰۰۰ تومن اونم ۱۲ساعت کار هر کاری از دشتم بر میاد از بنایی گرفته تا بتن آماده دل بزرگی دارم ولی دل دزدی ندارم از کسیم نمیترسم فوقش میرم زندان شاید دیدی سر برج که مآقع اجاره خونه رسید برم دزدی دیگه به ته خط رسیدم یا میدزدم یا میکشم یا میمیرم تمام
سمیرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
سلام شوهرمنم فوق لیسانس ارزیابی محیط زیست داره.30سالشه 4ساله ازدواج کردیم خرجمونو پدرشوهرم میده بخدا دیگه روم نمیشه بهشون نگاه کنم.بارفتارشون اذیتم میکنن .نمیدونم به کجا فرارکنم نمیدونم هرلحظه به خودکشی فکرمیکنم.خسته شدم لزین بدبختی وبیچارگی ودست تنگی..خسته شدم .آه خدایا به ماهم یکم نگاه کن.خدایا عذاب وشرمتدگی ودست تنگی تاکی؟
همکار نمونه شما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
(منتظر یه مرگ به غیراز خود کشی)مثلا تصادف اخ جون چه شیرینی مرگ مرگ گرم گرم....
نازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
هرکی دنباله کارمیگرده بهم بگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
تنها آرزوم مرگه..فقط از خدا همینو میخوام..مجردم ولی واقعا از زندگیم،ازبیکاریم،سیرم
احمد البوخنفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
کار گر ساده گواهی نامه دارم
محسن عبدالهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
سلام دوستان منم الان بیکارم 3 ساله که خدمتم تموم شده تا الان بیکارم 25 سالمه د ن امید دارم نه انگیزه اما بخداوندی خدا ایده هایی برای درامد زیاد دارم که نگو و نبرس اما متاسفانه سرمایه ندارم بخدا از بیکاری احساس میکنم فکرو قلبم داره سیاه میشه ناامید شدم ن انگیزه دارم نه امید شبا تا صبح ساعت 8 بیدارم 8 میخابم 6 عصر بی هدف از خواب بیدار میشم هر جا هم میرم واسه کار یا میگن فرم بر کن زنگ میزنیم یا دوروز کار میکنم طرف میگه کارگر نمیخایم نیا از فرداد چیکار کنم اخه بقران خسته شدیم ما جوونا خدایا بس کی میشه به زندگی گندمون یه شصت نشون بدیم :((
مجیددودانگه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
جناب اقای
با عرض سلام و ادای احترام
اینجانب مجید دودانگه فرزند ابراهیم متولد ۱۳۶۹استان البرز شهرستان نظراباد ش.ش اختصاص کدملی ۰۰۱۲۱۵۴۵۷۱ دارای مدرک کاردانی رشته ماشین ابزار می باشم وتحت پوشش اداره بهزیستی و مشکل شنوایی دارم و ۵ سال بیکار هستم هرجا میرم برای کار پیدا کنم و خبری از کار نیست و اما هرجا میرم کار پیدا میکنم به خاطر مشکل شنوایی کار نمیدن و چند سالی هست که برای خودم درامدی ندارم درکل اداره بهزیستی برایم کار پیدا میکنند ولی کار داتم نیست کارموقت میدهند ندا خواهشمند است بزل عنایت نسبت به امر کار براهیم فراهم نمایید
سفارش پیگیری لازم مبذول فرمایید.
قبلا از دستورات متقاعدی که می فرمایید کمال تشکر را دارم.
۰۹۳۶۶۰...۲۵

صد درصد ناشنوایان بیکار است
اشتغال ، مسکن ، ازدواج
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
من 24 سالمه سربازیمو رفتم تموم شده الان کار ندارم بیکارم دربه در دنبال کار می گردم چرا باید یه جوان پاک سالم بیکار بمونه ایا خدا راضیشه هر کسی که داره این مطالبو می خونه خدایش دلش بسوزه من یه جوان هستم هزار آرزو دارم دوست دارم کار کنم پول جمع کنم ازدواج کنم زندگی برا خودم تشکیل بدم ولی متاسفانه 24 سالمه هیچی هیچی چرا اخه چرا چرا جاهای دیگه مثل کشورهای خارجی اینجوری نیست خدا به ما نعمت داده و متاسفانه نعمت های ما افتاده به دست ادمهای ... ای خدا لعنت بکنه کسی که داره به این مملک خیانت می کنه به خون شهدا خیانت می کنه خدا به زمین گرمش بزنه خدا ازش نگزره که این همه بدبخت بیچاره تو این مملک دارن اذیت میشن
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
من نمیفهمم چرا این آقایون و خانومها در اوج بیچارگی هم اصرار به بچه دار شدن و تکثیر دارند!
سیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
از بیکاری دیونه شدم و افسردگی گرفتم.خدایا کمکمون کن
خانه اساتید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
سلام شمامیتوانید با پذیرفتن دعوت خانه اساتید وعضویت درآن فایل آموزشی خود را به اشتراک بگذاریدودرصورت مراجعه افراد برای یادگیری رشته تخصصی و مهارت های شما، خانه اساتید شمارابعنوان متخصص معرفی میکند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
از بی کاری دیوانه شدم مرا از کار معدن نا حق اخراج کردنن خدا گرفتارشان کند پارتی بازی کردنند
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
دختر 34ساله مجرد بیکار هستم دارم دیوانه میشم افسردگی شدید گرفتم پدر مستاجر هیچی نداری حتی یک یه ماشین هم نداری یه حقوق بازنشستگی همین
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
منم 23 سالمه ودارای کارت پایان خدمت و مدرک دیبلم خواهش میکنم امام کنید
:
:
:
آخرین اخبار