تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۱۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عوارض شنا در آب های آلوده
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: شنا در آب‌هاي آلوده و كانال‌ها مي‌تواند موجب ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي و التهاب پوست شود.



دكتر محمد اميديان اظهار كرد: شنا در آب‌هاي آلوده و كانال‌ها موجب انتقال ميكروب‌ها و باكتري‌ها به پوست افراد مي‌شود و اين آلودگي‌ها به‌ويژه در كودكان به صورت دانه‌هاي چركي بر روي پوست سر ظاهر مي‌شوند.
وي افزود: همچنين شنا در آب‌هاي آزاد و در معرض تابش مستقيم آفتاب موجب آفتاب‌سوختگي و قرمزي و التهاب پوست مي‌شود و پوست كودكان نيز بيشتر مستعد ابتلا به بيماري و آفتاب‌سوختگي است. همچنين افرادي كه سابقه ابتلا به اگزما و يا ديگر بيماري‌هاي پوستي را دارند، در صورت تماس با آب آلوده احتمال تشديد علائم و عوارض بيماري در آنها افزايش مي‌يابد.
اميديان تصريح كرد: اگزما، بيماري‌هاي قارچي و كچلي به‌ويژه در كودكان ازجمله عوارضي ناشي از شنا در آب‌هاي آلوده است.
اين متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: مواد شيميايي موجود در آب‌هاي آلوده و كانال‌ها موجب ريزش و تغيير رنگ مو، خشك و دوشاخه شدن موي سر و همچنين بروز علائمي مانند خارش و التهاب در پوست بدن مي‌شوند. همچنين بروز علائم بيماري‌هاي قارچي در كف پا و گوشه ناخن از ديگر عوارض شنا در آب‌هاي آلوده است.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز ادامه داد: همچنين با توجه به اينكه بيماري‌هاي ويروسي قابل انتقال هستند، در صورت ورود فردي بيمار به درون آب، احتمال انتقال بيماري وي به ديگر افراد نيز وجود دارد. به عنوان مثال نوعي بيماري به نام "مولوسكوم" كه علائمي شبيه به زگيل دارد و بيشتر در كودكان ظاهر مي‌شود، از طريق آب قابل انتقال به ديگر افراد است.
وي ادامه داد: وارد شدن آب آلوده كانال‌ها و رودخانه‌ها به درون معده نيز مي‌تواند موجب بروز علائمي مانند اسهال در افراد شود، به همين دليل و با توجه به عوارض ناشي از شنا در آب‌هاي آلوده، استفاده از استخر و مكان‌ها مورد اطمينان از نظر بهداشتي توصيه مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار