تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتمام ساختمان 7 ایستگاه متروی اهواز
مدیرعامل قطارشهری اهواز از اتمام عملیات ساختمان در هفت ایستگاه مترو خبر داد.

عباس هلاکویی  گفت: عملیات ساختمان هفت ایستگاه مترو به اتمام رسیده و این ایستگاه‌ها برای نصب تجهیزات برقی و مکانیکی و عبور دستگاه تونل‌زنی (TBM) آماده شده است.

وی این ایستگاه‌ها را شامل میدان فرودگاه، زیتون، چهارشیر، نفت، دروازه، نادری شرقی، سه راه فروردین عنوان کرد که از این میان عملیات اجرای دسترسی در ایستگاه‌های میدان فرودگاه، زیتون، نفت و دروازه در حال انجام است.

هلاکویی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این ایستگاه‌ها صرف نظر از هزینه واگن، 110 میلیون دلار برآورد شده است که در صورت فراهم شدن اعتبار ارزی قابل انجام خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی قطار شهری در 14 نقطه از شهر رو به اتمام است که 12 نقطه از این تعداد به ایستگاه‌ها اختصاص دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 40 درصد هزینه ساخت یک ایستگاه مربوط به عملیات ساختمانی آن است، افزود: هزینه ساخت هر ایستگاه حدود 15 میلیارد تومان برآورد شده است که علاوه بر ساختمان، پله برقی، آسانسور، سیستم‌های آتش‌نشانی و کنترلی و سیستم سرمایش و گرمایش را نیز شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: طول هر ایستگاه 120 متر و عرض آن 25متر است که در دو طبقه در عمق 17 متری (با احتساب فونداسیون) ساخته شده‌اند.

هلاکویی همچنین با اشاره به عرض 100 متری بلوار پاسداران گفت: طول محل‌های دسترسی به ایستگاه در بعضی نقاط به 50 متر می‌رسد که در این نقاط با افزایش عرض، دسترسی‌ها تبدیل به بازارچه می‌شوند.

به گفته وی، ایجاد غرفه‌هایی برای فروش در ایستگاه‌های مصلی، چهارشیر و فرودگاه پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل قطارشهری اهواز در ادامه با اشاره به منتفی شدن اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار بر اساس خبرهای اخیر، اظهار کرد: در این صورت، بهره برداری از شش کیلومتر از پروژه مترو تا پایان امسال منتفی خواهد شد اما تلاش‌ها همچنان برای استفاده از سهم 135 میلیون دلاری متروی اهواز از اعتبارات ارزی صندوق توسعه ملی ادامه دارد تا عملیات اجرایی با سرعت بیشتر انجام شود.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های بسیار و اعلام آمادگی فاینانسور چینی، بانک تجارت به عنوان بانک عامل هنوز برای حل مشکل فاینانس متروی اهواز اقدام نکرده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار