تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
تا پایان دولت دهم، همه شهرها گازدار می شوند

خوزنیوز- بهرامی: استاندار خوزستان تصریح کرد: هم اکنون 60 شهر استان از گاز شهری برخوردار است و تا پایان دولت دهم هیچ شهر فاقد لوله کشی گاز نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگارما، دکتر سید جعفر حجازی- که در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 7 ساله دولت های نهم و دهم و در نخستین روز از هفته ی دولت در نمایشگاه بین المللی اهواز سخن می گفت- با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین جلسه با هیات دولت در سخنانی بر ضرورت کنترل تورم و جلوگیری از گرانی و گرانفروشی و رفع دغدغه های معیشتی مردم تاکید و مسیر آینده ی دولت را تبیین فرمودند.
وی افزود: مفهوم پیام مقام معظم رهبری همه ی ارکان دولت و مسوولان در تمامی رده ها را در بر می گیرد.
وی گفت: در جلسه شورای اداری شنبه شاخص های مهم مطرح می شود که بتوان برنامه های استان را در راستای اهداف منویات رهبری تبیین کرد.
وی در مورد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای 7 ساله دولت های نهم و دهم در اهواز گفت: دستگاه ها عملکرد 7 ساله ی دولت های نهم و دهم را در ارایه خدمات به مردم ارایه کرده و دستاوردها را به نمایش گذاشته اند.
استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه از بین همه ی دستگاه ها تعداد 30 دستگاه اجرایی که فعالیت های ملموس تری داشته اند شرکت دارند تا مردم در جریان اقدام ها و دستاوردهای 7 ساله دولت های نهم و دهم قرار گیرند. سایر دستگاه ها هم در حاشیه ی شورای اداری کارهای خود را ارایه می دهند.
وی گفت: اگرچه همه ی مشکل های کشور رفع نشده اما دولت خستگی ناپذیر در همه ی بخش ها همت خود را به کار گرفته و تلاش خود را کرده است و می توان گفت: با دولت های دیگر در انجام امور و ارتباط های مردمی فرق داشته است.
استاندار خوزستان در ادامه به تشریح طرح های آماده ی افتتاح در هفته ی دولت پرداخت و گفت: تعداد 761 طرح کشاورزی، صنعتی، مخابراتی، آموزشی، بهسازی و ... به ارزش 511 میلیارد تومان در هفته ی دولت در استان به بهره برداری می رسد که 5 هزار و 58 شغل ایجاد می کند.
وی مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در بنادر را 83 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 16 درصد کل منابع تخصیصی در طرح های سازمان بنادر است. بنادر در شهرستان های استان در حال تجهیز، توسعه و پیشرفت هستند.
وی با اشاره به تخصیص مبلغ 165 میلیارد تومان به شرکت برق منطقه ای برای انجام 40 پروژه تا سال جاری و نیز سرمایه گذاری 1100 میلیارد تومانی در بخش صنعت برق تا کنون خاطر نشان کرد: تا 25 سال آینده در بخش برق مشکلی نخواهیم داشت.
وی در مورد فعالیت در روستاها از سوی بنیاد مسکن گفت: با بهره برداری از طرهای هادی با اعتبار 45 میلیارد تومان 115 روستا در شهرهای استان بهسازی می شوند.
وی همچنین از بهره برداری 70 مدرسه تا پایان شهریور و نیز انجام 204 پروژه ی مخابراتی ، 59 طرح جهاد کشاورزی و 89 طرح شهرسازی در استان خبر داد.
دکتر حجازی از انجام 68 پروژه ی مهر ماندگار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت در طول 6 سال گذشته تعداد 32 هزار و 487 پروژه در استان به ارزش 148 هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده که می توان گفت هر سال بیش از 5 هزار پروژه به بهره برداری می رسید که غیر قابل مقایسه با فعالیت دولت های پیشین بوده است.
وی گفت: بهره مندی روستاها از نعمت گاز در ابتدای انقلاب صفر بود و هیچ روستایی لوله کشی گاز نداشت. اما در سال 84 تنها 61 روستا از نعمت گاز برخوردار بود که هم اکنون 1180 روستا دارای گاز است.
همچنین ابتدای انقلاب تنها 5 شهر استان مجهز به لوله کشی گاز بود که تا سال 84 به 23 شهر رسید ولی هم اکنون تعداد 60 شهر از گاز شهری برخوردار است.
وی با اشاره به این نکته که قرارداد انجام لوله کشی گاز به تعدادی از روستاهای اندیکا و سردشت دزفول بسته شده تاکید کرد: تا پایان دولت دهم هیچ شهر فاقد لوله کشی گاز  نخواهیم داشت.
استاندار خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما: « علت این که دولت های جدید نسبت به دولت های پیشین فعالیت های بیش تری انجام داده اند چیست» اظهار داشت: همه ی مسوولان به این نتیجه رسیده اند که هیچ چیز بالاتر از انجام کار خیر و نیک برای مردم و پیشرفت کشور- که موجب افزایش سطح رضایت مندی مردم شود- نیست. همچنین هدایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب و تقویت روحیه ی مسوولان دولت، افزایش سطح منطقی توقع و خواست مردم و حضور و مشارکت آنان که موجب تلاش بیش تر مسوولان به انجام امور شده و نیز افزایش تولید منابع از عوامل فعالیت های بیش تر دولت های جدید نسبت به دولت های پیشین در انجام امور بوده است.
از سوی دیگر رشد علمی و تخصصی و افزایش توانمندی های جوانان و نخبگان ما و روحیه ی خدمتگزاری کارکنان و خادمان دولت و تلاش آنان نقش موثری در تسریع انجام کارها و پیشبرد و پیشرفت امور داشته است که می توان به آمار صادرات غیر نفتی در سال 84 اشاره کرد که 2/2 میلیارد دلار بود اما در سال 90 به 2/7 میلیارد دلار رسیده است. همچنین واردات ما از بنادر در سال 84 مبلغ 2/8 میلیارد دلار بوده که در سال گذشته به 9 میلیارد دلار رسیده و کم تر از 7 درصد رشد داشته است در حالی که صادرات ما 300 درصد رشد داشته است.
در حقیقت، رشد منابع مالی کشور باعث افزایش درآمدهای نفتی و نیز صادرات غیرنفتی می شود. همچنین در زمینه ی صادرات خدمات فنی مهندسی در 14 کشور در حال فعالیت هستیم که موجب ورود سرمایه به کشور و افزایش تولید ناخالص ملی می شود.
گزارش خبرنگار ما حاکیست: در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 7 ساله دولت های نهم و دهم استاندار خوزستان و دو تن از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار اهواز و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.
این نمایشگاه تا پنجم شهریور ماه از ساعت 18 تا 23 برای بازدیدکنندگان دایر خواهد بود.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
حرف زیاد میزنید ولی عمل توش نیست. شما بدی آب و هوای کارمندای خوزستانی و حق و حقوق عقب افتاده اونها رو بدید هنر کردید.
:
:
:
آخرین اخبار